Turkije en ramadan

Hoe kien ik het uit! dat ik net tijdens de Ramadan door Turkije reis (10 t/m 17 augustus)

Wat kan ik verwachten als tourist zijnde die met de motor dan van oost naar west gaat? Is er eten te verkrijgen of moet ik speciale maatregelen nemen.
Kun je alleen na zonsondergang eten? en is het dan niet meteen vreselijk druk als je een restaurant binnen stapt?

Aansluitend wil ik nog vermelden dat het niet de bedoeling is om de toeristische centra op te zoeken, ik ben allergisch voor hotels met meer dan twee sterren.

In steden is zeker gewoon eten te verkrijgen, hoewel het aanbod wat af neemt. In sommige conservatieve delen van Turkije word tijdens ramadan geen alcohol geschonken, of gebeurd dit onopvallend en enkel binnen. Een deel van de Turken (20% tot 30% geloof ik) doet zelf ook niet aan de ramadan en de meesten van hen begrijpen het heel goed dat buitenlanders dat ook niet doen. Ik denk niet dat je je ergens zorgen om hoeft te maken. Het is sowieso verstandig om altijd een lunch mee te nemen gezien de grote afstanden en omdat je soms misschien ineens een uur moet wachten tot de weg weer open is (Turkije is erg bergachtig, dus soms blokkeren rotsblokken de weg).

OK bedankt, hier heb ik wel wat aan!

Nog tips wat betreft bezienswaardigheden en de mooiste route om te rijden?
Ik kom het land binnen via Georgie en wil dan naar het zuiden afzakken langs de Ararat berg en dan via Cappadocië richting Istanbul.
laatste dag in Turkije zou 18-8 zijn waarna ik via de Balkan terug naar huis rij.