TV-tips Japan

Een beetje laat, maar op dit moment op NDR: Länder - Menschen - Abenteuer, over lente in de Japanse Alpen. Daarna, vanaf 21.00u, gevolgd door een aflevering over Hokkaido.

Beetje laat ja…

Nah, je leest te laat :biggrin:

Maar gelukkig is er Uitzending Gemist euh ik bedoel Sendung Verpasst:

[ul]
[li]Wo Japan jodelt[/li][li]Hokkaido - Japans wilder Norden[/li][/ul]

Vond het toch zeer interessante documentaires, die een kant van Japan laten zien die de meeste toeristen nooit te zien zullen krijgen.

Zat James Bond te kijken…

Quantum of Solace waarschijnlijk? Tsss, als het nu You Only Live Twice was :slywink:

Donderdag 13 maart om 09:00 uur op BBC Two The Hairy Bikers’ Asian Adventure (culinaire road trip van 2 ‘bebaarde’ motorrijdende koks). Gisteren waren ze in Tokyo en volgende week in Kyoto.

2 likes

Weer eens lekker op tijd: straks om 19.50u op NPO2: Rail Away in Japan, van Nagasaki naar Sasebo.

Gemist!

Kan ik vast nog wel ergens terugkijken, is het niet via een nieuwsgroep dan misschien uitzending gemist.

Wij hadden Sasebo in ons reisplan maar toch nog weer veranderingen aangebracht.

**Wil meteen alle lezers, schrijvers en de beheerder van het Japan-weblog alvast een goede jaarwisseling toewensen en veel Japan-plezier voor 2016
**
Jan

Was toch wel de moeite waard, mooie beelden. Wel weer met de nodige slordigheden in het commentaar, maar dat hoort er bij Rail Away toch een beetje bij. Ik vond het alleen wel opmerkelijk dat ze nu pas na 20 jaar blijkbaar voor het eerst in Japan waren, terwijl het juist voor treinenliefhebbers zo’n geweldig land is.

Wel weer een nieuwe trein van JR Kyushu ontdekt: de “Sweet train” Aru Ressha. Wel een prijzig grapje: vanaf 20.000 yen per persoon (bij 2 personen) voor een retourtje Nagasaki - Sasebo, wat dan wel inclusief de nodige chique hapjes en drankjes is.

Maareh, uiteraard ook het beste voor het komend jaar gewenst! En jullie hadden ook al weer een mooie trip in de planning toch?

Wij gaan vanaf half maart een rondje Kyushu doen tot half april.
Starten in Fukuoka, vervolgens naar Kumamoto, Kagoshima, Myazaki, Oita (was Beppu), daar een veel goedkoper en
mooier hotel gevonden, ach Beppu ligt maar 8 minuten met de trein van Oita.
Vanaf Oita gaan we dan naar Kokura en Mojiko, in een hotel vlakbij de zeestraat naar de Inland Sea.
En de bekende voetgangerstunnel en zeker naar het spoorwegmuseum aldaar.
Dan eindigen we weer in Fukuoka voor 2 nachtjes om te shoppen… :wereld:
Dan hebben we een leuk rondritje gemaakt.

Vanuit deze plaatsen maken we dan dagtripjes in de omgeving.

Die Sweet Train had ik al ontdekt een tijdje terug omdat we Sasebo ook nog aan zouden doen.
Maar toch overgeslagen omdat we vanuit Fukuoka ook nog naar Huis Den Bosch kunnen als we dat willen.

Ja, eigenlijk zijn er niet veel Rail Aways over Japan.

In het kader van lekker op tijd: een driedelige roadtrip met Joanna Lumley door Japan. Vanavond (NPO2 19:30 uur) doet ze in deel 3 nog even Shikoku, Kyushu, Okinawa en Kohamaan aan. Ondanks de bij vlagen “standaard” route doet mevrouw Lumley het heel leuk ondersteund door geweldige (en herkenbare) footage.

Heb het nog niet gevolgd, maar neem aan dat ik deze ook nog via uitzending gemist kan zien.
Zal kijken, bedankt voor de info.

Een collega attendeerde me er ook al op, maar was het vandaag nog bijna vergeten. Bedankt voor de tip! :thumbsup:
(waar is de bedank-knop eigenlijk gebleven?)