Heeft iemand wel eens gehoord van een man die in Antalya woont en ineens veel geld nodig heeft voor een ongeluk veroorzaakt door zijn zoon. Het gaat om € 10.000,-. Iemand wil hem wel helpen maar ik vertrouw het niet zo.
Geloof nooit turken die plots veel nodig hebben.Turken hebben altijd geld nodig als je ze mag geloven.
Het is een slecht seizoen geweest en ze zijn terug op zoek naar slachtoffers die hun fabelachtige leugentjes geloven.
Ze vinden altijd iets uit om aan geld te raken.Als die zoon een ongeluk veroorzaakt heeft is dit niet ons probleem. Als we in Belgie of Nederland iets met onze kinderen tegen komen moeten we plots ook niet om geld gaan vragen aan buitenstaanders.
Allemaal trucken om aan geld te raken. Wie kan nu zomaar aan een doodvreemde turk of vriend 10.000 euro schenken.
Ik heb nog nooit zo een milde schenker gevonden die me zo maar geld heeft gegeven. Hoe durft hij het te vragen.
Echte turken gaan alleen lenen bij familie of zeer goede turkse vrienden en schamen zich zelf om anderen om geld te vragen.
Dus opletten en stuur geen euro. Trap er niet in.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka6
ja echt niet doen ik heb pas een verhaal gelezen van een meisje die wel geld had gestuurd maar als je 1 x heb gestuurd komen ze met een volgend verhaal dat familie ziek is ofzo dat heb ik al zo vaak gehoord hoe zielig het verhaal ook is trap er niet in
groetjes ment
heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt, hij had een heel verhaal klaar, k zei dat ik hem niet kon helpen en tracht naar oplossingen te zoeken samen met hem. Zelf toen ik hem een paar dagen later als ik thuis was opbelde, vroeg hij het nog eens. het ging om 1000 euro die hij de dag nadien zeker nodig had. Dus dat was zeker al onmogelijk. Nadien heeft hij me een paar weken genegeerd. Nu dit jaar heb ik hem ermee geconfronteerd dat hij zo klotig deed (sorry voor de woordspelling), hebben we het uitgepraat en zij de beste vriendjes ooit. Had dat nooit gedacht na vorig jaar. Heb ook nooit gezegd of getwijfeld aan zijn verhaal, maar wij moeten ook zien rond te komen. En andere de kant denken ze waarschijnlijk dat we rijke gasten zijn. We kunnen op reis gaan en eenmaal op reis zien we op geen cent (bij manier van spreken). Maar we moeten er ook een heel jaar voor werken.
ik denk niet dat dit racisties bedoeld is hoor!we zijn immers allemaal fan van turkije.Maar zo`n verhaal is niet echt geloofwaardig als je het mij vraagt?
Ugur:
Franka6 woont AL JAREN in Kusadasi, zal dit BESLIST niet als racisitieche opmerking bedoelt hebben. MAAR we moeten wel opletten dat door het gedrag van slechte mensen(turken nu maar ook andere!) goede mensen(die anderen willen helpen) niet in de problemen komen!
Miranda: Precies, vandaar dat iedereen ook adviseerd geen geld te geven, het verhaal is niet geloofwaardig!
Hallo Ugur,
Ik heb het echt niet racistiesch bedoeld door te zeggen - geloof nooit turken die plots geld nodig hebben. Sorry als je zo denkt.
Maar ik probeer alleen allen te waarschuwen dat het hier zoveel gebeurd, vooral dit jaar was het een slecht seizoen en velen zitten nu reeds zonder geld. Ik zelf ben hier een fortuin verloren het eerste jaar door mijn goedgelovigheid. Vandaar dat ik harder geworden ben en de werkelijkheid onder ogen zie. Ik hoor en zie het hier dagelijks gebeuren hoe buitenlanders behandeld worden. Niet alleen toeristen, ook mensen die hier wonen kunnen te goed gelovig zijn. Ze verzinnen maar wat om je medelijden te doen krijgen. Ze kunnen hier heel goed op je gevoel inspelen. Maar denk altijd bij jezelf ,ook ik moet hard werken voor 1OOO euro over te hebben.
Het kan ook in eigen land gebeuren, maar daar hebben ze banken om te lenen en moeten ze het terug betalen. Hier is het afwachten of je het gegeven geld ooit terug krijgt. Gewoon oppassen .
Maar racistiesch ben ik echt niet hoor anders bleef ik hier niet wonen.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka6
Iemand heeft me ook eens verteld (weet niet meer wie) op dit forum dat ze zelfs haar hele familie had gevraagd om bijeen te leggen voor iemand die ook dringend geld nodig had voor een operatie. Ook een man uit Turkije. Dus heel haar familie had bij elkaar gelegd om hem te helpen en ze hebben hun geld nooit teruggekregen.
Hallo,
Franka fijn van u om dit soort inlichtingen door te geven.Zonder ervaring kom je er niet achter dus als andere touristen (ik ben een turk die sinds 10 jaar in Tr woont)naar Turkije komen worden ze dadelijk bezijkt met dat gezever(eenvoudig geld verdienen).We hebben veel liever vriendelijke touristen nodig dan zo bedelaars en daardoor denken ze dat vele Turken zo zijn.Volgens ons godsdienst is het ook strikt verboden om te bedelen.İk vraag jullie met respect A.U.B. STEUN DİE BEDELAARS NİET zodat ze niet kunnen blijven verdubbelen.
Ciao.