Turkije Als Vakantieland Waarom?

:unsure: Hallo vrienden ,
Ýk ben een mens die graag alles weet en daarom ook deze vraag. Ýs dit jaar Turkije weer een bestseller ?
Blijft Turkije in de markt liggen ? Waarom ?
Groetjes
Françoise

omdat de prijs/kwaliteit goed ligt en de all inclusive aanbiedingen vaak uitgebreid zijn en ook vooral de ZON natuurlijk B)

Hallo Franka,
ik vind Turkije een geweldig vakantieland en niet alleen omwille van de prijs/kwaliteit. De mensen zijn er enorm vriendelijk en er is een prachtige natuur(er is niets zo heerlijk dan een boottocht langs de prachtige kusten, genietend van de zon en wat Turkse muziek op de achtergrond!). Verder vind ik ook de Turkse keuken fantastisch en ben ik een grote liefhebber van Raki.
Groetjes, Bart.

Turkiye is echt een fantastisch land, ben er vaker geweest en niet alleen aan de zeekust maar ook het binnenland waar nog niet zoveel toeristen zijn. Mensen zijn er vriendelijk, lekker eten, lekker drinken, prachtig weer wat wil een mens nog meer op vakantie. Voor mij is dit land echt het einde.

het is gewoon fantastisch oke je heb soms minder mooie plaatsen maar de kwaliteit/service de mensen de stranden en hotels zijn gewoon op en TOP

Waarom turkije??

Ooohh das heel gemakkelijk…omdat Turkije gewoon een land is waar je je snel thuis voelt…en dat tot nu toe nog niet veel verpest is door de toeristen…
Turkije is mijn nummer 1 geworden, de mensen zijn zo geweldig daar, en de cultuur is erg mooi, al lig je wel dubbel als je voor het eerst een turkse vrouw met al haar kleding aan en met een zwemband om in de zee ziet zitten :smiley: dat komt wel grappig over, maar sinds dat ik in turkije ben geweest snap ik precies waarom ze naar andere landen gaan om te werken en later weer terug komen…en die turkse vrouwen daar heb ik respect voor gekregen…
Ook ben ik bij turkse vrienden thuis geweest en dat zag er heel modern uit,zijn moeder was ook erg tof,we gingen toen koken… :stuck_out_tongue:
En de klimaat is erg lekker, en de turkse muziek,nou als je dat hoort ben je er verslaafd aan,tenminste ik wel,heb al een paar cd’s in de cd speler zitten…

En tja de mannen laten we het daar maar niet over hebben…dan ben ik morgen nog niet uitgepraat…ze zijn ideaal voor een vakantie…erg mooie mannen zijn dat…

Maar goed nu weet je waarom ik turkije zo geweldig vind…(en dat terwijl ik een dikke half jaar geleden er voor geen goud heen wou, maar nu ben ik er binnen 3 maanden al 2 keer geweest,en volgend jaar blijf ik er als alles goed gaat 4 maanden)

liefs een alanya loverrrrrrr

turkije nr 1, en volgens de vorige reaktie nog niet verpest door toerisme.

Nr 1, oke maar weldegelijk verpest.

In 1990 zijn wij de eerste keer naar Turkije geweest en ook naar haar zo geliefde Alanya. Dit Alanya is niet te vergelijken met het huidige. Toen vond je daar wat je nu in het achterland vind.

Turkije blijft mijn favoriet, al zullen we zo langzamerhand geen 2 keer per jaar meer gaan, we hebben het er gezien.

Voor ons gaf het prijsverschil in het verleden de doorslag, 1 keer per jaar naar… of 2 keer Turkije, geen moeilijke keuze toch!!!

Juist nu het toerisme de overhand krijgt, en daardoor bijv in Marmaris de moskees uit het toeristisch gebied geweerd worden, mis ik de sfeer en het ‘turkse’ gevoel.

Iedereen geniet zolang het nog niet zo gaat als het in Spanje gegaan is, en het allemaal nog fantastisch is

Groetjes

Toen we 7 jaar geleden voor het eerst naar Turkijë gingen, waren we met onze ‘miljoenen’ lira’s ook letterlijk miljonair want alles wij de helft tot meer goedkoper dan hier. Bovendien was de kwaliteit zeer goed en de bediening op niveau. De laatste jaren zien we echter de prijzen scherp stijgen en de kwaliteit en dienstverlening omgekeerd evenredig de dieperik induiken. Sommige hotels durven werkelijk astronomische prijzen aanrekenen voor een simpel turks biertje (tot 4 euro!).
Je kan nog altijd een schitterende tijd in Turkijke beleven, maar je moet verdomd goed uit je doppen kijken, en de toeristenvallen trachten te vermijden.
En wie het goedkooptste van het goedkoopste wil en zich voor geen geld een 5* hotel laat aansmeren, moet beseffen dat mirakels niet bestaan, ook niet in Turkije.