Wie kan mij helpen,ik ken nu al een hele tijd via internet een vrouwtje uit de Filipijnen,ze wil graag naar Nederland, >>>maar ik heb totaal geen idee,hoe dit gaat,en wat ik moet doen.Wie kan mij helpen.groeten Chris
Je kent een vrouwtje via internet dat naar Nederland wil? Dat is wel heel erg kort door de bocht. Wil de dame als tourist of als jouw partner naar Nederland? Heb je een relatie met deze dame anders dan via internet en zijn jullie beiden ongehuwd?
Ik heb geen relatie met haar het is de bedoeling om te trouwen,maar ik heb geen idee hoe dit gaat,wel weet ik dat ik geen geld moet opsturen,groeten Chris
Hoi Chris,
Gewoon geleidelijk aan doen, dat is handig voor zowel jullie relatie als voor de leefsituatie. Ofwel jij gaat eerst eens daarheen om haar én haar familie te zien, ofwel zij komt eerst voor een paar maanden als toerist naar Nederland en daarna dus weer terug. (Je kunt niet het verblijf verlengen door dan direkt in NL te trouwen.) Voor dat tweede zie de toeristenvisum-info op www.ind.nl; als zij aldaar ofwel een baan ofwel een opleiding heeft en als je genoeg verdient om haar voor die paar maaanden te onderhouden dan heb je een redelijke kans dat je een visum krijgt. Is ze ‘officieel baanloos’ dan wordt het al een stuk lastiger want dan kan de IND zich gaan afvragen of ze wel het plan en de noodzaak heeft om na het bezoek terug te gaan.
Sukses,
<Erik> & [Sandya] / ook uit 2 culturen…
Dit wordt me al een stuk duidelijker,als ik haar op de loonlojst zet,ik heb een eigen berdijf,zou het dan makkelijker gaan.groeten Chris
Bedoel je eigen bedrijf op de Filipijnen? Dán zou het helpen ja. De reden van loonlijst is dat de IND daarmee meer vertrouwen heeft dat ze
“het plan en de noodzaak heeft om na het bezoek terug te gaan” - dus terug naar Filipijnen.
Loonlijst in Nederland zou juist geheel averechts werken…
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Nee ik heb hier een bedrijf,kan ik haar als werknemer laten inschrijven.gr Chris
Nee dat zou ik beslist *niet *doen. Het gaat om ‘bewijs’ dat ze na haar pakweg 3 maanden verblijf als toerist weer terug zal gaan naar de Filipijnen (waarna je evt. later kunt besluiten tot trouwen en de hele papierwinkel die erbij hoort, dat is echt een ander visum met veel zwaardere eisen - zoals eerst NL leren op de Filipijnen). Het hebben van een baantje in NL lijkt me juist bewijs dat ze niet terug wil gaan en dus reden om een toeristenvisum te weigeren…
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Wat zou jou advies zijn in deze,zou het moeikijk zijn in de Filipijenen een bredrijf op te zetten,of zijn er nog andere mogelijkheden.groeten Chris
Hmmm… als ik de IND was zou ik erg kritisch zijn op loonlijst-bij-een-gloednieuw-bedrijf. En als ik jullie was zou ik eerder mikken op haar inschrijven voor een opleiding aldaar die dan toevallig net 3 maanden onderbroken kan worden tijdens bezoek NL. Met brief van die (echt bestaande) opleidingsinstelling heb je dan de juiste garantie-op-terugkeer voor de IND…
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Als ze een eigen huis, of andere bezittingen heeft in de Filipijnen dan kan dat ook helpen. Ook een kind wat ze achterlaat is een bewijs van terugkeer.
ik denk dat ik er wel uit kom als het nodig is mag ik dan nog wat vragen?groeten Chris
ha chris
ben je er al uit hoe het werkt?
ik kan je anders wel wat toesturen over wat je allemaal moet doen/opsturen ik heb mijn asawa al een paar keer naar nederland laten komen en ondertussen al wat mensen geholpen
dus mocht je verdere informatie willen laat je maar even weten
groeten klaas
Nou Klaas elke suggestie is welkom hoor je mag het ook als PDF op boesv@tiscali.nl zetten.groeten Chris
vraagje
ik heb maleise vrouw ontmoet , en ze nog gehuwt in philipijnen ze heeft een duo redkaart houd in dat ze zowel pilipijns is als meleis , haar ouders zijn philiphino zij geboren in maleisia ze wil scheiden van de pilipijnse man reden overspel hij heeft ondertussen ook nieuwe vriendin ze zijn nu ongeveer 4 jaar uit elkaar
wie kan me raad geven zodat we na sheiding kunen huwen ???
ik ben van belgie
Hallo,
Je kunt beter de twee zaken splitsen.
a) Al naar Belgie proberen te halen op basis van samenwonen (‘duurzame relatie’), dat zou wettelijk vrijwel even makkelijk moeten zijn als op basis van getrouwd zijn.
b) Aldaar proberen te scheiden (van haar ex dan) en hertrouwen met jou.
Het tweede zou wel eens ERG lastig kunnen zijn, de wetten op de Filipijnen hebben nog veel roomse invloed en burgerlijk/kerkelijk huwelijk zijn mogelijk behoorlijk vermengd. Maar anyhow, laat je voorlichten door lokale advocaten via haar & familie en je merkt wel hoe ver je komt. (Vervolgens nog de eventuele vraag of ze wel in Belgie met jou wil wonen vooralsnog puur op basis van samenwonen maar dat laat ik aan jullie.)
Het eerste is doenlijk, mits je en zij aan allerlei minimumeisen vanuit Belgie voldoen. Is makkelijker dan voor Nederland, in ons geval moet de partner ook eerst nog een examen in NL taal en cultuur in Maleisie c.q. Filipijnen doen; maar ook voor jullie zullen o.a. bepaalde inkomensminima gelden. Details ken ik als Noorderling niet.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Als de vrouw in kwestie ook de Maleise nationaliteit heeft zou ik proberen of het mogelijk is in Maleisie te scheiden indien mogelijk. In Filippijnen is echtscheiding nog steeds niet mogelijk, wel annullment, een soort procedure waarbij het huwelijk nietig word verklaard maar kost veel tijd en geld. Probeer uit te zoeken of scheiden in Maleisie redelijk eenvoudig kan.
Misschien dat de dubbele nationaliteit wellicht een probleem is. Een buitenlander (Maleisische) kan scheiden in het buitenland van een Filipino en dan kan die scheiding in de Filipijnen worden erkent (andersom niet).
Maar in dit geval is de vrouw behalve Maleisische ook Filipijnse en in de Filipijnen is het jus sanguinis, waarbij niet de geboortplaats bepalend is maar of je Filipijns bloed hebt.
Overspel of ontrouw is geen reden voor annullment in de Filipijnen! Het zal dan over de boeg van “psychological incapacity”, waarbij succes niet gegarandeerd is. Lees eens: Guidelines in Psychological Incapacity (Article 36, Family Code) | Philippine e-Legal Forum
Het beste kun je een Filipijnse lawyer raadplegen