Vervoerskosten Thailand

ik heb geboekt!!! na 7 jr niet in thailand te zijn geweest ga ik weer…
voorheen altijd met mijn vader en mijn zusje, nu alleen met mijn maatje…de rugzak.
ik kom al heel vroeg in de ochtend aan in bangkok, voorheen hadden we altijd de eerste 2 nachten geboekt in royal benja maar nu heb ik daar eigenlijk geen zin in en ik ga low-budget. ik wil niet in Khao san road maar wel in die omgeving, dit lijkt mij toch de beste buurt voor een meid alleen (en het meest bekende voor mij).

mijn vraag: welk vervoersmiddel kan ik het beste nemen (na zo’n lange reis) en hoeveel mag dit max kosten?

gr ladyp

Metertaxi is het goedkoopste.

Mvg

je kan met de bus en dat is gelijk ook de goedkoopste optie maar na z’n lange vlucht pak ik zelf altijd de meter taxi en om niet in een lange rij te hoeven staan om hier op te wachten ga je naar de begabe grond en loop je aan de voorzijde van de terminal naar buiten hier zetten ze de mensen af welke naaar het vliegveld komen en ze mogen hier niet wachten op nieuwe klanten maar als jij zorgt dat je daar klaar staat kan je gelijk instappen dan er voor zorgen dat ze de meter aan zetten en je bent onderweg

groet dirk

Hallo,

Ik zelf neem altijd de bus hier voor betaal je ongeveer 120 a 150 bath per persoon. Deze stopt op allerlei bekende plekken.

bus 565 van suvanaphumi naar Banglamphu voor 30bath!! of een taxi delen met een andere passagier die naar de zelfde richting wilt gaan in Bangkok.gegroet en nog een prettig eindejaarsdagen! georgessiam.ps: vergeet niet om ff uw stem uit te brengen op de communityverkiezingen,we hebben nog stemmen nodig voor de beste reistip van Jan Aalstede en nog een stem voor het beste wereldwijzer forum(wat natuurlijk Thailand is) ff gaan naar Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk

deze stadsbus heeft nr 556-565 bestaat nog niet en vertrekt vanaf de BUSterminal-daarheen ga je per gratis white shuttlebus vanaf. de ritpijs is 33 bt. de bus die Moira bedoelt is de airport express-vaste prijs 150 bt (waarvan 50 bt naar de zakken van Taksins wife gaat) en stopt niet overal-maar enkel bij het eindpunt. er zijn er 4. vertekt vanaf de laagste etage-net als wederom de metertaxis. die rijen vallen meest heel erg mee.
Taxi’s vanaf arrivals wordt de laatste tijd erg sterk ontraden en ontmoedigd-en is sowieso eigenlik alleen te doen als je Thaild goed kent.
de wijk net ten noorden van Khao Sarn (eigenlijk heet deze buurt BanglamPHu) heeft denk ik wat je zoekt-nog lokale sfeer,. her en der verspreide en goedkope guesthosues en enkele boutiek-style kleine B+B. De grote straat heet Samsen-de zijstraatjes soi 1/3/5 etc en 2/4/6 etc. ook nog enkel oudestyl Thaise hotels-veel Fransen.

Hallo,

Sorry de bus die ik bedoel is inderdaad de airport express die neem ik altijd ideaal vind ik. Ze hebben inderdaad 4 routes en maken niet maar 1 stop ze stoppen op verschillende plekken in het centrum van Bangkok. Wij zijn 1 keer uitgestapt op koh san road en 1 keer in de buurt van het treinstation. Als je eenmaal in het centrum van Bangkok bent kun je alle kanten op met een tuktuk.

bus 565 van (consella)banglamphu naar airport voor 30bath!!!meer zeg ik er niet meer over bkkflyer.bus A-2 van het vliegveld voor 150bath naar kao san road!