Turkisch Tea Time Deel ......21

@marion…nee er is ook helemaal niks mis met onze zachte G…
maar het ‘maatrichts’ zit er zo in…dat ik soms echt moet denken hoe een NL woord ook alweer is…
meer van die kleine dingen…wij zeggen bv ook niet het cafe…maar De cafeeee…

ach ja…ik zeg maar zo

**De zon sjint sjoen Sjeng, en dien sjeun zien erreg sjiek.
Bove de riviere klink dat get kemiek.
De waor steit in de kiekoet, zét de kenkee noe mér lieg.
'n Knievel op dien lip beteikend haor op die gezich.
'ne Grooete bavvie is gewoen 'n groete moul.
E look in de groond, jao, dat neume veer 'n koul.

Ze is neet breid, ze is neet breid.
Mèr ze is laank, mèr ze is laank.
Eus Mestreechter taol, 't sjoens vaan allemaol.
En veer trèkke ze laank, want dat gief sjus de klaank.

Tappesere doen veer met tepiet.
Leef medam, eur humme is te wied.
Lammentere is gewoen gezeik.
Lómmele verköpste aon de ‘Raike’.
'n Kachel in de keuke hét bij us 'ne cuisinière.
En al deez leuke wäördsjes höb iech oet d’n dictionaire.**

haha :wink:

@roanna…ik denk ook dat het een jongetje wordt…naja we zullen het zien

@sev…hier idd ook bewolkt…maar niet echt koud

Had het nog niet gehoord … spannend … ben benieuwd. Een jongetje zou leuk zijn natuurlijk maar belangrijkste is dat het gezond is.

@Filiz
:smiley: :biggrin: :smiley: :biggrin: :smiley:

Ja ik heb het net gehoord op het nieuws,spannend hoor zal wel leuk zijn als het een jongetje wordt,maar het belangrijkste natuurlijk dat het gezond is

zo ikke ben ook weer thuis… wel wat laat. nog ff gauw de stad in. lekker mooi nieuwe beddengoed gekocht en toch op zoek naar rooie schoenen… kan wel janken :crybaby: mag wel ff he?? zucht. klote voeten. soms dat pas ik een broek of een shirtje en denk ik…was ik maar smaller, dan kon ik mn spullen in gewone winkels kopen…maar goed, dat heb ik zelf in de hand, maar die VOETEN!! de grootste maten zijn allemaal 41… en tja… laat ik nou 42,5 hebben, of nou ja, eigenlijk 43 als ze lekker willen zitten!!
en het klinkt erg groot, maar ik hebe cht niet zulke grote voeten, gewoon… in verhouding… maar echt… ik kan dus echt nergens schoenen vinden…:crybaby:

maar goed…
heel wat gemist hiero
@ weer, hier bewolkt en wind, wel een beetje plakkerig en benauwd
@ temp. island… de 1e vond ik top, goed inmekaa,r leuke mensen… daarna heb ik nog wel eens afleveringen van deel 2of 3 of wat dan ook gezien, maar hetzelfde met BB… de mensen weten dan een beetje waar je aan toe bent, en doen de meeste gekke dingen. ik denk dat sommige (trashy) stelletjes dit een goede reden vinden voor een laatste wilde geile vakantie. terwijl bij deel 1 het echt nog een relatietest was…
@ peking express. vind ik leuk!! altijd al! nu ook, door zuid amerika, vind het leuk dat ze van continent zijn geswitched.
@ belgen in dat soort programma’s (no offence sevvy) maar het lijkt altijd alsof ze de meeste debiele uitkiezen ofzo…dat taaltje!! en echt, ik weet gewoon dat ze echt niet allemaal zo spreken, maar sommige opmerkingen ook!! en idd die H’s…vreselijk…tis een GGGGGG!!

maar goed, over dialect gesproken, ikke ben echt brabant, maar spreek geen dialect, al vind ik het leuk om af en toe bepaalde zinsuitdrukkingen van hier te gebruiken. ik krijg juist vaak te horen dat ik zo accentloos abn spreek… behalve die gekke amsterdammers…die denken dat je meteen uit limburg komt (not!! no offence filiz)

ik heb dus mensen aan de lijn van heel het land en echt…tututututt…wat sommige mensen voor onzin durven uit te kramen… ik versta het soms echt niet. friesland, groningen, drenthe, zuid-limburg, zeeuwen, of plat hollands…vreselijk!! ik moet ook altijd mn lachen inhouden als ik weer zo’n amsterdammer of hagenees aan de lijn heb…giechel!!

ok…wat een verhaal alweer, heb een hoop gemist, krijgen jullie alles tegelijk!! hahaha

owh ja, beetje sociaal gedrag nog vertonen…
@ roanna, ik noem echt niet alles op de weg een lekkere vent hoor :wink:
@ marion, jeetje, zo veel dieren!! wow!! en jullie hebben alleen een ‘knecht’?? of nog veel meer personeel rondlopen?

uhm…denk denk…ben ik erg slecht in zeg.
bruis helemaal van de happy-feelings…ookal ben ik een beetje moe. kreeg een mail van iemand die precies exact dezelfde reis wil maken als ikke!! wow…ben helemaal ondersteboven, hopen dat het wat ‘wordt’ en dan staat nix meer in de weg om gewoon te gaan…
okey, genoeg geluld
tot later

@Bloemmie: Zelfde schoenmaat als ik dus… Ja is moeilijk en DUUR!!!

