Taxi van vliegveld naar Hotel

Hoi,

Ik ga 21 juli naar thailand, en kom om 12 uur s’nachts aan op het vliegveld, dan moet ik dus vanuit daar naar mijn hotel, dat waarschijnlijk in de buurt gaat liggen (moet ik nog boeken) van Wat Po. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Gewoon een taxi en dan (in engels) “by meter” vragen? Hoeveel zou het ongeveer kosten (i.v.m. niet afgezet willen worden)?

Alvast bedankt!

Groetjes Sabine

wij hebben van khao san road naar het vliegveld 400 baht betaald. (dit was over de tolweg).

Bij de officiele taxistand op Suvarnabhumi rijden alle taxi´s keurig meter, daar hoef je niet om te vragen. Je betaalt alleen 50 bath, daar kan die taxi ook niets aan doen, vliegveldtax extra.

Je komt midden in de nacht aan, dus geen flies, de taxi kan als een streep doorrijden. Wat Po is wel een eindje weg, maar voor rond de 400 bath moet het wel ongeveer kunnen. Mogelijk vraagt de chauffeur de expressway te gebruiken. Jij betaalt de toll dan, is niet heel veel. Ik zeg altijd ja.

Ik zal een taxi aan roepen bij de vertrekhal schilt je 50 bath vaak zijn die bestuurders al blij dat ze niet leeg terug hoefen naar de stad en tussen de 300 en 400 bath ben je kwijt voor de rit
een hotel zal ik niet van tevoren boeken er bijna altijd nog wel plaats in een van de vele hotels in bangkok
groetjes Fransjes

Taxi bij vertrek aanhouden is zeker een optie. Hotel zou ik wel van te voren regelen, het is naar mijn mening erg onaangenaam om 's nachts om 02.00 uur (tegen die tijd is de OP in de stad) op zoek te gaan naar accommodatie.