Het is misschien een beetje op de korte termijn maar vrijdag vlieg ik vanuit Jakarta naar Kuala Lumpur. Hier blijf ik maar drie dagen, dan ga ik weer terug naar Indonesie (met hopelijk een nieuw visum…).
Nu wil ik natuurlijk wel goed gebruik maken van die drie dagen, dus ik hoop dat iemand tips of must see’s heeft!
Ik heb (nog) geen reisgids/LP van Maleisie, weet ook niet of dat ECHT nodig is & vind het voor die drie dagen eigenlijk een beetje zonde om er een te kopen (zijn hier tweedehands ongeveer 160.000 rp, met missende bladzijden…)
Wij hebben heel veel informatie gehaald van malaysiasite.nl daar staat heel veel info over KL op. Ook wat betreft must sees en dergelijke. Wij vonden de telvisietoren erg mooi, wij zijn vanaf de metro door het park/bos naar boven gewandeld en dat was erg leuk. Verder heb je vanaf daar een geweldig uitzicht over KL.
op de airport-zowle KLIA als LCC (AirAsia) is een toerist-info met veel nuttige folders, incl. maps. Er zijn bij mijn weten geen aparte reisgidsen enkel voor KUL, alleen heel Malaysia. Veel hostels/guesthouses hebben wel een boekenuitleenplankje met (oude) LPs en Roughs.
De meeste guesthss vind je in Chinatown/vlakbij het OUDE Spoortstation (de bussen vanaf airport komen nu aan in NIEUW stesyen=sentral, neem dan de Putra LIght Rail-Pasar seni.
Waar de Indon embassy is weet ik niet, maar er is een redelijk lightrail/monorel system. Malay is wel stukken duurder als Indo-maar vergelekn met NL nog steeds goedkoop.
Enige echte must=DO voor de meesten schijnt de PetrNas torens te zijn-gratis, maar wel vroeg aanschuiven voor een ticket.
oh nee? dit onderwerp eens lezen dan:
Je kan in KL ook heel goed shoppen, zijn veel malls, van supersjiek en duur tot heel betaalbaar en gezellig.
Little India kan misschien leuk zijn om heen te gaan, en anders dan Indonesië, of de Batu Caves, wel ietsje van KL af.
Je hebt ook nog verschillende ‘tuinen’ als daar je interesse naar uit zou gaan: orchideeën, vlinders, vogels.
De KL-tower is inderdaad leuk, vooral t uitzicht, maar eet daar niet
Ik heb zelf veel aan deze site gehad:
Op vrijdag naar Maleisië gaan voor een nieuw visum is niet de handigste dag - tenminste, als je naar de ambassade moet.
Verder: KL towers is leuk, Petronas Towers, China Town, Merdeka Square, Little India enz…
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben van plan om bij terugkomst in Jakarta een VOA voor 30 dagen te kopen ipv naar de ambassade in Maleisie te gaan…
Lijkt me handiger/makkelijker, of is dat niet zo?
Als je slechts een visum voor 30 dagen nodig hebt, dan is een VOA absoluut handiger!
Zorg er wel voor dat je een ticket het land uit het, dan moet het lukken!
Ben nu al bijna 2 maanden in Indonesie… Op 3 mei loopt m’n 60dagen visum af, vandaar… Bedankt voor alle tips!
Ik heb toch maar een LP gekocht…ook voor hotelletjes enzo.
Ik wil ook graag een dagje naar pulau langkawi…Hoe kom ik daar het beste/snelste/goedkoopste vanaf KL?
Het snelst en voor 1 dag denk ik de enige optie is vliegen.
Er zijn een aantal maatschappijen die daar heen vliegen: MAS, AIR Asia en Fireflyz (wellicht nog meer, maar deze zijn bij mij zo bekend) Ik zou bij alle drie even kijken voor de mooiste prijs/tijd. Let wel op want bij alle 3 de maatschappijen zul je vanaf een verschillend vliegveld vliegen in KL. Let daar dus op bij het boeken en dat je dus naar het juiste vliegveld gaat
Als je maar 3 dagen de tijd hebt, zou ik niet de moeite nemem om naar Langkawi te gaan.
Mocht je dat wel willen: 's ochtends kun je het eerste vliegtuig van KL naar Langkawi nemen. Wanneer je met Air Asia vliegt, kom je daar om 8.30 aan. Aan het eind van de dag kun je vervolgens een vliegtuig terug nemen, de laatste vlucht gaat rond half 11 's avonds. De prijs voor de vlucht bedraagt ruim 300 ringit (kan met een aanbieding wellicht goedkoper), wat ongeveer 60 euro is.
Als je niet wilt vliegen maar met het OV wilt, dan ben je een reistijd van meer dan 10 uur kwijt. Dat is dus niet echt een optie.
Echt, als je maar 3 dagen Maleisie hebt, dan zou ik lekker in KL blijven. Langkawi is best aardig, maar ik ben in Indonesie absoluut mooiere stranden tegen gekomen!