twee weken Maleisie incl 5 dagen phuket, tips aub?

Mijn vrouw en ik gaan in februauri twee weken naar Maleisie incl 5 dagen Phuket. Mijn reisschema ziet er als volgt uit:

2 dagen Kuala Lumpur, vliegen naar Phuket (air Aisia)
5 dagen Phuket, vliegen naar Penang (Flyair)
2 dagen penang, dan met de boot naar Langkawi
4 dagen Langkawi en dan met het vliegtuig terug naar Kul (ai Asia)
1 dag Kuala Lumpur en dan terug naar Ned.

Wat vinden jullie van dit schema? Graag tips aub. Het is voor ons de eerste keer Azie.

Prima als het allemaal volle dagen zijn. Ik vraag me af of je op deze dagen ook reist? Is de eerste 2 dagen KL, eerste dag aankomst vanuit Europa en tweede dag naar Phuket, of heb je de reisdagen niet vermeld?

En ik heb nog nooit van Flyair gehoord! Volgens mij zijn er alleen op 3 dagen rechtstreekse vluchten van Phuket naar Penang met MAS.

Sommige dagen zijn ‘’ volle’’ dagen en sommige weer niet. En de meeste vluchten zijn max ander half uur.

Verder bedoel ik Fireflyz ipv Flyair. En zij vliegen net airasia ook regelmatig vanaf Phuket/penang.

Ik zie het nu, Firefly! :slight_smile: Houd er alleen rekening mee, dat het niet alleen de anderhalf uur vliegen is, je moet nog naar het vliegvel en je moet daar op tijd zijn en als je aankomt moet je naar je hotel, dus je hebt mestal niet heel veel tijd op zo’n reisdag om veel te zien. Behalve als je erg vroeg in de morgen of erg laat in de avond vliegt. Maar op zich heb je overal dan nog steeds nog wel genoeg tijd, denk ik, alleen hoop ik dat je minimaal 1 volle dag hebt op Penang, want de boot vertrekt om 8.15 in de morgen naar Langkawi.

1 like

Als in Phuket bent doe dan een sea canoe tour naar de Phang Nga bay, met zijn kalksteenrotsen, onderwatergrotten, mangroves en verborgen lagunes, liefs de sunset tour, dan is het wat rustiger. En een dagtrip naar Koh Racha Yai,(een eiland 15 km onder Phuket) een mooi eiland met crystal helder water, al wordt het de laatste tijd wel wat drukker daar.

Dit zijn leuke tips, dank je wel. Kan je me ook iets vertellen over de reistijd tussen die plekken?

Vanaf de pier (ik dacht Chalong pier) is het ongeveer een half uurtje varen met de speedboot naar Koh Racha Yai. En de Phang Nga bay was ongeveer 45 minuten tot een uur varen, je doet er verschillende plekken aan, waar je vanaf de boot met de kano het water in gaat (met gids). Je zou ook nog de bekende Phi Phi eilanden kunnen bezoeken vanuit Phuket, is ongeveer 45 minuten met de speedboot. Phi Phi is prachtig, maar wel ontzettend druk!

De Wat Chalong is een mooie tempel om te bezoeken. En het mooiste strand van phuket vind ik persoonlijk Laem Singh beach,(iets boven Kamala) het kan er wel druk zijn.

Leuk, maar ik zie niet in waarom je de moeite zou nemen om ook naar phuket te gaan?