Tips Maleisië

Hoi allemaal,

Aanstaande maandag vlieg ik naar Kuala Lumpur. Ik heb dan 10 dagen de tijd om naar Singapore te reizen omdat ik vanaf daar naar Indonesië zal gaan. Aangezien ik in Maleisië niet zoveel tijd door kan brengen, ben ik benieuwd of jullie nog tips voor me hebben. Ik dacht zelf een dag of 2 in Kuala Lumpur, daarna naar Malacca. Om vervolgens nog een dag of 2 in Singapore te zijn.
Ik heb dus nog een aantal dagen over die ik kan vullen, tips zijn heel erg welkom!

Groetjes Signe

Via Wereldwijzer app

Mochten er mensen zijn die rond die tijd ook in KL, Singapore en/of Indonesië zijn. Ik vlieg 23 juli naar Jakarta. Stuur en berichtje! Het lijkt me er leuk om een reisgenootje te hebben.

Ik ben 23 jaar en bijna afgestudeerd maatschappelijk werk. En heb al meerdere reizen gemaakt.

Laat een berichtje achter als je tips het of als je ook op zoek bent naar een reisgenoot!

Via Wereldwijzer app

Twee dagen KL en twee dagen Singapore is best prima. Een extra dagje KL kan leuk zijn als je de eerste dag brak zou zijn van je lange reis vanuit Nederland. Malacca had ik in één dag wel gezien, daar zou ik niet te veel tijd voor uittrekken. Eventueel zou je vanuit KL een paar dagen naar het Taman Negara National Park kunnen gaan. Ik ben daar niet geweest maar het moet erg de moeite waard zijn. Een en ander zal ook liggen met de (natuur)plannen die je in Indonesië al dan niet nog hebt.

Mocht je geen tijd hebben voor Taman Negara maar toch aan het begin van je reis al wat natuurschoon willen proeven, dan zou je naar de Chiling Falls (Chiling Falls) kunnen gaan. Ik heb dat als dagtocht vanuit KL gedaan, samen met een bezoek aan een tempelcomplex in de bossen en een hot springs. Was een hele leuke dagtrip!

Bedankt voor de tips! Daar kan ik zeker wat mee!!

Via Wereldwijzer app