Turkish Tea Time Deel 1

Diamond en ik hebben lekker geshopt vanmiddag. Heb 2 truitjes gekocht, 2 paar teenslippers en JA JA DAAR KOMT HET : 2 bikini’s. En dat in mijn maat. De eerste keer in mijn leven dat ik bikini’s heb gekocht. Kon nooit slagen. Of het broekje zat goed en bovenstukje niet of andersom.

@Sev:
Gaan voor je duimen dat alles goed gaat komen morgen (we duimen wat af met zijn allen de laatste tijd)
Misschien kunnen ze dan ook een hotel vinden waar een 2-persoonskamer voor jullie wel mogelijk is.

Nou, het is net alsof ik droom of zo… Kan het nog steeds niet geloven. Maar morgen word werkelijkheid.

@marion: Dit hotel waar we normaal gezien nu zullen gaan, is het enige die nog overschiet van alle HP hotels die dichtst bij het centrum zijn gelegen. Maar we weten dat het een goed hotel is en daarom willen we verdere misverstanden ivm hotels voorkomen. Mn ma heeft maar 10 dagen vakantie op dit jaar en nu willen we echt wel dat het nog een goede vakantie word. En wat die kamers van mij en mn vriend betreft: als hij zich niet gedraagd kan hij altijd in zijn eigen kamer gaan slapen :wink:

@Allemaal: bedankt voor het duimen, moet nu wel goed komen !

Dikke kus
X

Nou, het is dus niet goed gekomen… Ze kunnen er niet in tussen komen voor dat hotel dat wij willen. Ofwel moeten we hun voorstel aannemen van dat appartement, maar wij willen voor die enige 10 dagen die we op reis gaan zeker niet in een appartement. En voor dat hotel willen ze geen vermindering geven omdat het een te duur hotel is… Nou, mooi, kunnen we niet anders dan volgen…

Oeps Sev, dat is geen goed nieuws! Wat gaan jullie nu doen? In het appartement of 1000 euro bij betalen?

Sevgilim, go to the branch!!! Er is ook zeker en vast bij jullie een branche vereniging die jullie belangen behartigen!! Want jullie hebben rechten!!! Een organisatie als Thomas Cook kan EN MAG jullie niet zo behandelen volgens de AVGR ed! Laat het er niet bij zitten dus, go for it!!
:wave:

we zullen wss bijbetalen want dat appartement staat ons volledig niet aan ! en ja, we kunnen kostenloos annuleren en dan boeken via Jetair of zo maar dan zijn we onze vroegboekkorting kwijt en zijn we niet zeker dat we nog een vlucht hebben voor die periode terug want het schijnt zitten de vliegers bomvol voor die periode… Dusja, héél véél keus hebben we niet. En om het aan te klagen, ik weet niet of mn ouders het zien zitten hoor, dan halen we ons nog meer problemen en mss ook wel kosten om onze nek die we kunnen missen. Ah, het makkelijkste is gewoon bijbetalen…

En ook, weet je wat ze ons zeggen ? Je hebt 2 mogelijke alternatieven van ons gekregen waarvoor je niet moet bijbetalen… Ofwel dat appartement waarvan ze zelf niet echt overtuigend zijn, ofwel een hotel die nog verder gelegen is dan het hotel die wij voor ogen hebben… Nou ja, neem je niet onze keuze van hotel dan moeten jullie bijbetalen…
Vanmiddag gaan we definitief gaan beslissen ! Laat nog wat van me horen dan.

X

Lieverd, je hebt het RECHT om een gelijkwaardig alternatief te krijgen aangeboden!! En dat App is niet gelijkwaardig!! Dus de keuze uit 1 is geen keuze!! Denk goed, Thomas Cook komt er makkelijk vanaf als jullie verkiezen bij te betalen, die lachen echt daar!! Mail anders met Cyn voor jullie gaan beslissen!! Ik zou me niet zo laten afschepen dus!!

@Sev, wat een toestand is het als er zomaar iets geannuleerd wordt. En ja, dat Atinç lag natuurlijk wel heel erg mooi.
Daar heb ik ook gezeten.
Het is balen als je zoveel moet bijbetalen, zeker als je er niet echt op gerekend hebt.

Ik hoop dat alles nog zal lukken.Je hebt wel gelijk veel stress.

Ik ben de hele dag al op school om van alles af te maken en voor te bereiden voor het nieuwe schooljaar.
Het is heerlijk dat je daar eens even tijd voor hebt, want tijdens de normale dagen heb je daar eigenlijk niet echt tijd voor.

Vanavond ook nog even naar m’n bijbaan in het call-center.

Zo meteen nog even bij m’n schoonmoeder langs.

Zie jullie morgen wel weer.

Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Sterkte Fransijn!!

Heey meiden ik ben er ook weer! Was vandaag lekker vrij en ben met een vriendin Döner gaan eten om alvast in de stemming te komen!!

@Dia: Ik heb je een pm gestuurd over je hotel.

