Joods en naar Tunesie?

Hallo!

Ik heb even een vraagje. Ik zit er al een tijdje aan te denken een keer naar Tunesie op vakantie te gaan, Tunesie spreekt me echt aan en het lijkt me super.
Maar ik ben Joods, en Tunesie is een Arabisch land en nou weet ik ook uit eigen ervaring dat dat niet altijd goed samen gaat.
Weet iemand hier dus hoe de relatie tegenover Joden is in Tunesie? Is het een beetje vriendschappelijk of kan ik maar beter niet gaan? :wink:

Gr,
Myriam

hallo Myriam,

staat het soms op je voorhoofd geschreven dat je joods bent? en so what? ik zelf ga voor het eerst naar tunesie dus weet het eigenlijk niet maar kom regelmatig in Marokko, egypte en Libie en daar is het absoluut geen probleem. joden hebben zoals je zelf weet een lange geschiedenis in arabische landen en leven vreedzaam en aldan wel/beschermd door de overheid in die landen. je kan echt van mij aannemen dat diegene die wel wat tegen joden hebben meestal hier in het westen wonen en niet in die landen. ben zelf Marokkaans en walg ervan dat je je als jood (of wie dan ook)moet afragen of je wel ergens vakantie kan vieren vanwege wat je bent. dus gewoon gaan natuurlijk!

groeten

Nee natuurlijk staat het niet op m’n voorhoofd geschreven cheer.
Maar ik draag wel een ketting met de ster daaraan.
Ik weet dat het ook allemaal vreedzaam samen heeft geleefd, maar hier in Nederland merk ik steeds meer dat, hoe aardig ik ook doe en hoe veel ik ook laat merken dat ik helemaal niets tegen Arabieren of Moslims heb, zij mij niet lijken te mogen. Hier moet ik in de stad of in de metro (Rotterdam) m’n ketting verstoppen anders loop ik het risico uitgescholden te worden, of erger.
Ik zit hier op vakantie niet zo op te wachten dus vandaar, wil even weten hoe dat in Tunesie zit :wink:

erg jammer dat je dit anno 2010 nog hoort…ronduit belachelijk gewoon maar ik weet dat er ā€œjodenhatersā€ bestaan. maar ja moet je daardoor je vakantie of erger nog dagelijkse leven laten verzieken?! denk het niet.

Ja het is idd belachelijk dat dit nog gebeurd. Meestal dan met de smoes ā€˜jullie onderdrukken de Palestijnen’.
Alsof ik dat persoonlijk doe… Ik heb niets liever dan dat dat niet gebeurd. Maarja…

Iig hoop ik ooit op vakantie naar Tunesie te gaan, met een beetje geluk, als het financieel meezit, volgend jaar al. Ben al een tijdje aan het kijken maar er staat zoveel op m’n lijstje en ik ben niet zo rijk, ik kan niet overal tegelijk naartoe :wink: Maar Tunesie staat nu al een tijdje op de tweede plek.

Hoi,
persoonlijk denk ik dat het niet erg zou zijn in Tunesiƫ.
Er wonen ook joden daar vooral in Nabeul en Djerba en ze leven heel normaal met de moslims en tunesiers letten niet echt op zo’n ketting… wees gerust, het is niet zo erg daar.
Maar ik denk dat je beter niet moet zeggen dat je een jood bent:)

Zeker op Djerba leven Joden en de rest van de bevolking vreedzaam samen. Je kunt ook gewoon zeggen dat je Joods bent, niemand dat daar iets mee of kijkt er van op.