Ikke is thuis, ben kapot. Weet ook niet waardoor…

@Bloem
Yep … zoveel dieren! Als het moet doen we het gewoon met z’n tweetjes maar omdat ik 's avonds bij J. wil zijn komt er 5 avonden iemand melken. Ook op zaterdag komt hij en dan worden de extra klussen gedaan. En dan in de zomervakantie, topdrukte met de lammetjes, komt een paar weken een hulpje overdag. Kan ik er ff met J. tussenuit want hij heeft tenslotte ook vakantie.

jeetje…diepe buiging…dat zijn heel veel dieren voor een stel mensenhanden… maar ja, als het allemaal loopt dan loopt het ook wel (misschien??)

Turkse politie maakt einde aan kaping

ANKARA - De Turkse politie heeft een vrouw gearresteerd die dinsdag een vliegtuig kaapte en de piloten dwong te landen in Ankara. Dat heeft de zender CNN-Turk gemeld.
Het vliegtuig van de maatschappij Pegasus was op weg van Diyarbakir naar Istanbul. De vrouw claimde dat er explosieven aan boord waren.

Jeetje nu dit weer :retard:

@bloem en beps
Mijn vriendin heeft ook maat 43 (en breed) en haar vriendin ook.
Zij zijn een paar keer naar Keulen geweest samen. Met de trein en een nachtje in een hotel. Daar hebben ze een aantal winkels waar ze hele leuke schoenen in grote maten hebben (en ook nog veel keus :smiley: )
Dan kopen ze een aantal paar en kunnen ze weer een tijdje vooruit.

@MK: Die ken ik, maat g of h zelfs qua breedte. Als ik naar de schoenenzaak hier ga zeg ik: Ha meiden. Bruin, laars veel plezier… Of gewoon schoenen netjes… EN die prijzen… Mannn 200 voor laarzen is goedkoop :retard:

@sev…'t houd niet op!!

@mk…leuk zo een uitstapje naar keulen…en ook nog met een goed doel;)

jeetje beps…daar heb ik er 3 paar voor…
maar daar komt wel bij dat ik met mn maatje 37 niet altijd even veel keuze heb dan 1 of 2 maten groter…

voor voetbalschoenen val ik onder de kinderen en das natuurlijk weer gunstig qua prijs :smiley:

@Filiz erg he… Moet er bijna een lening voor nemen hihi

schoenen schoenen schoenen. Het blijft moeilijk he.
Ik heb een gangbare maat 40, dus ik moet er altijd vroeg bij zijn.
En qua laarzen idd ik heb een brede kuit dus maat H is niks, maar de prijs he pfff niet leuk meer.

Nou ik ga zo weer eventjes televisie kijken, heb geen nieuws te melden verders.

Nou iedereen een fijne avond!!

Groetjes jac

vreselijke hekel aan schoenen!! vandaar die slippers dus ook… heb altijd het idee ‘opgesloten’ te zitten…
en warm!! pfff…
ga dus denk ik gewoon weer mannenslippers kopen! lekker breed en 20 eurie’s kan ik weer een seizoentje mee door…
maar ja, onder mn mooie girly-girl rok…:crybaby: ziet er natuurlijk niet uit!
en iedereen shopt zich helemaal een ongeluk aan schoenen en ikke… ik kan het wel vergeten… en dan ga ik ook nog eens naar beijing!! shopwahalla van china…:retard:
maar goed… keulen dus, zal het eens overwegen… leuke stad ook trouwens!

@beps…haha ja of een krantenwijkje aanschaffen alleen om laarzen te kunnen kopen :wink:

Wowie, er is veel gekletst… :d

Ik ben vandaag van de trap afgedonderd, mijn hele knie ligt open en het verband blijft niet zitten dus alles zit onder t bloed en wrijft tegen mijn broek en doet pijn etc…

Verder, aan de overkant rende een gozer de deur uit, politieauto’s kwamen aangescheurd, politiemannen vloerden de gozer, gaven hem een stoot. Hij sprong gewoon weer op, rende zijn auto in en reed weg. Politie erachteraan met drie wagens… Ondertussen was de hond van dat huis bij ons naar binnengerend, heeft daar vertoefd… Vrouwtje kwam hem later halen, helemaal overstuur, huilend… Het is altijd ruzie daar, ik heb echt medelijden met haar, volgens mij slaat haar man haar ofzoo :(. Iig, hond opgehaald, wij ook helemaal vna slag, allemaal visite hier, omdat mijn moeps jarig is…

Beetje vreemde middag.

Over taal gesproken:

Rotterdams is ook nietr het mooiste wat je kan spreken :wink:

@ Beps en Bloem: lijkt mij idd ook wel vervelend met schoenen. Voeten hebben altijd wat… Ik heb zo’n rare knobbel erop, dus open schoenen zien er echt niet uit bij mij :frowning:

@ Bloem: (sinds) wanneer ga jij naar Bejing??:D:D

@ Filiz: hmm, pas jij dan niet ook 38? Ik heb namelijk schoenen die varieren van maat 37 t/m 39.

idd een rara middag voor jou cris…wat een gedoe met de over buren…!!
beterschap met je knie!! en proficiat met je mamz…

ik pas een enkele keer in maatje 38…maar das zelden