Tuktuks in Nederland

Tuktuks in Nederland

Ik had er geen idee van, dat deze buitenlandse voertuigen tot het Nederlandse verkeer behoren, tot een vriendin van me, een journaliste woonachtig in Bangkok, me erover vertelde middels een mailtje. In het mailtje stond ook een oproep voor ieders tuktuk ervaring in Nederland. Nu heb ik die niet, daar ik in Spanje woon, maar ik bedacht me dat er hier op het forum misschien wel mensen zijn die er ervaring mee hebben. Vandaar dat ik de oproep ook hier plaats:

Voor de Bangkok Post, een van de twee Engelstalige dagbladen in Thailand, gaan we een verhaal maken over tuktuks in Nederland. Voor dit stuk zijn wij op zoek naar mensen die een opmerkelijke, grappige, interessante of vervelende ervaring hebben met een rit in een, of meerdere, van deze brommertaxi’s die sinds juni dit jaar in Nederland rondrijden (Den Haag, Amsterdam, Zandvoort en binnenkort ook Rotterdam). Of bijvoorbeeld iemand die 'm altijd gebruikt om zijn of haar boodschappen naar huis te vervoeren, of zichzelf in beschonken toestand. Iedereen die iets zinnigs te melden heeft over zijn tuktuk-ervaring kan het in deze topic vermelden!

Dus heb je een ervaring met dit vervoersmiddel in Nederland, plaats dan je reactie hier in deze topic! Ik hoop echt dat je kan helpen. Alvast hartelijk bedankt voor je moeite!

Liefs,
Carolina

En hier een artikel over het onderwerp (in het Engels):
http://www.nationmultimedia.com/2008/03/01/travel/travel_30066861.php

Hoi Carolina,

Ik ben ze inderdaad recent in Amsterdam tegen gekomen, maar heb er niet in gereisd.
De Nederlandse tuktuks zijn toch wel heel anders als wat je in bijvoorbeeld in India ziet (en dat doet voor mij persoonlijk afbreuk aan mijn ervaring, dus zodoende)
Op zich vind ik het wel een erg tof initiatief om die dingen hier te laten rijden

hallo

Ik heb ervaring met de tuk tuks in Rotterdam.
Voor mijn HBO opleiding heb ik een project gedaan dat in het teken stond van de Tuk Tuks. Voor een Nederlandse organisatie in Rotterdam heb ik een nieuw concept aangeleverd met betrekking tot een thema tour door Rotterdam per Tuk Tuk. Als voorproefje op dit project hebben wij een tour door Rotterdam gehad. Ik vond het erg leuk!!

groetjes

ik zag er laatst 's avonds laat ook één op station in Breda die stond te wachten op klanten :wink:

Ik kan je vertellen dat het erg leuk, goedkoop en super praktisch is! Op een warme zomerdag je auto kwijt in Scheveningen is een ramp dus dan parkeer je je auto in een wijk, belt de Tuk Tuk Company op en zegt dat je graag een Tuk Tuk wilt die je naar scheveningen strand brengt! Echt super gezellig, muziekje aan, lekker crossen door de stad. Echt een hele leuke ervaring. Ik woon zelf ook in Spanje, Barcelona en daar hebben ze sinds 2 maanden ook de Tuk Tuks ingevoerd. Groot succes dus!

Groetjes!