Twee oudere jongeren zelfstandig naar Vietnam

Hallo Annelies,

Ik ga volgende week zaterdag , 22-12 , weer naar Viet Nam.
Ben op 16-1 weer terug in Nederland.

Dus wanneer je over 6 weken vragen hebt kan ik en andere mensen die recent in Viet Nam zijn geweest je helpen met aktuele prijzen en leuke trips in steden waar je naar toe wilt gaan.

Ik verblijf dit jaar alleen in het zuiden ( Saigon, Pan Thiet, Can Tho, Vinh long, Phuong Dien, Can Gio, Vung Tau) en nog wat andere stadjes in de omgeving van Saigon.

Heb je vragen over andere gebieden van Viet Nam, kan ik deze daar vragen.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Heerlijk …nu het hier nog zo koud is. Heel veel plezier!
Ik wil o.a. naar noord oost Vietnam gaan en het liefst afwijken van de toeristische route. Mocht je dar nog informatie over kunnen krijgen…heel graag.
Dit geldt eigenlijk ook voor het gebied tussen Dalat en Hue, ik weet nog niet precies waar ik daar naartoe wil gaan, dus informatie over dat gebied is ook welkom, ook de vervoersmogelijkheden, behalve de trein dan, dat is bekend.
Nogmaals veel plezier en ik hoor je hiet tzt wel weer.

Gr. Annelies

Oja Ton…we reizen in principe niet luxe, dat wadeer ik wel weer als ik terug ben.

Hallo Annelies,

Bedankt Annelies, gaat wel lukken.

Jullie ook een fijne kerst en een leuk oudejaarsavond en een voorspoedig en gezond 2013.

Ik kom hier zeker op terug na de vakantie.

gr.
Ton.

Beste Vietnam en ZO Azie adepten

Wat een response! super bedankt, wij gaan in d ekerstvakantie alles eens rustig bestuderen.

Paul en Tine

hallo Cecilea

Nou we hebben er al een gekocht, wat een prachtige rugzak/koffer. Supertip dank je.

Groet!
paul en Tine

Goedmiddag

Onze vraag heeft veel reacties opgeroepen en daardoor zijn wij nu bijna startklaar. we hebben net als jullie gekozen voor ( eenvoudige) hotels, en reizen van Noord naar Zuid. wat nog niet geregeld is is de Mekong Delta, wat zouden we daar kunnen/moeten zien of doen. We houden ook van fietsen…

bedankt alvast

paul en Tine

Ha Geert

Na een poosje weinig aandacht voor Vietnam ( alles was geregeld) nu weer volop in de gidsen en op internet. Jouw tips gaan mee. Heel erg bedankt.

groet en na 15 augustus verslag…

Hallo,

Wij hebben eind mrt dit jaar in de homestay bij Mr. Hung geslapen in Can Tho. We zijn met de bus van Ben Tre naar Can Tho gereisd en hebben onderweg hem gebeld en gevraagd of hij plek had, ik had nl veel goed over hem gehoord. In Can Tho werden we afgehaald en naar zijn homestay gebracht en het was er heel erg gezellig. lekker gegeten, leuk gezelschap en Mr. Hung is een uitermate vrolijke man. De volgende ochtend met hem naar de floating market geweest, door de kanalen gevaren, rijst en noodlefabriek bezocht en rond 16.00uur werden met de bromfiets ergens afgezet en hij regelde een busje naar het bus station zodat we terug konden naar Saigon. Ik vind het een echte aanrader, Je krijgt waar voor je geld en heel veel gezelligheid.
Emailadres: hunghomestay@yahoo.com.vn. ik had vanuit nederland hem een mail gestuurd voor informatie en kreeg veel informatie van hem. Nogmaals een aanrader.

Ook een aanrader is om een 3-daagse motor tour te maken vanuit Dalat met de easyriders.
Wij zijn met Mr. Mo mee geweest en we hebben ontzettend veel gezien en bezocht. uitermate vriendelijke man en zeer respectvol naar ons toe.
Email:nguyenmo@dalateasyrider.com.vn Hij spreekt engels en frans. website:www.dalateasyrider.com.vn $65 pppd, je krijgt waar voor je geld en icl. hotelovernachtingen. Doe Mr. Hung en Mr. Mo de groeten indien je er gebruik van wil maken.
Veel plezier en wil je fotoboeken bij thuiskomst. Doe het via fotoboeken maken.nl Harde cover met 60 pagina’s voor E17,45 en heel mooi. wij genieten nog steeds na.

ik zou alleen nog wel graag een recept van noodlesoep willen hebben. Wie kan mij hierin helpen??

Groeten
Annelies

Ook ik en mijn man gaan in Sept voor een maand naar Vietnam. Eerst 2 nachten bangkok, daarna met Air Asia naar Hanoi, waar we het Prince 2 hotel boeken Prince II Hotel - Hotels in hanoi, Hotels in Vietnam, Hanoi Hotels, Vietnam Hotels op aanraden van vrienden.Dat zit in het oude gedeelte van Hanoi. Daar terplekke gaan we Halong Bay ( 1 nacht) boeken http://booknowhalong.com/alova-gold-cruises , de Alova gold cruise, nu met flinke korting als je DRIEKENKWEP opgeeft. Ik kreeg een mail ipv. 125 dollar nu 95! Sapa met de nachtrein heen en terug en daar 2 nachten. In de tours zit de trein , hotel ect inbegrepen. Naar ik begrepen heb ik alles makkelijk terplekke te doen. Na Hanoi gaan we met de bus naar Ninh Binh voor 2 nachten, dan Hue, Hoi An,Nha Trang, Mui Ne/Phan Tet , misschien nog 1 nacht met de easy riders mee , ligt aan de tijd http://www.easy-riders.net/ , Dan Ho Chi Min City waar we de tours naar de tunnels en Cao dai tempel willen boeken. Dan terug naar Bangkok nog 1 nacht We maken wel een route, Lonely planet mee en in elke plaats 1 of 2 hotelletjes opzoeken en evt 1 dag van te voren daar boeken. Bus , trein of vliegtuig kan altijd, en anders maar een taxi, kan ook de kop niet kosten. Verder zien we wel wat we tegenkomen. Is ons tot nu toe altijd prima bevallen. Een leuk reisverslag om te lezen in misschien dit : Cambodja & Vietnam | Bosch Vertrekt leuk geschreven en heel veel info!

Veel plezier!

Inderdaad, ik heb ook meer dan een week met Mr. Mo meegereden vorig jaar, het is echt een geweldige man. Wat een toeval, ik ben namelijk zijn kaartje verloren, nu kan ik hem nog eens een mail sturen.

Jeroen

Hoi Jeroen,

Daarom blijft het ook leuk om hier nog te vertoeven op het reizigersforum.
Ik moet hem ook nog mailen maar leuk dat je hem ook mailt.

Annelies