Turks rijbewijs in België

Hallo allemaal,

Mijn vriend komt normaal in december naar België voor 3 maanden. Hij heeft een turks rijbewijs maar nu vraag ik mij af of hij daarmee hier in België mag rijden en ook of hij mag rijden zonder mijn aanwezigheid. Want dinsdags en donderdagsavonds mag hij gaan trainen in een voetbalploeg en ik zou dan zelf ook willen gaan sporten, maar dan moet hij wel mijn auto knn gebruiken.
Aan wie kan ik dat best vragen of is er iemand die dit weet?

alvast bedankt,
Kimberly

Mijn man heeft in Nederland wel eens in de auto van mijn zus gereden en dat was geen probleem is mij toen verteld, omdat op zijn rijbewijs behalve in het turks ook alles in het engels stond verklaard.

Of ditzelfde ook in Belgie geldt weet ik eigenlijk niet, maar je kunt het informeren bij de belgische variant van de ANWB of eventueel bij een auto verhuurbedrijf want die weten vast ook wel aan wie ze wel of geen auto kunnen meegeven toch?!

Groetjes en succes, Monique

ik hoorde van mijn vriend dat zijn Turks rijbewijs in België nog maximum 1 jaar geldig is en dan moet hij in België een rijexamen gaan afleggen. ik wist dit eerst ook niet maar nu dus wel. dus ik denk dat je vriend die 3 maand wel zal mogen rijden.

Dank u wel voor de info. Ik had ondertussen ook al een mail naar de ambassade gestuurd en zij hebben mij laten weten dat een Turks rijbewijs erkend is hier in België en dat ik contact moet opnemen met mijn verzekeringsmakelaar. Dat heb ik gedaan en het is geen probleem. Hij kan met mijn auto rijden als dit op sporadische basis is.

Bedankt voor jullie info ook

groetjes Kimberly