Onder de vele reizigers op dit forum zullen er ook wel mensen zijn die al met Turkish Airlines hebben gevlogen. Ik ben een beetje huiverig om met deze maatschappij te vliegen, want ik heb in het verleden allerlei negatieve reacties hierover gehoord, vooral over verlies van bagage. Wat vinden jullie? Betrouwbare maatschappij?
Ik heb afgelopen voorjaar 5 keer met ze gevlogen en was verrast over het lekkere eten en de vriendelijke bediening. Als je kijkt op Skytrax komen ze ook aardig uit de verf met 4 sterren ( A-Z Index of World Airline Star Ratings | Skytrax ) net zoals b.v. Emirates en Lufthansa. Ter vergelijking hebben KLM en SAS maar 3 sterren…
Nou 2x gevlogen op het eten aan boord en de vriendelijkheid van het boordpersoneel valt niets negatief te zeggen.
Maar dat kan ik niet zeggen van de hoteldesk van Turkisch Airlines,een schande hoe ze mij behandeld hebben.
Moest toen een nachtje in Istanbul verblijven,ze zochten een hotelkamer voor mij (4uur hebben ze me met mijn voeten gespeeld)
Geen kamer,wait a moment sire,wel een kamer maar dan moest ik die kamer delen met een onbekende persoon.
Ook bij het passeren van de imigratiedienst werd ik nors beantwoord als ik een vraag stelde.
Conclusie :Met Turkisch Airlines vliegen geen enkel probleem,wat betreft de vriendelijkheid van het airportpersoneel dat moet je er maar bijnemen.
Wij (8 personen) kwamen in Istanbul iets te laat aan vanuit Izmir om nog een vlucht naar Brussel te hebben. Er werd gezorgd voor een hotel;er was eten voorzien midden in de nacht! we werden gebracht en gehaald 's morgens. En we hadden de eerste vlucht naar Brussel. Dus al bij al vind ik dit zeer correct. We hadden maar een gewoon economy ticket. Er kunnen altijd zaken gebeuren die je niet in de hand hebt. Maar als de reactie is “hoe kunnen we dit zo goed mogelijk oplossen?” dan vind ik dat correct. En als ik kan zal ik daar zeker opnieuw boeken.
Ik heb helaas een hele andere ervaring met Turkisch Airways. Op de heen vlucht geen enkel probleem, inderdaad lekker eten en vriendelijk personeel.
Op de terugvlucht kwam het vliegtuig pas op de luchthaven aan toen we hadden moeten vertrekken, nou ja, kan gebeuren, maar dus met 1,5 uur vertraging vertrokken. 3 uur voor de landing heb ik geinformeerd bij de stewardess of er al iets bekend was over de transits, we hadden nl maar een uur, dus hielden er al rekening mee dat dat niet ging lukken. Ze vroeg waarom ik het vroeg, toen ik zei dat we maar een uur hadden, zei ze dat we dat makkelijk zouden halen. Ze wist niets van een vertraging… Tegen iemand anders van onze groep (16 personen) is gezegd dat de vlucht in Istanbul zou wachten, dat leek me al vrij sterk maar goed. Ik rond de boarding tijd van de aansluitende vlucht nog gevraagd met een boarding pass erbij, maar ze wisten helemaal niets, want ze zaten in de lucht he… Dus ik zei dat het bij andere luchtvaartmaatschappijen gebruikelijk was dat je op de hoogte werd gehouden, maar nee, er was niets bekend, want ze zaten in de lucht. We moesten de volgende vlucht maar nemen, op mijn vraag of daar plek was voor 16 personen kreeg ik weer het antwoord dat ze niets wisten.
De transit balie in Istanbul werkte gelukkig wel efficient, we hadden zo allemaal een boarding pass voor de volgende vlucht, gelukkig. Hij vertelde ons dat we bij de care desk van Turkisch Airways een voucher konden halen voor een maaltijd.
Bij deze desk was het weer niet heel erg vriendelijk. Ze vroegen of we een groep waren en we moesten alle boarding passen weer inleveren. Vervolgens kregen we 1 a4-tje voor 16 maaltijden. Toen we zeiden dat we liever losse vouchers hadden omdat we niet allemaal tegelijk wilden eten, werd ons verteld het ter plekke maar te regelen.
Ter plekke was er niets te regelen, ze wisten niet wat ze met een bon voor 16 personen aanmoesten, we wilden ook niet allemaal op dezelfde plek eten, maar dat kon echt niet anders, want ze moesten de bon innemen, we moesten maar bij Turkisch Airways om losse vouchers vragen…
Heb een paar keer met ze gevlogen. Zowel lange als korte vluchten. Kan niks negatiefs vinden. Redelijk eten(ook op de korte vlucht), vriendelijk personeel en meer dan normale beenruimte. Doordat we vertraging hadden kregen we in Istanbul een hotel aangeboden incl eten en transfer.
Ik heb eerder dit jaar met Turkish Airlines gevlogn naar Riyadh. Het is recent 2x Europese luchtvaartmij van het jaar geweest. De ervaringen aan boord zijn OK, een toestel was wat ouder en nogal vies, het andeer toestel, na overstap, prima. Cabin staff is vriendelijk, eten inderdaad redelijk. De overstap in Istanbul vond ik heel slecht, onvriendelijke ground staff, chaotisch etc. Maar dat heeft op zich natuurlijk niets met de luchtvaartmaatschappij te maken. Na de meest recente ontwikkelingen, opgeteld met mijn slechte ervaring, zal ik Istanbul als transit airport wel mijden
Niks op aan te merken. Stipt op tijd, goed onderhouden toestel, vriendelijke service aan boord en lekker eten (beter dan klm) mocht zelfs fietsen meenemen ipv. koffers voor binnen de gewichtslimiet (2*23kg)
Helaas zijn ze de laatste paar keren dat ik naar Kenya vloog veel duurder dan KQ.
Ze hebben handig zuilen staan op IST om de overstap te vergemakkelijken.