Kosten taxi's Thailand

Mijn man en ik gaan op 6 september naar Thailand.
We willen daar gebruik gaan maken van taxi’s maar wat zijn de gemiddelde prijzen hiervoor?

Groetjes Elise

“Up to you”, zoals de Thai zeggen.
In Bangkok is het makkelijk, daar laat je de chauffeur de meter aanzetten,
en ben je nooit teveel geld kwijt. Weigert hij de meter aan te zetten, of vraagt hij een prijs, eventueel uitstappen.

In andere grote steden is dit niet op die manier geregeld en moet je VOORAF onderhandelen over de prijs.

In kleinere steden heb je eigenlijk slechts brommertaxi’s die klaarstaan.
Een taxi vraagt enig tot veel regelwerk.
Normaal moet 1000 B voldoende zijn voor een auto met chauffeur, die je de gehele dag tot je beschikking hebt.

Ikzelf georgessiam neem zelden een taxi om me te verplaatsen,alleen van hotel naar de luchthaven betaal ik 350bath(bkk)De taximeter start op 40bath geloof ik??(39?)en per kilometer komt er( nagelang de snelheid van verplaatsing) 3bath bij!!quote hans 2007:Over alles ben ik je met je eens,maar 1000bath voor een taxi aftehuren voor één dag,daar heb ik mijn twijfels over???Ik denk dat je ver moet gaan zoeken,gewoonlijk spreken ze een bedrag af met benzinekosten inbegrepen(isan country&Chiangmai)Soms kun je een goede deal doen,onlangs heb ik een taxi genomen van het vliegveld(bkk) naar hua hin voor 1500bath.Eerst moest ik 2100bath betalen,maar mijn thaise vriendin heeft de prijs kunnen drukken naar 1500bath.groetjes:georgessiam.

Als je in Bangkok bent rijden er Taxi-meter staat met grote letters op hun bord boven op het dak de auto’s zijn er in diverse kleuren geel/groen, blauw etc. Het woord zegt het al dus altijd rijden met de meter aan, doen ze dat niet dan uitstappen om problemen achteraf te voorkomen,dus vooraf al aangeven.

In andere plaatsen wordt dat wat moeilijker, althans dan zal je een plek moeten zoeken waar men staat en dan links en rechts over de prijs informeren als men dus geen meter heeft.

Een taxi wie voor 1000 bath je de gehele verzorgt heb ik nog nooit meegemaakt dus ook mijn twijfels hier omtrent.

Als je in een wat voor accomodatie ook dan verblijft, kun je daar ook altijd eens even wat informeren bij de balie of andere gasten, zodat je een richtlijn hebt.

de meter van de taxi start op 35…als ze daar niet mee willen beginnen dan proberen ze je 'op te lichten…houdt dan gewoon de volgende taxi aan!

in de taxi hangen precies de lijsten van de kosten per km… Sta je veel stil in de file, dan komt er nog wat geld bij voor het stilstaan… In bangkok zelf ben je met een tuktuk vaak wel sneller…met een taxi kan je lang vast staan!

Succes!

Tobias,

Klopt voor Bangkok. Buiten Bangkok: meestal een kwestie van onderhandelen.