ik zoek contact met mensen die net als ik elke keer als ze op vakantie zijn geweest in tunesie moeite hebben om weer in nederland te wennen. ik ben als ik terug kom van vakantie nog minstens een maand van slag,vooral door het slechte weer hier en de druk die hier weer meteen wordt verlangt op je werk en in je omgeving . hebben hier meer mensen last van of ben ik de enigste. groeten isje1974
Nee je bent zeker niet de enigste. Ik ken er een heleboel die dat gevoel hebben. Op de diverse groepen kom je die verhalen dan ook relelmatig tegen. De meeste missnen de manier van leven daar, het niet hoeven haasten en rennen. Er zullen dus wel mensen reageren op je berichtje. Ikzelf heb er ook veel last van en heb als ik op Djerba land altijd zo’n gevoel van ik ben weer thuis.
Groetjes,
Marianna
dank je ik heb ook het gevoel weer thuis te komen gaan ook elke keer naar hetzelfde hotel en wordt daar ook geaccepteerd zoals ik ben. ik weeg namelijk 130 kilo en hier in nederland heb je dan volgens sommige een besmettelijke ziekte denk ik . en daar gaat iedereen normaal met je om en kijken ze verder dan je gewicht. groeten isje 1974
Noem het maar de Djerba blues! Ik ben net terug en heb er ontzettend veel last van, zou het liefs vandaag al weer plannen om terug te gaan. Ik houd me vast aan de leuke herinneringen en droom af en toe een beetje weg. Het slijt wel en er komt (als het goed is) altijd weer een nieuwe keer. Sterkte ermee!
ik noem het de tunesieblues want ik kom altijd in monastir ben nog nooit op djerba geweest.Ik ben er constant mee bezig en pas als ik weer een volgende reis heb geboekt of iemand zover heb dat ie meegaat gaat het weer een beetje de goede kant op ,maar dan heb ik weer iets om naar uit te kijken. groeten isje
Hallo Isje,
Je je hebt gelijk, er wordt daar niet raar gekeken als je er anders uitziet. Ik kan me goed voorstellen dat als je hier steeds wordt aangestaard alsof je van een ander planeet komt dat her een verademing is als men je gewoon accepteerd zoals je bent. Men is daar gewoon heel vriendelijk zowel op het vaste land als op Djerba. Ga je vaak alleen di kant op of altijd met anderen? Op Djerba kom ik latijd mensen tegen die alleen op vakantie zijn er er ieder jaar weer 1 of meerdere keren terug komen en daar een hele vriendenkring hebben opgebouwd. Hoe je her ook bekijkt het blijft een gevoel van thuiskomen zodra je een voet op Tunesische bodem zet. Ik wens je nog heeel veeel fijne vakanties toe daar en wie weet kom je ook eens naar Djerba.
Groetjes,
Marianna
ik ga meestal met anderen met mijn moeder of mijn vriend maar die heeft het daar wel voort gezien is niet een persoon die steeds naar de zelfde plaats terug keert. ik heb daar verschillende vrienden zitten die ook weer blij zijn als ze mij zien. groeten isje 1974