Geef jij geld aan bedelaars in Turkije? Of geef je uit principe geen geld?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Geef jij geld aan bedelaars in Turkije? Of geef je uit principe geen geld?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Nee ik geef niets. Het is tegen mijn principe.
Daarbij komt dat er veel kleine kinderen lopen te ‘bedelen’ geef je de 1, heb je er meteen 20 om je heen, en die kinderen… ja nou ja, ik heb te veel gezien, veel (onzin) gehoord…
Ik dus niet
alleen aan ernstig gehandicapte
Nee, ik geef niet. Er worden kleine kinderen en zelfs baby’s gebruikt om te bedelen en ik heb in Turkije gewoond en weet dat de meeste gewoon een normaal inkomen hebben.
Ik heb één maal eens iets gegeven aan kinderen in Manila, als je dit doet is het voor u niet meer onveilig op straat ! Je wordt langs alle kanten bestookt en aangevallen door losgeslagen kinderen, ze trekken aan je kleding en pakken alles wat ze kunnen, goede raad, doe het nooit !!!
Ik doe het zelf niet… Mijn vriend doet het in zijn stad soms wel… Maar dan voornamelijk aan ouderen…
Wij geven beslist geen geld aan kinderen. Wij sponsoren de lokale jeugd wel via andere wegen maar geven alleen geld aan ernstig gehandicapte personen. Wij zien hier in Kalkan dat de lokale bevolking ook geld over heeft voor de (nog) minder bedeelde medemens. In andere landen hebben wij dit nooit gedaan maar hier voelt het toch anders.
regelmatig…inderdaad aan gehandicapte ouderen (als ik zie dat Turkse voorbijgangers dat ook doen)
Heel soms aan kinderen die er niet om vragen maar met zo’n weegschaal staan.
Koop ook wel eens zakdoekjes.
Neem wel vaak snoep en stickers (Action/Aldi e.d.) mee…
NB…dit geld voor mij alleen voor de niet toeristische gebieden in oost-Turkije.
Groetz,
Jan
Meestal staan de ouders een stukje verderop te kijken. Let goed op of het gaat om Roma kinderen (niets geven, zo houd je die cultuur in stand!) of Afghaanse kinderen (die lopend weg zijn gestuurd door hun ouders uit Afghanistan). Die laatste groep zie je tegenwoordig veel in landen als Turkije, Rusland, Iran en de landen in de Kaukasus.
*nee ik geef niets hoor! niet omdat ik niets wil delen maar omdat ik ook hard gewerkt heb om mn vakantie te kunnen realiseren! en natuurlijk ook omdat als je 1 geeft dat je aan de gang kan blijven. maar wat ik bijvoorbeeld wel doe is extra paracetamol meenemen en wat ik overhou na de vakantie, dat geef ik aan de mensen. ik weet dat dat soort dingen daar erg duur zijn. maar verder doe ik dat niet. *
nee ik geef niets hoor! niet omdat ik niets wil delen maar omdat ik ook hard gewerkt heb om mn vakantie te kunnen realiseren
Ach…een keer wat weggeven, aan de juiste mens, kan ook vakantie zijn
Biertje minder?
Jan
medicijnen zijn juist niet zo heel duur hier, paracetamol koop je voor 1,5 lira… bedelaars geef ik nooit wat, komen hier zelfs aan de deur… mensen leven op de tip box, want veelal is loon niet voldoende, denk aan loon van 750 lira en dan 350 lira huur!!! maar bedelen is nooit geen optie! daar maak je mensen lui mee… en kinderen moeten naar school… geef dan een schrift of een pen…
Ik geef hier elke maand iets aan mensen die ik persoonlijk ken. Ze zijn er me heel dankbaar voor . Ze durven er zelf nooit omvragen, maar ze kijken je wel dankbaar aan als je ze iets geeft.
Maar aan straatbedelaars geef ik nooit iets.
groetjes uit Kusadasi,
franka