Hallo alle lieve Turkije liefhebbers!
Ik snap iets niet. Er zijn in Nederland zo verschrikkelijk veel mensen die stapelgek zijn van Turkije.
Hier in ons dorp (Noordwijkerhout) hebben wij een Turks restaurant met de naam Efes. Toen mijn man en ik er voor de eerste keer kwamen hadden we meteen het gevoel dat we weer in Turkije waren. De sfeer, de mensen, de muziek en boven alles natuurlijk het overheerlijke Turkse eten!
Inmiddels zijn de jongens die daar werken, Haydar, Necdet, Neco, Yalcin en de twee koks Erik en Stef, en alle andere Turken die we daar regelmatig treffen hele goede vrienden van ons geworden. Wij komen er ook bijna dagelijks. Niet altijd om te eten, maar gewoon, voor een bakkie koffie, of een wijntje en een kletspraatje. Voor de gezelligheid dus.
En er komen best regelmatig mensen eten, en er komen ook veel Turken, uit het hele land, maar…het is niet genoeg!!:mad:
Wij snappen het niet, alles is er, en er zijn in Nederland zo veel mensen die gek zijn van Turkije, dan zou zo’n tent toch elke avond vol moeten zitten? Zeker in het weekend! Het enige wat ik kan bedenken is dat het niet bekend genoeg is, en dat het misschien wat afgelegen ligt. Maar voor wie in de buurt van Leiden en de Bollenstreek woont is het best te doen.
Wie belangstelling heeft om een keer daar te gaan eten kan mij persoonlijk een mail sturen, dan geef ik je het adres en het telefoonnummer. Of je moet even gaan “googelen” , dan kom je er ook wel achter.
Het zou zo zonde zijn als zo’n leuke tent zou moeten verdwijnen omdat er te weinig mensen komen.
Ik hoop dat ik door er wat bekendheid aan te geven kan zorgen dat er meer mensen gaan komen!!
Hans, we hadden het hier over gehad tijdens de meeting, weet je nog?
Heel veel groeten van Marja.:
Ik ken Noordwijkerhout goed, leuk dorpje. Ik verblijf geregeld in het congrescentrum Leeuwenhorst en ga dan meestal iets eten in noordwijk op de dijk. Zal volgende keer Efes opzoeken.
Trouwens in mijn stad, Gent, is er een hele straat met Turkse restaurant, de Sleepstraat. Op wandelafstand van het Gravensteen, wie Gent bezoekt vindt hier zeker een goed adres.
Geert
Hoi ,
Goed bericht Marja! Ik hoop dat het helpt.
En gvg uit Gent, je bedoelt zeker met de dijk in Noordwijk de boulevard (bij het strand) in Noordwijk? Klinkt wel leuk hoor de dijk van Noordwijk. Ik als echte Noortukker had deze uitdrukking voor de blvd. nog nooit gehoord!
Volgende week naar Efes he Mar? spreek je nog.
Hartstikke leuk, Geert, dat zullen ze zeker waarderen. Wanneer ben je hier weer? Als je een beetje van wandelen houdt ligt het restaurant trouwens wel op loopafstand van de Leeuwenhorst, nl. drie rotondes richting Sassenheim. (Wij Noordwijkerhouters praten niet over kruispunten, maar over rotondes)
Wel handig als je fors aan de Raki gaat! :dead:
Nou Fransijn, Het ligt wel een beetje buiten het dorp, hoor, op de grens Voorhout en Noordwijkerhout. Maar als je dol bent op Turks eten ben je zeker aan het goede adres! Echt de moeite waard.
Xx Mar