Hallo iedereen,
Ik zit weer met kopzorgen.
Ik en mijn vriend zijn ondertussen bijna anderhalf jaar samen. Hij is nog niet in België geweest en ik ben al zo’n 6x naar Turkije geweest waaronder ook tweemaal in zijn dorp waar ik ook zijn familie heb leren kennen. Het is best serieus en ik zie echt wel een toekomst voor ons beide, hij ook. Ik ben 22 en hij is 21 jaar. Hij werkt momenteel in een schooltje en verdient zo’n 300 TL per maand.
Het probleem is begonnen bij het afsluiten van een visakaart (geen slim plan maar ik wist hier dus niets van). Ik kwam voor de 2e keer naar Turkije in zijn dorp (oosten van Turkije) en ik sprak af dat ik de vlucht betaalde (was zo’n 350 euro!) dus dat hij dan het verblijf & eten zowat kon regelen. Natuurlijk heb ik hem niet alles laten betalen maar nuja toch meerendeel omdat het zo afgesproken was ik ben ook ‘maar’ een student hoor. Hij ging voor deze ‘vakantie’ dus een visakaart aan bij de bank.
Het probleem is dus dat hij dit niet terugbetaald heeft. Sinds dan heeft hij brieven, telefoons gekregen van de bank om te vragen achter dat geld. Hij heeft die altijd onbetanwoordt gelaten met het gevolg dat het bedrag is opgelopen tot zo’n 1500 TL die hij nu elke maand moet afbetalen met schijven van 500 TL. Hij verdient ‘maar’ 300 TL per maand bijgevolg is dat praktisch onmogelijk aangezien hij ook moet eten en drinken en een deel aan zijn familie moet geven.
Hij wil ook nog met mij in april naar istanbul gaan … en uiteraard moet ik zelf als veel ophoesten dus kan ik niet zijn reis er ook nog eens bij betalen en dat lijkt me ook niet fair tov mezelf.
Ik vind dit geen goed idee hoewel ik hem zooooooo graag wil zien
maar hij wil me kost wat kost zien.
Bovendien komt er nog bij dat hij zegt dat hij misschien zal tegen worden gehouden bij de controle op de luchthaven door zijn openstaande schuld bij de bank … wat inderdaad best kan.
Hij zei altijd (anderhalf jaar) dat hij nooit nooit geld van mij zou vragen
tot nu dus… hij vroeg of ik de eerst schijf van 500TL zou kunnen voorschieten hij is dus duidelijk ten einde raad anders zou hij dat nooit vragen aangezien hij daar altijd erg tegen was.
Mijn hersens zeggen = nee
Geld geven aan iemand anders is altijd tegen mijn principes, hoe hard ik hem ook graag zie en vertrouw dit klinkt gewoon best fout en deze tip heb ik ook gekregen door een belgisch turkse vrouw.
Mijn hart zegt = ja
Hij zit in de problemen MEDE door mij … hij zou alles doen voor mij en voor deze relatie dus ook zich in schulden werken ![]()
Ik weet niet meer wat ik moet en ik weet ook niet hoe we dit verder kunnen oplossen. Raad, tips, gelijkaardige problemen?
HELP!