Turtle island Maleisie, Borneo

Heeft er iemand ervaring met boeken ban overnachting op turtle island??
Zo ja waar geboekt en wat waren de kosten.
En zag je veel schildpadden??

Hoi Hanneke,

Ik ben zelf afgelopen zomer op Turtle Island geweest. We vonden het een leuke ervaring!
In de ochtend word je door een speedbootje op het eiland gebracht, waar je de hele dag kan luieren, zwemmen en wandelen. Het is geen groot eiland hoor, je bent er zo uitgekeken…
's Avonds gaan de rangers op het eiland op zoek naar schildpadden die eieren gaan leggen. Die nacht dat wij er waren, waren er veel (!) schildpadden, hoewel we maar bij één schildpad mochten gaan kijken.
Het zien dat de eieren werden gelegd, was magisch… maar, vergeet niet dat er 15 andere mensen bij zijn die allemaal op de eerste rang willen zitten om foto’s te maken!
Later op de avond hebben we nog baby-schildpadden uitgezet in zee.

Crystal Quest is de enige organisatie die tripjes organiseert. Je moet in het voren boeken, anders zit het vol! Hoe duur het was weet ik niet meer, maar het was niet heel goedkoop.

Groet, Marjolein

Crystal Quest Sdn. Bhd
Sabah Park Jetty
Jalan Buli Sim-Sim
P. O Box 848,
90719, Sandakan
Tel : 6 089 212711
Fax : 6 089 212712
Email : [EMAIL=“cquest@tm.net.my”]cquest@tm.net.my

weet iemand de site van crystal quest?
Ik kan deze namelijk niet vinden.

Groetjes Ilse

misschien heb je hier iets aan

Hoi,
Als je schildpadden aan land wil zien komen, eieren leggen en kleine schildpadjes loslaten in zee dan kun je ook naar satang island gaan. Waarschijnlijk stukken goedkoper. En een stuk minder toeristisch. (denk ik want ik ben natuurlijk niet op turtle island geweest)
Groetjes yvonne

Yvonne, heb je ook overnacht op Satang island? Heb je nog een tip?

Hoi Cilla,
Wij hebben ook overnacht op satang island. Het is een klein eilandje met iets van 4 hutten (voor twee personen). Een kleine keuken en een paar wc’s. Geen douches. Leuk voor een of twee nachtjes dus.
Tips?? Waar wil je tips over hebben?? Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen! Je kan me ook een privebericht sturen. Groetjes Yvonne

Hoi,
Bedankt voor je reactie! Ik bedoelde een tip ivm overnachten. Lijkt mij wel gaaf. Heb jij het bij een organistatie geboekt of ben je er gewoon heen gegaan en ter plekke overnachting geregelt?

Volgens mij kan je er niet op eigen houtje heen. Wij zijn in kuching naar het toeristenbureau gegaan om informatie op te vragen over de mogelijkheden voor activiteiten. Wij kregen deze tip van een medewerker en het telefoonnummer van de eigenaar van de overnachtingsplek. We hebben hem gebeld en een afspraak gemaakt. We werden toen door hem bij ons hotel opgehaald, naar het dorpje gebracht waar de haven was, door iemand anders met de boot meegenomen naar het eiland. Ter plekke zat er voor ons geen eten bij ingegrepen (wij zaten het goedkoopste van het goedkoopste :wink: en hadden zelf brood bij. Wel werden we 's avonds als enige door een paar rangers uitgenodigt om bij hen te zitten en kregen we heerlijke kip van de bbq en een borrel. Zij regelden dat we 's avonds de eieren mee uit mochten graven en de volgende ochtend ook nog een snorkeltour kregen. Ontzettend aardig dus. Er waren zo weinig mensen op dat eilandje, echt geweldig!
Verdere tips…hangt er vanaf waar je heen gaat! groetjes yvonne

Hoi Yvonne,
Hoeveel nachten ben je geweest op het eiland en hoe duur was dat?
Ik zie op internet wel excursies staan, maar dat zijn dagexcursies.

Wij zijn er 1 nachtje geweest (in de ochtend aangekomen en de volgende dag pas aan het eind van de middag gegaan). Dit vonden wij voldoende omdat wij dus geen eten en drinken erbij kregen. Wij betaalden volgens mij dan ook maar 350 ringgit voor 2 personen. (ong 70 euro) Hier zat dan vervoer heen, overnachting, excursies (schildpadden en snorkelen) en terugreis bij in. Dit is een goedkopere prijs dan mensen die het bij hun hotel of een organisatie boekten want zij betaalden deze prijs per persoon maar hadden dan wel eten erbij.
Groetjes Yvonne

Hoi Hanneke,

ik zou een bij ´Olaf´ informeren!

Dit is een Nederlander die daar woont en zo´n beetje alles kan aanbieden.
zie de site www.sabah-borneo.nl

Groetjes,
Judith

@yvje1987 Hoe heb jij dat Turtle island geboekt? Want de telefoonnummers die ik op internet vind, doen het niet… :frowning:

Via dit mail adres kun je boeken.
[EMAIL=“cquest1996@gmail.com”]cquest1996@gmail.com

groeten Sabine

Thanks, ik heb ze vorige week al gemaild en vandaag weer… maar ze reageren niet!
Ik ben nu op andere sites aan het verder zoeken, maar het goedkoopste wat ik kan vinden is 264 euro via si tours. Ik vind dat zo duur, want had ergens gelezen dat als je bij Crystal Quest zelf het regelt het ong. 100 euro kost… De telefoonnummers doen het niet van Crystal Quest… helaas!

Wij hebben Rm 570 betaald voor twee personen incl boot, eten, room. Bij aankomst moet je nog conservation fee rm 60 p.p betalen.
Ze reageren niet altijd gelijk. Even geduld en volhouden,
Veel plezier

Ik weet niet waarom je precies naar Turtle Island wilt, maar ik heb van insiders begrepen dat het overrated is. Veel te duur voor wat je ervoor krijgt.

Ik was het eerst ook van plan om te bezoeken deze zomer, maar heb het verwijderd uit mijn programma. Liever 2 dagen meer snorkelen en boven de schildpadden rond te dobberen. Kan uit eigen ervaring zeggen dat dat echt helemaal geweldig is.

Het lijkt me gewoon zo schattig als er zo’n nest met die baby’s uitkomt…
Maar ik wacht het idd nog af, maar heb me ook al voorgenomen om niet de hoofdprijs te gaan betalen en dan het daar ter plekke nog een keer proberen en anders… helaas… Misschien reageren ze toch nog… 570 met zijn 2en is wel echt ‘goedkoop’. Ik krijg nu steeds bedragen door van rond de 1500 myr. Daar kan ik zoveel andere leuke dingen ook van doen!

Wat hebben jullie nog meer daar gedaan?? Nog leuke tips?

Waar bedoel je? Op het turtle island of ergens anders. Op het turtle island is het overdag zwemmen en snorkelen. 's avonds een film en dan maar wachten wanneer de schildpadden komen.