zoals zovelen ben ook ik gevallen voor de charmes van een Filippijnse dame (Eerste bezoek is nu 1,5 jaar geleden, weldra mijn derde bezoek aan haar en reeds meer dan 60 dagen samen doorgebracht).
Ik zou haar dan ook graag naar belgie laten komen om op die manier samen een leven op te bouwen.
Echter… ik zou niet weten hoe.
Ik weet wel dat “alles” in ons nadeel spreekt:
Ze heeft geen officiele job (zoals zovelen daar)
Ze heeft geen eigendom
Ze heeft geen kinderen
…
Kan iemand me een soort van te volgen stappenplan bezorgen dat ik kan gebruiken als leiddraad?
Het word wel steeds moeilijker in belgie je vriendin te laten overkomen. Jaren terug verhuisden Nederlanders nog speciaal voor dat doel naar belgie, omdat het daar zo makkelijk was.
Ik lees op internet van diverse belgen die het niet voor elkaar krijgen. Relaties waar bij de partners veel in leeftijd verschillen zouden in Belgie nu als steevast als schijnrelaties cq schijnhuwelijk worden bestempeld.
Vind ik wel triest als je beiden oprecht en met goed bedoelingen een relatie hebt, en je word dan als een soort zwendelaar of misbruiker aangemerkt.
ik weet niet of ja meer info hebt maar ik kan je wel verzekeren dat een filipijnse dame naar Belgie brengen niet zo eenvoudig meer gaat of eigenlijk nooit geweest is.
Nu ik vermoed dat u nog niet gehuwd bent met de dame. Zo haar naar hier brengen met een verloofden visa is haast onmogelijk. Als toeriste mag je het ook vergeten. De enige mogelijkheid is huwen en dat doe je best daar in de Filipijnen.
als je er als 3 keer bent geweest ken je toch iets meer van haar situatie en weet je wel of je met haar zou willen trouwen want met een samenlevingscontract lukt het je ook niet.
De beste manier op resultaat is met een huwelijkscontract opgesteld dor een Belgishe notaris die het contract opmaakt, laat vertalen door een beedigd vertaler en dan naar De Belgishe ambasade emaild. Eenmaal je in Manila aankomt maak direct een afspreek met de consul om alles te bespreken… Je moet er toch zijn voor uw single status. Je zal dan samen op de ambasade worden utgenodigd om dat contract te tekenen. Dan kan je gerust daar huwen. Je echtgenote moet wel voldoende weten over Belgie en uwzelf (Family, werk, eventuele kinderen, vrienden, zelfs uw hemd en schoenmaat.) als ze daar goed doorloopt op de ambasade en je hebt niet laten doen door fixers die je overal zal vinden loopt het wel goed.
Ik heb het ook op deze manier gedaan, gehuwd op 13/01/2007 in Antipolo city en mijn echtgenote stapte van het vliegtuig in Brussel op 19/03/2007 met een geldig visa.
Nu ik wens je dus ook veel succes