Hallo !
Ik heb in Turkije een Tunisische animator, Ahmed , leren kennen. Heel toffe (en knappe) jongeman van 26. We hebben contact blijven houden. In de wintermaanden als het seizoen in Turkije over is ging hij terug naar Tunesië. Ik heb beloofd hem eens te gaan bezoeken.
Hij vertelde mij dat hij een eigen winkel daar had. Naar wat ik kon uit afleiden verkoopt hij kledij , ondergoed. De andere Tunisische animator zit in de landbouw samen met zijn ouders. Nu heb ik toch wel enkele vraagjes.
Ik ken hem nog niet zo lang , het is ne leuke aangename jong maar zijn er bepaalde dingen waar ik moet voor oppassen? Ik weet nog niet juist waar in Tunesië hij verblijft met zijn vader maar zijn Tunesiërs gastvrij? Ik bedoel daarmee , niet dat ik daar sta en dat hij niet komt opdagen ofzo. Hij ziet me er zo niet uit enzo en ik wil geen slecht woord over andere culturen maar het is net omdat je zo erge dingen hoort van die mannen en ik de cultuur ook absoluut niet ken.En kwa eten enzo (ben ne moeilijke eter) Ik ben wel van plan in december ofzo te gaan… Nog zoiets… winter , vrij koud daar naar het schijnt. Zijn er bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden? Zeker omdat ik als vreemd meisje het land ga bezoeken.En hoe zit het met hun “rijkdom” daar. Wij van de westerse wereld zijn veel beter gesteld maar ginder , zou het misschien leuk zijn iets speciaals mee te nemen ofzo. Ik voel me nogal gegeneerd om daar te verblijven als ik zou weten dat iemand die een shop openhoudt het niet zo breed heeft…
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met mijn resem vragen. Alvast bedankt , groetjes uit België