Sami, even voorstellen

Hallo allemaal,
Ik ben Sami, 35 jaar, woon al 13,5 jaar in Nederland. Ben gelukkig getrouwd met een ned.vrouw en heb twee kids, een dochter en een zoon. Ik kom uit Tunesie, Sousse en ga er jaarlijks met veel plezier terug. Vind het erg leuk om al deze berichten te lezen over de ervaringen van mensen in Tunesie, maar ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van de tunesiers in Nederland. Ik ben zelf wel erg gelukkig met mijn leven in Nederland, Oke dan hebben we het niet over het weer en de stranden, maar ik heb het best goed in Nederland. Wel voel ik me de laatste tijd wat ongemakkelijk door alles wat er in de media naar voren komt over Moslims enz…ik heb er niet echt direct last van maar het voelt wel vreemd.
Hopen op reacties!
Groetjes,
Sami

Hoi Sami,

Ik ben zo Nederlands als een mens maar kan zijn, maar ik kan me je gevoelen heel goed indenken. Mijn hart ligt wel in Tunesie en met name op Djerba.Ook ik hoor regelmatig van dat soort opmerkingen en het wordt er niet gezelliger op allemaal. Zeker niet als je zelf een islamitische partner en vrienden hebt. Ik hoop dat je wat reacties krijgt maar je kunt ook eens kijken op de de groepen over Tunesie/Djerba. Daar zitten ook mensen tussen vanuit Sousse. De beheerder van de groep Tunesie van Nu komt zelf ook uit Sousse. Verder zijn er nog wat ander groepen zoals Multiculti en Leven tussen 2 culturen.
Misschien dat je daar ook je verhaal kwijt kunt en een aantal mensen ontmoet vanuit je eigen land. Ik weet niet of je misschien inmiddels al lid ben van een andere groep, maar hieronder staan de linken van een aantal groepen.

Tunesie van nu

Djerba Groep

Tussen twee culturen

MultiCulti

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Hier in het forum staat ook een onderwerp "Ik kom uit Tunesie"ook daar kun je even lezen of er iets voor je bij staat.

Groetjes,
Marianna

hoi sami

leuk om te horen dat het je in nederland goed bevalt
zelf ben ik ook van nederland maar mijn vriend woont in tunesie
plaatsje tussen monastir en sousse(sidi ameur)
ik ga hem de 31ste dec bezoeken
ja helaas dat gedoe hier in nederland over de moslims :angry:
ik kan me daar ook kwaad om maken
maar als je eens wil mailen of zo dat mag
zelf chat ik ook veel met de eigenaar van de groep tunesie van nu
hoop dat je veel plezier zult hebben hier
groetjes dartangel

Hoi Marianne,
Dankje wel voor je reactie en tips. Ik zal zeker op de sites die jij aanbevolen hebt kijken! nogmaals bedankt. Erg leuk dat jij zo positief bent over tunesie, ik kan me zelf wel heeeel goed voorstellen dat het leuk is, maar helaas hoor ik vaak negatieve reacties om me heen over mijn (voor mij zeer geliefd) land. Ik denk dat tegenwoordig men zeer hoge eisen en verwachtingen stelt over zijn vakantieland (begrijpelijk) maar je moet er zelf natuurlijk ook wat van maken.
Mijn partner is trouwens Nederlandse ( echt een schat, ben er zo blij mee) en met haar kan ik ook heel goed praten gelukkig.
Groetjes,
Sami

Hoi Sami,

Ja daar zit het hem precies in. Heel veel mensen gaan naar een onbekend land en verwachten dan dat het allemaal hetzelfde is dan hier in Nederland. Gelukkig niet zou echt een saaie boel worden. Ik krijg ook heel veel vragen binnen via dit forum over de Islam en de manier waar op men bijv. gekleed moet gaan.
Ik snap dan ook niet dat mensen niet eerst wat informatie inwinnen voordat ze een vakantie boeken in een bepaald land.
Maar wat mij betreft staat Tunesie en met name Djerba bovenaan en ik heb er nog nooit moeilijkheden gehad.(Al zal ik ook wel eens richting Egypte moeten omdat mijn a.s. man daar vandaan komt) Het zijn allemaal schatten van mensen die heel graag met je praten en je dikwijls meteen op de thee vragen. Kijk dat zie ik hier nog niet gebeuren, eerst bellen en dan graag met het eten weer de deur uit of van te voren zeggen dat je blijft eten. Ik hoef jou dat niet te vertellen je weet precies wat ik bedoel hiermee. Fijn dat je zo goed met je vrouw kan praten en dat gelukkig met haar bent. Ik hoop dat je wat vind van je gading bij een van de groepen. Wat betreft Tunesie van nu en de Djerba Groep die werken goed samen wat betreft uitwisseling van info en sommige zijn dan ook lid van beide groepen.
We zullen dus vast nog wel meer van je horen, hier of in een van de andere groepen.

