laatste keer in bangkok , wilde ik van het grande palace naar soi 4, maar nu heb ik al 2 taxis gehad die een probleem hadden , nu ben ik zelf auto monteur , en volgens mij logen ze tegen me
komt dat wel vaker voor?:crybaby:
Met de taxi nooit iets vreemds meegemaakt.
Tuktuk wel…maar die verhalen zijn jullie wel bekend…haha
jeroen
Probeer eens een taxi bij het C.S te Amsterdam vele malen erger, het komt wel eens voor dat men geen zin heeft in een rit naar een bepaald district in BKK ivm met de drukte, so what gewoon de volgende aanhouden
er rijden er toch genoeg. En met de TukTuk ook nooit problemen gewoon van te voren de prijs afspreken en karren maar.
Hallo,
Mijn ervaringen zijn prima inderdaad sommige taxi’s willen niet naar bepaalde gebieden rijden. Jammer maar er zijn inderdaad genoeg Taxi’s aanwezig.
Verder doen wij in Bangkok het meeste met de tuktuk bevalt ons beter dan zo’n koude taxi.
gr van Moira
als je een taxi neemt is het sowieso verstandig om een taxi ‘by meter’ te nemen en dit ook duidelijk van te voren af te spreken met de taxichauffeur. Zo betaal je niet onnodig veel. Taxis zat in bkk en een tuk tuk geeft een wel wat meer authentiek thaise beleving.
Jokken is hier (BKK) toegestaan als alternatief voor het vertellen van de botte waarheid (zoals heb ik geen zin in)…Anyway op bepaalde plaatsen en tijden hebben de heren of uberhaupt geen zin of geen zin om de meter aan te zetten.
Tijdens de ochtend- of avondspits of ver na middernacht liever een paar kleine ritjes dan een lange(file)rit. Zoals onder alle bevolkingsgroepen zitten er ook onder de BKK-taxichauffeurs slechterikken en die verzamelen zich het liefst rondom bijvoorbeeld The Grand Palace om daar toeristen een poot uit te draaien. Andere hotspots zijn Silom/Patpong en Central World Plaza. Als je daar gewoon even een paar honderd meter doorloopt dan tref je alweer een keurige meter-chauffeur aan.
Het door de andere leden geschetste alternatief “Tuk-tuk” is voor mij als semi permanente bewoner van BKK geen alternatief, tenzij je het oplopen van een spontane koolmonoxide-vergiftiging als een authentieke Bangkok-beleving ervaart. Zelfs de doorsnee Bangkokian heeft geen goed woord over voor dit gilde.
De tuk-tuk wordt door hen hooguit gebruikt voor klein stukje waarbij de prijs onder het instaptarief van de taxi blijft (35 baht). Dat overkomt je als blanke toch niet want de heren beginnen bij een blanke als pavlovhondjes te roepen 100 bath en hoger.
Voor het overige kan ik je vertellen dat ik de gemiddelde BKK-taxichauffeur hoger waardeer dan zijn collega’s op het westelijke halfrond. Ja ze rijden weleens verkeerd, maar niet als een vorm van oplichting, maar als een vorm van onwetendheid/onbenulligheid. Ik leg ze dan netjes uit hoe ze wel moeten rijden en luisteren keurig naar mij…:nod:
Het lijkt me dat je in delen van BKK uberhaupt een fijnstof vergiftiging oploopt als je deelneemt aan het verkeer of dat nu lopend,met de auto, of met de tuktuk is, alleen merk je het waarschijnlijk minder als je in de auto zit, en gebruik van tuktuk alleen als je even snel 3 blokken verderop moet.
Prima alternatief.:nod: