Goedemiddag.
@Cynthia: Dat zei ik niet hoor dat je moeder het maar zou gaan betalen, als je lief aan zou kijken hoor! :unibrow: Dat was Marion. Maargoed, het is je vergeven omdat je toch ook een beetje last hebt van DDD. Misschien nu nog wel ietsje erger, door al dat leren.
Nou meiden, hadden wij dus weer. Ik zei toch dat we een afspraak bij de bank hadden. Nou, dat ging om een aflopende overlijdens-risico verzekering, die we 15 jaar geleden, mede omdat we een eigen huis hebben, hadden afgesloten. Wat wil nu het geval… deels bestond het uit beleggingen en je raad het al… nada niks meer in de pot.
Terwijl je een tijdje geleden een brief thuis krijgt dat de verzekering binnenkort afloopt en wij een afspraak bij de tussenpersoon(bank) zouden hebben over het… wat te doen, met het uit te keren bedrag. Een lachertje dus :finger:
Kokkie haalt mij op bij het werk, om dus naar de bank te gaan, hadden ze al naar hem gebelt, hoe de vork in de steel zat en dat ze niets voor ons konden betekenen, dan een nieuwe begravenisverzekering af te sluiten bij hen… Nou, aan mijn hoela dus he! Ik was woest.
Gaat me niet zo zeer om het geld, want zoveel was het gelukkig niet, maar dat ze je al die jaren laten “sparen” voor als je zou komen te overlijden of als je niet overlijd, een uitkering voor je begrafenis. Nu, daar is door de dalende beurzen… nada, niks meer van over…en daar komen ze een uur voor de afspraak mee aan. Natuurlijk kregen we ieder jaar wel overzichten, maar als je daar weinig tot geen verstand van hebt en jou altijd is voorgehouden dat je genoeg verzekerd was, had ik dit niet door.
Maargoed, ik ga er niet wakker van liggen. Heb net een hele boze mail naar mijn verzekering (foutje bedankt) gestuurd, over waarom zus en waarom zo. Ook heb ik meteen mijn begrafenisverzekering gebelt voor een afspraak voor een verhoging van het bestaande pakket.
Zo, een heel verhaal maar moest het toch even kwijt.
Hebben jullie het een beetje kunnen volgen? :unibrow: