Nee, gewoon in Sandakan en/of Kuala Lumpur! Ik heb wel een beetje plannen, maar er staat nog niks vast
En ik had al gelezen dat het soms lang wachten kan zijn op turtle island, dus heb al een ebook reader vol met boeken gegooid. ![]()
Wij vonden Mulu park erg mooi. Sandakan de rivier op om dieren te spotten, dit hebben wij bij The Last Frontier resort gedaan. Het resort staat boven op een berg. Wel veel trappen lopen, maar is de moeite waard.
En de Phertian Island, daar wil ik ook wel naar terug.
groeten Sabine
Perhentian had ik voor de 2e week ook al op de planning staan en ik ga even kijken voor dat frontier hotel, daar had ik ook al meer over gelezen bij anderen. ThanX!
Lalique, ik weet niet wat je allemaal al vast hebt staan. Komende zomer ga ik voor het eerst naar Maleisie toe.
Een combinatie van:
Stad: Kuala Lumpur
Strand: Perhentian Island
Natuur: Borneo
Betreft Borneo heb ik alles geregeld via Olaf. Een nederlander die woont op Sabah. Hij heeft een eigen website: http://www.sabah-borneo.nl. Via hem kun je echt alles zelf invullen.
Aangezien ik niet al te veel tijd heb, heb ik een ākorteā tour geboekt bij hem.
We vliegen naar Sandakan, bezoeken dan Sepilok Orang utan opvangcentrum en stappen dan op een boot naar Sakua. (over rivier de Kinabatangan, bekend om zijn vele wild langs de rivier oevers). Dit voor meerdere dagen.
Vervolgens terug naar West Maleisie, 5 dagen naar Perhentian Island. Hotel: Coral view resort. Via hen eigen website geboekt. Er zit al veel vol in het hoogseizoen, hou daar rekening mee.
En aan het begin van de reis 4 dagen Kuala Lumpur en aan het einde van de reis nog enkele dagen. Die zullen we gebruiken voor uitstapjes naar Melakka(dagtour), highlight Kuala Lumpur, Batu Caves e.d.
Ik ga in maart al, maar mijn reis verschilt niet veel van de jouwe, alleen had ik het qua weer andersom bedacht, dus eerste week Borneo en 2e week perhentian. Ertussen nog 1 of 2 nachten in Cameron Highlands. Ik ga alleen, beetje lastminute alles, dus ik vond Olaf ietwat aan de dure kant. Ik kon bij hem ook de schildpadden boeken hoor, alleen was ik dan met riviertocht erbij wel 570 euro kwijt⦠Maar gaaf dat je het ook nog voor de boeg hebt! Ik zal anders na mijn vakantie nog wat posten, mocht ik nog een leuke tip hebben dan!
Groetjes!
Dat schiet al op. Nog veel suc6 met de laatste voorbereidingen. En als je tips hebt, Dan zie ik ze Graag gepost.
Veel plezier alvast.
Hoi
Wij 2 volw en 2 kinderen gaan deze zomer naar Borneo en oa naar Turtle-island, heb gemaild met Crystal en idd ze reageren een beetje traag, ik wacht nog op def boeking. Met 4 incl eten zou het rond de 1330 MYR zijn.
Ik ben inmiddels terug! Zie www.lique.reismee.nl
Groetjes!
ik was er in juni samen met mijn vriend en wat een geweldige ervaring was dit.
ik had ook nog de mazzel dat er om een uurtje of 17.00 uur schildpadjes op het strand liepen die naar de zee wouden lopen⦠dit zag ik met nog 2 anderen. Samen met de ārangerā zoān 70 schildpadjes van het strand gehaald
gelukkig kwam net mijn vriend aan met de camera ![]()