Turkisch Teatime deel 8 JIPPIE!!!!

Als het maar niet te vochtig is want daar heb ik het nogal moeilijk mee.

@Jill
Kijk op www.vakantiereiswijzer.nl onder Alanya kijkt. Daar kan je de weersvoorspelling zien voor de komende 14 dagen.

het is momenteel lekker weer in alanya

@Jill
Alle dagen nog lekker rond de 30 graden!!!

Warm, Jill, warm!
Hoi allemaal, ik heb nu zo’n vakantiekaart op proef. Ik heb het bekeken op de site, en volgens mij ziet het er wel betrouwbaar uit, en het zijn echt niet alleen de dure reisbreau’s die er aan mee doen. Dus ik denk wel dat ik hem hou. Alleen geldt het niet voor losse vluchten, das wel jammer.
Maar wij gaan ook vast nog wel vaak een pakketreis boeken, dus dat geld komt wel terug.
En 11 september 2001? Wij waren toen net aan het landen op Bodrum, want het gebeurde om 9.00 uur amerikaanse tijd, en toen was het daar 3 uur. Eng idee, dat we tegelijkertijd in een vliegtuig zaten als die terroristen.
Het was een heel gedoe voordat we in het hotel waren, met overboekingen enzo, en we waren heel boos. Maar we hadden geen andere keus dan voor die eerste nacht dat alternatieve hotel te accepteren. Maar toen we op de kamer waren en de tv aanzetten zagen we wat er gebeurd was, toen was dat hotel opeens niet meer zo belangrijk. Uiteindelijk is dat hotel ons lievelingshotelletje geworden waar we nu inmiddels 5 x geweest zijn.
Maar die eerste x, vandaag precies 5 jaar geleden zullen we nooit vergeten.

O Lekker dat beloofd,ik kijk er echt naar uit ben alleen een beetje bang dat ik daar een terugval krijg zoals van de week en dan moet ik zien daar ergens uit te leggen hoe en wat.

Jeetje Mierre het idee dat jullie 5 jaar geleden inderdaad ook aan het vliegen waren toe die ramp gebeurde,maar goed dat jullie het pas achteraf wisten je zou doodsangsten uitstaan pffffff.

Beppie zal wel lekker op een terrasje zitten!:nod:

was idd stil hier vandaag…

gelukkig dat het nog lkkr weer is in alanya…:Ddenk dast het in oktober ook nog goed is:) alleen koelt het 's avonds dan zo af…

ik ga lkkr slapen…

tot morgen allemaal…kuszz

Goedenavond dames.
**
Niet naar Sonja Bakker op tv gekeken? Wat een leuk vrouwtje trouwens.
**
Waar ik was op 11 september? Wij waren toen in Spanje (Malgrat de Mar) en kwamen terug van het strand. Wat ons opviel was, dat iedereen op de terrasjes spannend naar tv zaten te kijken. Omdat wij zowiezo in de vakantie eigenlijk nooit tv kijken, hebben we toch maar even gevraagd, wat er loos was en hoorden toen dat verschrikkelijke nieuws.
**
Omdat wij er nog een week verbleven, zijn we s,avonds het nieuws een beetje blijven volgen. Vergeten doen we dit dus nooit!
**
En een vakantiekaart hoef ik ook niet te gebruiken, omdat wij al 10 % korting krijgen via de oude werkgever van mijn man, zonder dat ik ergens lid van hoef te zijn. Maargoed, dat heeft natuurlijk niet iedereen. Dus zal het de moeite waard zijn om lid te worden, als je vaak en veel reist.
**
*Fijne avond nog allemaal :slight_smile: *

Voor de Sonja Bakkeraars onder ons: woensdag is er om half tien ‘Je echte leeftijd’ op SBS6 waarin zij langskomt…

Ik heb net die documentaire gekeken van die twee Franse broers, had hem al eerder gezien. Best indrukwekkend. Toen het, vijf jaar geleden, gebeurde kwam ik net uit school. Ik was… 13 en volgens mij heeft het toen minder indruk gemaakt dan nu… De week erna werd er alleen maar over de WTC gebouwen gesproken. Ook weet ik nog dat de vader van 1 van mijn beste vriendinnen diezelfde ochtend naar Amerika vertrokken was. Die vriendin was helemaal overstuur en heeft pas de dag erna van haar vader kunnen horen, die gelukkig veilig aangekomen was.

Ik ga nu slapen,

Fijne avond allemaal!

O wat stom Roanna,ik ben het helemaal vergeten van SB was het interessant?

