Ik had er geen idee van, dat deze buitenlandse voertuigen tot het Nederlandse verkeer behoren, tot een vriendin van me, een journaliste woonachtig in Bangkok, me erover vertelde middels een mailtje. In het mailtje stond ook een oproep voor ieders tuktuk ervaring in Nederland. Nu heb ik die niet, daar ik in Spanje woon, maar ik bedacht me dat er hier op het forum misschien wel mensen zijn die er ervaring mee hebben. Vandaar dat ik de oproep ook hier plaats:
Voor de Bangkok Post, een van de twee Engelstalige dagbladen in Thailand, gaan we een verhaal maken over tuktuks in Nederland. Voor dit stuk zijn wij op zoek naar mensen die een opmerkelijke, grappige, interessante of vervelende ervaring hebben met een rit in een, of meerdere, van deze brommertaxi’s die sinds juni dit jaar in Nederland rondrijden (Den Haag, Amsterdam, Zandvoort en binnenkort ook Rotterdam). Of bijvoorbeeld iemand die 'm altijd gebruikt om zijn of haar boodschappen naar huis te vervoeren, of zichzelf in beschonken toestand. Iedereen die iets zinnigs te melden heeft over zijn tuktuk-ervaring kan het in deze topic vermelden!
Dus heb je een ervaring met dit vervoersmiddel in Nederland, plaats dan je reactie hier in deze topic! Ik hoop echt dat je kan helpen. Alvast hartelijk bedankt voor je moeite!
Ze rijden hier in Den Haag. En niet te weinig hoor!! Ik vind het een leuk initiatief, maar het hoort hier niet thuis. Het is inmens populair en andere steden expirimenteren ook al met de tuktuks. Ze zijn bedoeld voor het vervoer van niet te grote afstanden tege een laag tarief.
Taxichaufeurs in Den Haag spreken inmiddels van de “klène klotekarrûh”. Ze beweren een hoop inkomsten mis te lopen en zien ze liever gaan dan komen.
In Zandvoort rijden ze al sinds vorig jaar !!! Echt een geweldig initiatief ! Het is een stuk goedkoper dan de taxi (en leuker ook) en 9 v/d 10 taxichauffeurs kennen tegenwoordig toch de weg niet meer in hun eigen stad !
En ach, waarom zouden ze hier niet thuis horen ?!?! Ik vind het wel wat hebben en het is erg handig voor korte afstanden !
:slywink:Hier in Rotterdan e.o. nog niet gezien. Wel in Den Haag. Omdat het voor mij aan te lopen is maak ik er geen gebruik van. Wel aardig om te zien.
Nou , hier in Amsterdam rijden ze ook.Voordeel is de lage prijs ten opzichte van normale taxi’s, maar in de wintermaanden vind ik ze toch minder geschikt: een soort tentscherm tegen de regen en de wind, wat nou niet echt helpt…krappe zitplaatsen en bij sommige chauffeurs denk je om de haverklap dat je binnen enkele seconden op de zijkant verder over her wegdek gaat schuiven… ik neem de tram wel…