Twee candi in Pare, Oost-Java

Op het londoh blog staan twee interessante stukjes over een bezoek aan Candi Surowono en Tegowangi bij Pare in Oost Java. Even een kijkje in het leven van de 14e eeuwse Javaan, die toen nog over een ruime fantasiewereld beschikte. Die is na de komst van de Islam een stuk bekrompener geworden.

http://blog.londoh.com/blog/1?itemid=566

Ook wordt een vergelijking gemaakt met een 21ste eeuwse deskundoloog, die ook hier op dit Wereld Wijze forum de mensen van vele onvergetelijke adviezen voorziet. De moderne Javaan lijkt armoedig van geest ivgl met zijn 14e eeuwse voorganger, gezien het volgende citaat:

“Komen we ook een paar keren naar Kemcik (een soort A.H) in Jakarta , daar kan je ook hollandse produkten kopen. Zag toen (nog in gulden) een Honig pannekoeken meel voor 40.000 rupiah (ongeveer 10 gulden) per pak . En andere hollandse produkten . Die honigsprijs is bij mij nog steeds gebleven . Toen koste dezelfde pak ongeveer fl 1,05 of zoiets op de schappen van A.H in Amsterdam .

http://blog.londoh.com/blog/1?itemid=569

Aldus de bijdrage van “fulltime lobbyist” en vaste comentator van een WWF lid .

Ik denk niet dat iemand staat te wachten om elke keer getracteerd te worden op de persoonlijke mening van Meneer Boomaap over een schrijvende medelid in WWF.

Zou het niet beter zijn als Meneer Boomaap zelf een eigen bijdrage levert over zijn ervaringen , reizen in Indonesia. ?
I.p.v een lobbyist te spelen en komentaren geven op een medelid ?

Ayam sori Meneer Surya, het is heel gewoon dat een deskundige wordt geciteerd. 4 regels is geen plagiaat of zo. Het gaat over een vergelijking in cultuur of juist het volkomen ontbreken daar van. De ene toerist bestudeerd een tempel, de andere een pak pannenkoekenmeel. Of er op dit forum over Candi in Oost-Java gesproken mag worden en er vergelijkingen getrokken mogen worden tussen de denkwereld van de Javanen uit 14e en 21ste eeuw kunnen we beter aan het oordeel van de moderator overlaten. Het komt mij voor dat U muggen aan het ziften bent.