@Sev: Ik weet niet of jullie al besloten hebben, maar als jullie die app. kiezen dan moeten ze jullie een vergoeding geven, omdat het sowieso een ster/sleutel lager is… Hebben jullie in Belgie geen ANVR?? In Nederland is een touroperator aangesloten bij de ANVR/SGR en daarom zijn ze verplicht om een gelijkwaardig alternatief aan te bieden. Beter mag altijd, slechter eigenlijk niet, alleen met een flinke vergoeding!!!
Ik hoor het wel!!

x Cyn

We zijn juist terug en we hebben dus dat hotel geboekt die wij wilden ! Nou, we hebben er een uur en een half gezeten! Man, wat deden ze moeilijk ! Het reisbureau heeft verschillende keren met Thomas Cook gebeld ! Onze vroegboekingskorting zijn we dus kwijt die we in ons vorige hotel wel hadden maar omdat we nu omboekten, zijn we ze helemaal kwijt !! Dan vroegen we om ons tenminste zeezicht te geven, kon ook niet voor gezorgd worden, anders moesten we nog eens bijbetalen ! Onze vlucht van 11.30 opstijgen in Brussel is nu 20.30 geworden !!!
Tot slot nog mn vriend… Eerst moest die een kamer apart, gisteren zeiden ze dat het 545 € kostte voor een single, vandaag was dat opeens 780 € !! Nou, op mijn kamer boeken kon hélemààl niet omdat het daar verboden zou zijn omv hun geloof (kom zeg !). Nà een telefoontje met de PR dienst van TC hebben we dan uiteindelijk kunnen bekomen dat mn vriend op mijn kamer kan voor die eerste prijs en hebben ze mijn single toeslag weggelaten omdat ik nu een tweepersoonskamer heb. De PR dienst zei ook dat het Turkije tenslotte niet Marokko of Egypte is en dat ze al heel wat meer verwesterd zijn en dat dat hotel ook wel meer toeristen telt dan Turken, dus ze zouden het moeten aanvaarden. Het is wel op eigen risico ! Nou, geen probleem, hij staat op mijn naam geboekt vanuit België, heb vorige keren ook geen problemen gehad en mn vriendin die daar een vriend heeft ook al niet… Dusja, nog een geluk is dat goed gekomen. Nu gaat het reisbureau nog proberen, ALS er een vroegere vlucht is, ons op die vroegere te zetten, maar er zouden veel vluchten samengevoegd worden door de boekingen die nog niet altijd héél goed vlotten momenteel…

Sorry voor de lange tekst, hopelijk verstaan jullie er wat van…

x

Wat ik niet snap> Ze hoeven alleen maar het hotel te veranderen en dus niet de vlucht!! Ze noemen jou gister prijzen, en nu weer anderen? Zijn ze lekker commissie aan het trekken ofzo?? Vind het echt belachelijk van Thomas Cook hoor!!! Jullie zijn nu de dupe van iets wat jullie schuld helemaal niet is!!!

Toen ik zelf vorig jaar omgeboekt werd, kregen wij i.p.v. het geboekte hotel (3*) een 5* hotel aangeboden, zonder enige bijbetaling! Slechte zaak van TC.

x

Had mn ma nu niet zo beperkt in vakantiedagen gezeten, hadden we alles geannulleerd en gingen we alsof bij Jetair geboekt hebben ! Maar aangezien de vluchtdagen bij Jetair anders zijn, paste dat niet voor ons en moesten we wel weg met Thomas Cook ! Nou, jammer, want nu zijn ze echt niet goed hun naam aan het maken… Ze willen gewoon géén enkele toegeving doen ! Hun reden is: omdat het geen overboeking is, kunnen ze ons niet in een beter hotel steken. MAAR ze hebben wel hun contract met het hotel verbroken en TC zelf heeft heel veel daarin moeten betalen wegens contractbreuk! Daarom mogen ze ONS geen beter hotel aanbieden, komaan zeg ! Wij hebben er toch niet om gevraagd om in een ander hotel te zitten ???

Precies, dat is toch niet hun verantwoordelijkheid!!! Jammer dat ze het zo doen… zo raken ze alleen maar klanten kwijt. Jetair is onderdeel van TUI toch??

x

@sev…jeetje wat een geregel allemaal…gelukkig dat jullie toch een hotel hebben wat jullie wilden…jmmr alleen dat ze zo moeilijk doen!! en dat je moet betalen voor een kamer met zeezicht…?! daar heb ik nog nooit van gehoord!!

@fransijn…langs bij je schoonmoeder? sorry ik zal wel ergens verkeerd zitten, maar ga je naar turkije?

ga me zo inschrijven voor een cursus turks:D:D:D
heb dr zin in!!

groetjes

fiiz

@Cyn: Ja, Jetair zit onder de Tui - groep. Maar bestaat er zoiets niet als een Geschillencomissie ? Heb in school gezien dat dit een organisatie is die zich enkel bezig houd met problemen tussen Touroperator en klant. Helemaal gratis en beide partijen mogen hun verhaal doen en dan oordeelt een rechter en 2 soort advocaten of zo, over wat er dan moet gebeuren en of de touroperator werkelijk moet terugbetalen en zo …
Wat ik wel niet snap: een vriend van me klaagt bij iedere reis om zo geld terug te krijgen en het lukt hen dan nog, ook al klagen ze om het minste. Wat ik wel niet echt netjes vind maar ze krijgen altijd geld of een waardebon cadeau. En wij zijn nu slachtoffer van iets die we zelf niet in de hand hebben, en wij hebben op niets geen recht… Zelfs geen zeezicht ?!

Nah! wat een vervelend verhaal weer! Wat een gedoe! Misschien moest je idd eens naar de geschillencommisie gaan. Krijg je ook vast wel wat terug, want zo horen ze je niet te behandelen! Belachelijk!
Sterkte meid!

Dikke kus

Sev: Das die ANVR/SGR tenminste in Nederland dus. Maar hoe dat bij jullie zit??? Ik zou het dus idd niet acc en mn beklag gaan doen, het is niet door jullie dat dit gebeurt, dus waar gaat het nu allemaal over??? Het is door TC dat dit gebeurt, dus moeten ze jullie helpen en niet nog extra aan jullie verdienen!!!
Nou wijsheid is het enige dat ik je kan wensen dus