Taxi tip voor Suvarnabhumi airport

Bij aankomst op de internationale luchthaven van Bangkok komt men, de bordjes volgend, vanzelf bij de Taxistandplaats waar je dan weer in de rij moet staan en bij een loket moet zeggen waar je heen wilt. Deze service kost 50 baht extra op de meter ritprijs plus de tol voor gebruik van de snelweg. Er is nu een snellere en goedkopere mogelijkheid door de uitgang van de vertrekhal te nemen.De taxis die vertrekkende passagiers uitladen nemen nu ook aankomende reizigers mee wat voordeliger is voor de chauffeur die minder lang hoeft te wachten en de passagier die de extra 50 baht niet hoeft te betalen en sneller weg is.

*Bron: Thais Verkeersbureau / www.thaisverkeersbureau.nl *

Klopt even je hand opsteken naar een taxi die net mensen heeft weggebracht, en je hoeft niet, in de soms lange rijen te staan. Dit wordt overigens niet echt gewardeerd door de taxi’s die voor de luchthaven rijden, maar jammer dan. De chauffeurs spreken altijd over de airportmafia, waar zij niet tussen kunnen komen.

Dit zijn “Don Muang - Praktijken”. Schande en nog eens schande, MAAR NIET HEUS. Dit is echter niet nieuw; was vorig jaar al sprake van.

Wel grappig dat het Thais verkeersbureau er nu pas mee komt.

groet,
Joe

Zeker te doen wanneer je “haast” hebt. Dit wist ik al langere tijd van de Thailand voor beginners-site.

ja dat is de manier die ik ook vaak gebruik als er geen familie is die me ophaald .

Is De Prijs Naar Downtown Nog Altijd 350-450 Bath?
Overigens Is Mijn Ervaring Dat Je Met Gebruik Van Meter Vanaf Het Vliegveld Over 't Algemeen Goedkoper Af Dan Met Een Prijsafspraakje. Zeker Als De Taxi Toewijzer Op Het Vliegveld Je Daartoe Probeert Te Verleiden.

Overigens Een Goede Tip Om Door Te Lopen Naar De Vertrekhal Voor Een Taxi. Werkt Zeer Efficient.

En … Tja Er Zijn Altijd Wijsneuzen Die Het … Al Lang Wisten. Dat Is Alleen Maar Mooi Zou Ik Zeggen, Kan Je Je Kennis Verspreiden Om Andere Er Mee Te Helpen.

Die kennis is toch verspreid. Of niet soms? Zeker ook door jezelf.

Voor de prijs van 80 baht, ben ik in het centrum van Bangkok geraakt, gewoon een transfertbus genomen met alle thaise mensen die aan het einde van hun werkdag op weg terug waren… tot in een grote bushalte waar je alle richtingen uitkan… Het is slechts 15 bath voor een busticket… een klein bedrag als je dit vergelijkt met de taxi service… nu ik heb gewoon zo alternatief en goedkoop mogelijk rondgereisd. In de prijs van 80 bath zit wel nog een klein taxi ritje in van 50 baht (meter taxi).

Nu, als je met de taxi gaat, dan denk ik persoonlijk dat je beter af bent met een meter taxi, in plaats van een vaste prijs op voorhand vast te leggen. De meter taxi berekend op basis van de afgelegde afstand. Aangezien het feit dat je met grote moeite kan overtuigen de meter te gebruiken. Tip; er bestaat een nummer waarop je een taxi met meter kan reserveren, je hoeft dit daarmee niet te doen, maar als een taxi- mafia- chauffeur weigert de meter op te plaatsen, dan zeg ik dat ik naar het nummer zal bellen en iemand anders me zal laten vervoeren maar dan wél met meter. dit heeft dan het resultaat dat de taxi chauffeur instemt om zijn meter aan te zetten.

Ik ben ook net 3 weekjes geleden teruggekeerd,en heb precies hetzelfde gedaan. Al je in die rij moet wachten kost minimaal 20 minuten.

Bij mijn aankomst in Thailand heb ik via de taxistandplaats een meter taxi genomen. De rit (Pratunam) ging zonder meter en een vooraf afgesproken prijs van 400 baht, ik vond het wel goed en wilde snel naar mn hotel.

M’n taxi rit naar het vliegveld vanaf BTS station Ratchjatevi met de meter aan was 266 baht.

Nog een kleine tip voor als je vanaf de vertrekhal een taxi wilt nemen. Als de wachtende taxi’s net gesommeerd worden door te rijden door de MiB (dit gaat gepaard met sirene’s en zwaailichten, meestal een motorrijder en pick-up), blijf dan even wachten bij de ingang tot dit spektakel voorbij is. Kort daarna staan er toch weer nieuwe taxi’s en moeten de MiB nog omrijden om weer opnieuw alles schoon te vegen.

Inderdaad, dit is al heel lang bekend! Wel nog een tip voor de echte “nieuwelingen”: Het is niet echt ‘doorlopen’ naar de vertrekhal. Je moet na de douane rechts of links richting uitgang lopen, en om de hekken heen, weer een stukje terug naar de lift. Ga naar de 4e verdieping, en dan ben je in de vertrekhal en kan zo naar buiten lopen, waar de taxi’s al staan te wachten.
Gezien het tijdstip van aankomst met China Airlines of Eva Air ('s-morgens vroeg, dus geen verkeersopstoppingen) kun je het beste gelijk tegen de taxichauffeur zeggen: NO TOLWAY! Want dit moet je apart van de ritprijs betalen.