Turkse restaurants in Nederland/ Belgie

Hi Allemaal,

Hieronder vind je een lijst van alle Turkse Restaurants in Nederland en Belgie, met eventueel links en adressen.

Zoek je dus een leuke eetgelegenheid, kijk dan hier!!

Weet je een leuk restaurant, die nog niet op de lijst staat: plaats je reactie dan in dit topic. Ook ervaringen met een bepaald restaurant kunnen hier geplaats worden. Ik zal eens in de zoveel tijd de lijst up-daten. Op dit moment is de lijst absoluut nog niet actueel, dus plaats hier gauw jullie tips (of afraders)

Groningen
Friesland
Drenthe
Overijssel
Gelderland

Belgie

Flevoland

• Restaurant Istanbul- Lelystad(geen website gevonden)

ik heb hem aangepast!
je mag gewoon de naam van het restaurant geven en de plaats (evt link) dan zorg ik dat de openingspost up to date blijft

Hallo, pas geopend in de Dalempromenade, Reeshof te Tilburg :
Turks restaurant Melisa. Heb er al verscheidene keren heerlijk gegeten. Alleen de bediening (jonge ned.meisjes) laat te wensen over. Hoop dat dat nog verbetert, eigenaar Mustafa doet erg zijn best

Ottoman Cuisine in Utrecht…een echt Turks restaurant, waar zelfs geen alcohol geschonken word. Veel activiteit, elke week live muziek, elke week 1 dag verse cig kofte

http://www.ottomaansrestaurant.nl/

oh en volgens mij is het Sultan Lounge in Breda, niet Lounche :slight_smile:

Hoi hoi

Pasha restaurant lounge, in den Bosch, naast de brabanthallen.

Die is erg leuk!! Zijn wij, tlk-meiden, naar toe geweest!! Super gezellig, vooral de laatste zaterdag is er live muziek en er kan lekker gedanst worden!! Was echt te gek en het eten was heeeeeeerlijk (ook de mannelijke bediening hihi)

Groetjes Belle

Nog niet gegeten, maar ziet er wel heel erg Turks uit (eten in bakken :D)

Kosebasi (Utrecht)

http://www.kosebasi.nl/

Pammukale in Utrecht vind ik trouwens een afrader, het eten daar valt mij elke keer weer tegen

:thumbsup: thanks voor de input!

wij hebben inmiddels al zo’n 5 a 6 x gegeten bij pamukkale. wij nemen altijd het menu en voor de prijs, vond ik het 2/3 jaar geleden erg goed eten. echter na verloop van tijd, werden de porties kleiner en de prijs hetzelfde.

bij selina in utrecht hebben we nu 2x gegeten, beiden keren heeft de chef allerlei mezes voor ons gemaakt. de 1e keer vond ik het beter dan de 2e keer, aangezien er de 1e keer meer kip was, borek.
de 2e keer, was het vooral lam, veel groentes en grotere stoofgerechten. maar voor 30 euro meer dan het buikje vol!

Sofra in Vlissingen
Marmaris in Bergen op zoom
Nazar in Rotterdam. Zijn hier met de groep geweest en was het eten prima en meer dan genoeg. Later nog eens terug geweest en was het eten wel lekker, maar konden daarna nog langs de mac omdat het erg weinig was

thanks, meer reacties zijn welkom!

Alkmaar - Restaurant Efes

eethuis Marmaris Leyweg Den Haag

Goed eten, lijkt (toen wij er waren) meer op een bruin cafe dan een restaurant, maar we hebben er toen zalig gegeten…

Lijkt er nog steeds op… Maar het eten is er heerlijk!!! :wub:

Ik ga beginnen met 2 echte Turkse restaurants die A’doorn heeft.

Dat zijn:

www.restaurantdiyar.nl

www.sinni-mezze.nl

En als laatste een mediterance restaurant, waar je zowel, Grieks, Italiaans als Turks kunt eten. Eigenaar is Turks. Je kunt er buffet incl. drinken bestellen, alsook a la carte.

Adres: Restaurant Mediterance, Marktstraat 4 te A’doorn.

Hun website is nog aan het vernieuwen, maar je kunt wel info vinden via:
www.dinersite.nl waar je nog wel door kunt klikken naar hun oude site.

Bij dit laatste restaurant hebben we verschillende keren gegeten met ons werk en we vonden het allen heerlijk. Wij hadden dan buffet incl. drank voor een vaste prijs. Het is na mijn laatste bezoek, weer grondig verbouwd en ziet er eigentijds uit.

bedankt voor alle inbreng!! :thumbsup: die in apeldoorn klinken wel erg smakelijk ook!!
al moest ik wel ff diep nadenken of apeldoorn nu bij gelderland hoort of bij overrijssel :stuck_out_tongue: hahaha hoop dat ik de goede provincie heb gekozen

Een website met veel Turkse restaurants: http://www.zoekinturkije.nl/gids/