Tips?? 25 dagen naar Maleisie

Hallo
Wij gaan in augustus 25 dagen backpacken in Maleisie.
We hebben onze route al zo een beetje uitgestippeld, maar we zijn benieuwd of er mensen zijn die nog tips voor ons hebben. Dingen die we gewoon moeten zien…! Of juist dingen die niet de moeite waard zijn. Wij willen graag veel van het land zien, snorkelen, duiken etc.
Onze route ziet er tot nu toe, als volgt uit:
Kuala Lumpur, Cameron Highlands, Pangkor Eiland, Taman Negara, Perhentian, en daarna weer kuala lumpur. En eventueel nog Singapore.

Heeft iemand nog tips?? Dan horen wij het heel graag!

Groetjes Koen en Maranda

Hoe lang wil je overal verblijven?
Voor 25 dagen kan je wel veel meer uit je reis halen!
vb. KL, TN (zou ik overslann veel te toeristisch maar ieder zijn meug) CH, Penang, Langkawi, Belum Valley, Kota Bahru, Perhentian Kecil vlucht terug naar KL

groetjes uit zonnig Langkawi en veel plezier met voorbereiden
Marjolein
www.langkawimaleisie.punt.nl

Hallo,

Als je echt top wil duiken je kunt voor heel weinig van Kuala Lumpur naar Borneo vliegen. Daar kun je onwijs mooi duiken bij de Sipadan eilanden. Deze staan in de top 10 van beste duikstek.
Pherhentian island zijn wij ook geweest is ook erg super om heerlijk relaxen. Penang zijn wij niet geweest omdat het veel te toeristisch zou zijn en een hele vieze stad zou zijn.

Kuala Lumpur zou ik zeker niet overslaan omdat hier veel leuke dingen te doen zijn zoals natuurlijk de Petronas Towers.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

gr van Moira

Hallo,

We willen overal ongeveer 5 dagen blijven, maar dat ligt natuurlijk aan de situatie ter plekke… We willen denken we niet naar Redang maar naar Pankor, dit moest volgens een reisgids erg mooi zijn! We zijn benieuwd hoe jullie ervaringen hiermee zijn…

Waar kunnen we trouwens het beste een kookcursus doen, het leukst en lekkerst natuurlijk want we hoorden dat er veel verschillende keukens in Maleisie zijn!

Bedankt voor jullie reacties!

Maranda en Koen

Op de reis die je in planning hebt is 5 dagen KL, CH en TN wel erg lang
Pangkor is wel aardig voor een dag of 2/3 ligt er aan wat je wilt en zoekt…
Perhentian 5 dagen als je van snorkelen en of duiken houdt.

vb. KL 2 nachten, Melakka 2 nachten, TN 2 nachten, CH 2 nachten, Penang 2 nachten, Langkawi als je van natuur houdt en relaxen kan je hier wel 7 nachten blijven (of zoals ik ruim 3,5 jaar nu en ga zeker niet verkassen… hahaha! hooguit op vakantie naar andere delen in azie) Kota Bahru naar Pasir Belanda voor de kookcursus en evt. batik en andere handarbeid 3 nachten, Perhentian Kecil 4 nachten terugvlucht naar KL

groetjes uit zonnig Langkawi,
Marjolein

groetjes Marjolein

Kent iemand misschien goeie vakantie apartementen in Maleisie? Ik ga namelijk over een maandje voor 2 weken en probeer een beetje uit te zoeken hoeveel ik nodig zal hebben. Alvast bedankt!

Ik ga half September ook naar Maleisie maar heb nog niets over appartementen gehoord of gelezen. Wel veel hotels, die overigens erg goed te betalen zijn.

Hallo,

Wij hebben in Kuala Lumpur in een appartement gezeten. Dit was een hotelappartement wij betaalde hier voor per maand zo’n 2200 euro. Hier zit alles bij schoonmaak en ontbijt elke ochtend. Dit appartement ligt in het midden van de stad en zit aan een hotel vast.
Het is vrij prijzig maar wel 5 sterservice. Ik weet dat je veel goedkoper kan verblijven namelijk voor zo’n 1000 euro per maand.

gr van Moira

Beste Koen en Maranda,

Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, zodat je eerst een aantal video’s van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt.

Groetjes,

Vanessa

Hoi Pajarito,
Je hebt wel appartementen te huur maar meestal niet voor twee weken maar voor langere termijn. Wil je twee weken op dezelfde plek zitten?

wat kost een vlucht van KL naar borneo dan ongeveer?

via airasia kost een vlucht gemiddeld tussen de 20 en 40 euro per persoon enkele reis.
Maar het ligt eraan wanneer je het boekt hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is.