Geef jij geld aan bedelaars in Spanje? Of geef je uit principe geen geld?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Geef jij geld aan bedelaars in Spanje? Of geef je uit principe geen geld?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
ZEKER NIET, de helft zijn geen bedelaars. Met eigen ogen gezien in Benidorm. De vrouwen komen met de bus van CALPE, stappen af in Benidorm, roken nog vlug een sigaretje, nemen hun kussentje en smijten een grote doek rond hun, een potje op de grond en maar bedelen. Hun mannen, denk ik, staan met de drie “bollekes” met het rode balletje op straat. Mooi hé, toeristen OPPASSEN.
dat ze maar eens gaan werken
Ik kan het geld zelf goed genoeg gebruiken en we werken er hard voor.
Als ik echt denk dat ze arm zijn, (en geen bedriegers) dan kunnen ze eten van me krijgen. Hamburger of zoiets.
Dat willen ze niet. GELD ! GELD ! GELD !:storm:
Dan krijgen ze NIETS NIETS NIETS!:dag:
Ik schat dat ongeveer 95% niet eens echt een dakloze/bedelaar of wat dan ook is dus ik geef niets…lo siento
Iedereen heeft wel geld nodig dacht ik doch dit heeft hier niets bij te maken. Wie geeft : GELD kwijt voor niets.
Tja maar waarom zijn er bedelaars?? Omdat Spanje niet zoals in Nederland voor de minderbedeelden zorgt.
Dus geef ik altijd wat.
Een man/vrouw met een been komt in Spanje niet meer aan de bak.
En je hebt snel genoeg door dat er charlatans zijn.
In Alicante stad zijn er ook bedelaars waarvan de Spanjaard zelf zegt dat ze het nodig hebben dus…
Bovendien een drankje minder op vakantie kan toch ook?
in alle geval : IK GEEF NIETS AAN BEDELAARS, er zijn wel andere mensen in de buurt die wel iets nodig hebben EN die krijgen. Hoeveel ik wil opdoen op vakantie heeft er NIETS bij te maken. Ten
prima dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.
ik leg alleen uit waarom er bedelaars zijn in Spanje.
Dan worden de uitspraken misschien iets genuanceerder?
Een beetje ongenuanceerde opmerking…
Er wordt in Spanje op heel veel manieren gebedeld:
-Het bekende zitten op straat met bord & de hand op of een potje.
-De “gestrandde toerist”
-Zigeunervrouwen die je romero aanbieden en er vervolgens geld voor willen hebben.
-Mensen (soms kinderen) die vragen of ze je winkelwagentje mogen terugbrengen (en dus die 50 ct of euro muntstuk behouden)
-Vnl afrikanen die zakdoekjes verkopen bij de stoplichten
-Zigeuners en roemenen die je parkeerplaatsen inloodsen en daar een bijdrage voor vragen
en zo zijn er nog we meer…
Een feit is dat er op dit moment VEEL mensen in de problemen beginnen te raken. Een feit is dat ik steeds vaker mensen in afvalbakken zie struinen, dat het werkeloosheidspeil blijft stijgen en dat hele gezinnen rond moeten komen van 800 euro per maand…
Tevens is het een feit dat veel “bedelaars” niet echt arm zijn.
Het is moeilijk om het kaf van het koren te scheiden en ik ben ook van mening dat als je aan 1 geeft dan zou je eigenlijk aan iedereen moeten geven…en dat kan natuurlijk niet.
Wel valt het op dat degenen die eigenlijk zelf weinig hebben vaak degenen zijn die nog armeren helpen.
Ik geef soms aan een zakdoekverkoopster waar ik elke dag langskom en ook soms aan de dame die bij de ingang van de supermarkt zit, ik ken ze zo langzamerhand en weet dat ze het echt kunnen gebruiken.
Mooi gezegd en duidelijk, respect Corberana!
Tip voor Barcelona: geef eten of iets te drinken (non alcoholish) of kleding/schoenen maar geen geld!
95% van de bedelaars in Barcelona komen uit Roemenië en Bulgarije om hier als bedelaar te werken.
Echt waar!!!
Ik geef heel soms een man,een colaatje,en dan is ie heel dankbaar.Die man zit er veel.Maar niet allemaal hoor,Pas op je portemonnee!:foto:
hallo in spanje heb je net als hier een uitkering voor mindervalide als je die ziet bedelen dan word je in de zeik genomen want de meeste mensen met een lichamelijke beperking die verkopen loten van de loterij de meeste die bedelen zijn gitano’s of gitana’s oftewel zigeuners en ik kan het weten wij hebben in dit heerlijke land gewoond door ziekte terug gekomen
Klinkt misschien raar hoor, maar zijn ze niet agressief als je niks geeft?
Ben nogal huiverig voor dit soort dingen, maar heb wel zin om te gaan!!!
Ik heb nog geen agressiviteit meegemaakt, maar ik heb ook alleen met spaanse bedelaars van doen gehad tot nu toe in Spanje
Je mag niet ver algemenen wat betrefd bedelaars
Ja er zijn romas actief zowel op het vastland als op de spaanse eilanden.
Ik woon in de omgeving van Malaga ben vlaming van afkomst en heb een goed pension.wat ik niet kan zeggen van de grootste mensen hier.
Ja bedelaars zie ook hier aan elke bank en winkel daar zitten ze elke dag
Probeer eens uit te vissen waarom ze daar zijn,een groot deel uit noodzaak.
En ja ntuurlijk zijn er die profiteren aan u om te oordelen.
Geven of niet, de uit eindelijke beslissing ligt bij U
Hasta luego