Twee dames alleen reizen..veilig?

Komende zomer wil ik met een vriendin drie weken naar Zuid-Afrika.
We hadden aanvankelijk een groepsreis op het oog, maar zijn toch een beetje van het idee afgestapt om georganiseerd op reis te gaan, aangezien we beiden erg van de vrijheid genieten.

Je hoort veel verschillende verhalen over het reizen in Zuid-Afrika, dat het er niet veilig zou zijn, twee jonge Europese meiden op pad, etc.
We zijn beiden ervaren globetrotters, maar toch benieuwd naar jullie ervaringen!
En is de Bazz-Bus een mooi (en veilig) alternatief om in een relatief korte periode toch veel van het land te kunnen zien?

Graag jullie reacties!

Groetjes, Kim

Helemaal geen probleem om door dit mooie land te reizen. Ja de baz bus is een veilig vervoermiddel en ook de backpakkers hostels, waar ze stoppen.
inderdaad je hoort veel indianen verhalen. Vele toerisen reizen hier rond en dat is zekee geen probleem, als jullie vaker reizen dan weren jullie da je niet naief moet zijn en niet veel bling bling omhangen. Je kan gewoon je camera meenemen en fotos maken.

neem wel warme kleding mee, want het is winter in de NL zomer. Overdag is het heerlijk warm.
En inentingen, zijn zeker niet nodig.

mensen zijn hier super vrriendelijk.

ook kanje een auto huren, jeb je mog meer vrijheid. Want met de baz bus is het wat moeilijker om in Kruger park te komen en daar rond te rijden. We rijden hier wel links.

Hoi Kim,

Het is inderdaad geen probleem om zelf rond te reizen. De meeste toeristen huren in Zuid Afrika zelf een auto om daar het land mee te verkennen. De Bazz-bus werkt uitstekend, maar is wel met name gericht op de “low budget” reiziger.

Auto’s huren kan goedkoop en het beste via een bemiddelaar (Sunny Cars of bookanddrive.nl).

Succes!!

Hoi Kimz,

Ben vaak in RSA geweest en het is goed en veilig te bereizen met eigen auto. Maar je moet net als veel andere plekken in de wereld wel op je hoede zijn. Reis niet alleen als het donker is (lopen soms huisdieren op de weg, wegen hebben soms grote gaten (potholes) en sommige gebieden is de weg slecht bewegwijzerd), ga niet alleen de townships in (kan prima georganiseerd), wees op je hoede en pas op je spullen als je overdag / 's avondsin steden loopt of in gebieden met grote mensen massa’s.

Enjoy.

Groet

GJ

Ik heb als vrouw in mijn eentje door ZA gereisd. Ik sluit me aan bij de reacties hierboven: zeker met de Bazz bus is het land op een makkelijke en veilige manier te bereizen.

Wel ben ik 's avonds nooit in m’n eentje over straat gelopen. Misschien was dat wel veilig, maar omdat teveel mensen het afraadden heb ik het niet geprobeerd. Er rijden echter veel taxi’s, en soms kun je gewoon aansluiten bij anderen zodat je een grotere groep vormt.

Hoi Kim! Er is maar 1 gedragsregel voor Zuid-Afrika en die geldt voor iedereen…zorg altijd dat je voor donker binnen bent en niet meer de straat op gaat. Het is er echt aardedonker buiten de steden en onze ervaring is dat in donker de meeste overvallen plaats vinden!! We reizen zelf al jaren door Zuid-Afrika en hebben echt nog NOOIT iets vervelends ondervonden! Ik wens jullie een hele fijne reis toe, groetjes hennie

Allen in het donker als je weg weet is zeker geen probleem, maar als toerist zeker af te raden. Mensen, dieren etc open langs de weg en die zie je echt niet.
Geniet van jullie reis!

Je moet tegenwoordig een inenting tegen gele koorts kunnen aantonen als je Zuid-Afrika vanuit een risikoland binnenreist, zelfs als je er enkel een paar uren in transit op de luchthaven was. Maar de meeste vluchten naar Johannesburg of Kaapstad hebben gelukkig een stopover in een niet-risiko-land.

Groetjes. Toetke

Hoi Kim,

Met de Bazz-Bus kun je inderdaad grote afstanden afleggen op een redelijk comfortable wijze. Voor het bezoeken van het Kruger park (en andere nationale parken), alsmede het doen van de panoramaroute en diverse uitstapjes is het wel handig om eigen vervoer te hebben.

Veilig? Jawel, bedenk wel dat je in grote steden (geldt eigenlijk wel voor alle grote steden in de wereld) je het beste geadviseerd kan worden door de locals (degene waar je blijft overnachten). In bepaalde gebieden kun je zonder probleem rondwandelen (Pretoria bijv. of in shoppingmalls etc.).

Veel succes met jullie reisplanning.

Groetjes vanuit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.

Heb overlaatst gehoord dat 2 ticketten voor de Bazz-bus ongeveer even duur zouden zijn als met 2 een auto huren!! Ik zou zeker voor de auto kiezen. Links rijden is zo geleerd!! Wees gewoon een beetje op je hoede en ‘have fun’!!!