Hey Jill

Ja ook stom van mij, want ik had jullie hier via het forum nog willen herinneren aan de uitzending, maar was dat ook vergeten. :angry:

Ja, ik vond het wel interessant. Maar je kunt het nog nazien op hun website hoor. Het zit alleen wel wel bijna aan het eind van het progamma.

Hoi,
Heb met belangstelling al jullie verhalen gelezen waar jullie waren op 11/9/2001. Ikzelf was op dat moment aan het werk in het restaurant van een psychiatrisch ziekenhuis. Een aantal clienten daar vertelden me dat er een vliegtuig was neergestort in Amerika, dat er een grote brand was en het was heel erg! Ik dacht zoiets van: nou ja, er stort toch wel eens vaker een vliegtuig neer? Heel erg natuurlijk, maar waarom komt dat dan op tv?? Toch maar even het teveetje wat in de keuken hing, aangezet en kon mijn ogen niet geloven met wat ik zag. Ik dacht dat het een film was of zo en zeker niet echt. Maar helaas was het wel echt. Ik raakte zowat in paniek, mijn collega heeft me naar huis gestuurd. Daar ben ik meteen naar mijn vriendin gaan bellen, die woont op Long Island, ongeveer een uurtje van Manhattan af. Wonder boven wonder kreeg ik haar meteen aan de telefoon, ze was in een totale shocktoestand en overtuigd dat het misschien wel de laatste keer was dat ik haar zou spreken! De rest van de dag aan de tv gekluisterd gezeten natuurlijk, zoals iedereen. Helemaal van slag. Voor die vreselijke dag was ik 3x in NY geweest.Een jaar na 11/9 ben ik er voor de 4e keer geweest. Heb mijn vriendin bezocht en uiteraard de stad ingegaan. Diep onder de indruk langs Ground Zero gelopen. Je wordt er echt stil van als je bedenkt wat zich daar heeft afgespeelt. 2 Jaar geleden ben ik eer weer geweest, samen met mijn vader en mijn dochter. En weer diep onder de indruk. Ondertussen wordt er daar flink gebouwd en eromheen is is ook nauwelijks meer iets van te zien. Hopenlijk gebeurt zoiets echt nooit meer, waar dan ook ter wereld!

Eigenlijk is het eens goed dat we zo af en toe eens stilstaan bij dit soort gebeurtenissen.
Natuurlijk raakte dit iedereen,er werd over niets anders gepraat,ook in de media maar ik stond ook versteld dat het na een paar dagen afzwakte en het niet meer voorpagina nieuws was.
Als je bedenkt hoeveel families hun geliefde,vader moeder of kind hebben verloren op 11/9 en toch draait de wereld gewoon door.
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat mensen elkaar zoveel kunnen aandoen en het ergste vindt ik dat het allemaal zo “gewoon” lijkt te worden.
Blijkbaar wennen we aan aanslagen,moorden en onrecht dat maakt me bang en daarom is het zo belangrijk dat we regelmatig eens even stil staan bij wat er is gebeurd op 11 september 2001,dit mag nooit nooit meer gebeuren!!!

Roanna,is niet erg hoor je hebt het me vorige week nog gezegd dus eigen schuld dikke bult maar ik kijk straks wel even op de site.

Slaap Lekker Iedereen En Morgen…gezond Weer Op!

Günaydin,

Nou Jill ik zal nooit wennen aan wat voor een aanslag dan ook. Het is vreselijk dat mensen elkaar zoiets willen aandoen.
Het feit is wel dat ik me erdoor nooit zal laten terugschrikken om ergens naartoe te gaan.
Vlak na de aanslag in Amerika ging ik naar Istanbul en iedereen verklaarde me voor gek.
De controle op de vliegvelden was wel streng, maar het was daar verder heerlijk.
Over 39 dagen zal ik ook weer lekker afreizen naar m’n geliefde Turkije.

Fijne dag iedereen.

Liefs, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Goedemorgen iedereen op deze zonnige en warme dag!

@jill
Heb je niet zoiets als een medisch paspoort of iets van je eigen dokter waarin precies staat wat je hebt en wat voor medicatie ze je kunnen geven?
Hoop natuurlijk dat je het niet nodig hebt. Misschien doet het warme weer je wel heel goed.

@jill: toen ik een paar maaden geleden de spuiten voor de vakantie ging halen werd het ons wel aangeraden om bij de apotheek een medicijnpaspoort op te halen.Deze dan ophalen wanneer je voordat je op vakantie gaat geen medicijnen meer hoeft op te halen, zodat je medicijnenpaspoort helemaal bij is.

@iedereen: afgelopen week 1.2 kg afgevallen, in totaal nu 4,2 kg in 4 weken