Groetjes,
Marianna

Hallo Sami,

**Ik kom uit Tunesie, Sousse en ga er jaarlijks met veel plezier terug. **

Leuk om te lezen dat je uit Sousse komt. Je kunt hier en op de Groepen die Marianna al noemde genoeg vinden over Tunesie.

Zelf kom ik al sinds 1972 in Sousse. Misschien ken ik je wel ? Ik ben dan ook, al zeg ik het zelf, een echte Soussienne !

Ik heb zelf ook een eigen site gemaakt over Tunesie: Pittie’s Tunesie Web-Log , misschien vind je het leuk om daar eens een keer een kijkje te nemen !

Groetjes,
Pittie

Hoi allemaal,
Leuk en bedankt voor jullie reacties. Pittie jou site heb ik al aan mijn favorieten toegevoegd. Heel leuk en knap gedaan hoor, ik krijg gelijk weer zin om naar Tuinesie te gaan. Ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat we toch nog een aantal dingen kunnen bezoeken als we weer daar zijn. Je hebt me dus op leuke ideeen gebracht. Wie weet kennen we elkaar inderdaad. Want als je een echte soussienne bent dan moet ik je kennen. Ik hoop ook dat je L’Etoile ook kent (voebal club), al kan ik het vanaf hier niet zo goed meer bijhouden.
Dartangel veel plezier binnenkort in Tunesie, het is daar nogsteeds boven de 20 graden! wow!
Marianne Egypte is ook heel erg mooi en zeer rijk aan geschidenis. Ik ben er in 99’ geweest met mijn vrouw en heel veel gezien, een nijlcruse een week lang, niet te vergeten Cairo…het was echt super. Het is wel een aanrader en je zal er geen spijt van krijgen.
Bilslema,
Sami

Originally posted by Sami@02-12-2004, 16:56:58
**Ik hoop ook dat je L’Etoile ook kent (voebal club), al kan ik het vanaf hier niet zo goed meer bijhouden.
**

Hallo Sami,

Natuurlijk kennen wij l’Etoile, wat is er nu niet gezelliger dan als er een voetbalwedstrijd op tv wordt uitgezonden, gezellig op een terras tussen de Tunesiers te zitten en te kijken naar de wedstrijd.

Wij hebben dit heel wat keren gedaan bij onze vrienden Salah en Ahmed Lougui bij Café le Printemps (t.o. Magasin Général).

Bovendien speelt op dit moment een bekende Tunesische voetballer t.w.: Karim Saidi nu bij Feyenoord in Rotterdam. Mijn man kent hem nog uit de tijd dat hij speelde bij Club Afrique.

Ik zal je hieronder een paar adressen geven, dan kun je misschien toch alles een beetje volgen !

Hier is de site van l’Etoile, de club uit Sousse:

www.etoile-du-sahel.com/

en ik geef gelijk ook maar even de site van concurrent Espérance uit Tunis:

www.e-s-tunis.com/

Hier een site met diverse sporten:

http://www.tunisie.com/sports/

Groetjes,
PIttie

hallo Pittie,

Ik vind het erg leuk dat jij hele leuke tips hebt zoals de sites die je doorgaf! Ik mag zeggen dat ik best blij ben om kennis met jou gemaakt te hebben. Saidi speelt trouwens bij Feyenoord mijn favorieten club in Nederland, het kan natuurlijk ook niet anders bij een haven stad als Rotterdam (zoals Sousse)! ik woon dan ook in de omgeving van Rotterdam. Ik heb het momenteel best druk en kan dus wat laat reageren, sorry daarvoor. Ik heb al de sites bij mijn favorieten toegevoegd. Bedankt nogmaals!
Groetjes,
Sami

Salam a sami ,
ik zelf kom ook uit sousse dus gezellig!Maar ik ben dan 24 jaar oud…en woon hier al heel me leven maar mis Tunesie wel heel erg!

Dartangel leuk dat je vriend uit Sidi Ameur daar kom ik ook vandaan alhoewel ik dan in sousse woon en die man die daar begraven ligt is mijn opa …sidi ameur dus…en de meeste mense in sidi ameur zijn van dichtbij of veraf familie van mij …

dus mijn vraagje aan jou is wat is zijn achternaam?

oh jah en sami ik zelf woon in Rotterdam

nou groetjes samira

Wa aleikom el salam Samira!

Inderdaad, gezellig dat je ook uit suosse komt. Het gevoel die je beschrijft is herkenbaar, je blijft het missen. Toch ook bijzonder voor jou omdat je hier in Nederland opgegroeid bent!
Ga je regelmatig naar Tunesie?
Groetjes,
Sami

Hallo Sami, ik doe dit op goed geluk. Ik ben benieuwd naar informatie over het hierheen halen van mijn aanstaande vrouw en kind uit Tunesie. Kun je mij hier nieuwe dingen over vertellen? Groeten Bram