Ik heb de volgende vraag: ik zal in augustus 2012 vier dagen in Maleisie verblijven. Vanwege bezoek aan andere landen heb ik niet meer tijd. Mijn vraag aan jullie: ik wil Kuala Lumpur 2 dagen bezoeken en 2 dagen ergens buiten KL. Na Maleisie zal ik doorreizen naar Singapore.
Welke (mooie) plekken raden jullie mij aan tijdens deze 4 dagen in KL en ergens daarbuiten? En ook ik ben op zoek naar goede doch ook goedkope hotels (voor 2 personen) in Kl of daarbuiten. Iemand enige goed tips?
Bij voorbaat bedankt.
Je hebt maar 4 dagen, ik zou dus zeker niet te ver weg gaan van KL. Dan zit je namelijk alleen maar in de bus.
Je zou naar Melakka kunnen gaan. Dat is ongeveer halverwege KL en Singapore. Een ritje met de bus van 3-4 uur, prima te doen.
Taman Negara vind ik persoonlijk net te ver weg. Daar moet je eigenlijk 2 nachten voor uit trekken, omdat je al twee volle dagen kwijt bent met reizen.
Je kan ook overwegen om een paar dagen in KL te blijven, en de andere dagen dagtrips te maken naar plekjes net buiten KL. Denk hierbij aan de Batu Caves of de vuurvliegjes.
Nou zelf ben ik maar ƩƩnmaal in Kuala Lumpur geweest,en heb ook de Batu Caves bezocht,was buiten adem toen ik boven kwam.
Je moet wel een aantal treden beklimmen eerdat je boven aan komt,maar de grot is wel heel indrukwekkend je ziet daar allemaal beelden van hindoegoden alsook de wandschilderingen aan de muur.
Nu deze Batu Caves zijn niet ver van KL en gemakkelijk te bereiken.