Wat heeft mijn vriendin nodig

ik ben verliefd op mijn filipijnse vriendin nu in december ga ik haar bezoeken voor kerst samen door te brengen maar daarna kom ik alleen terug nu is mijn vraag kan mijn vriendin volgende zomer naar belgie afreizen en welke papieren heeft ze nodig?hoelang mag ze dan op bezoek komen?enige hulp zou heel welkom zijn dank u alvast

Kijk eens op de site van de Belgische ambassade in de Filipijnen:
http://www.diplomatie.be/Manilanl/default.asp
http://www.diplomatie.be/manila/default.asp?id=28&ACT=5&content=54&mnu=28
Of bijvoorbeeld op de site van dit forum

:dag:

Een Belgische vriend van mij is net getrouwd maar zijn Filipijnse vriendin is gewoon op een “Verloofde” visa gekomen naar Brussel.

verloofde visa
mapieren van nso dat ze vrijgezel is paspoort id kaart geboorteacte uitreksel van de kerk van haar school medisch onderzoek en jouw borgstelling dacht ik
ikzelf ben er ook mee bezig
starte met ‘‘late registration’’ van haar geboorteacte
id klaar nso klaar rijbewijs klaar dfa klaar dus nu medisch onderezoek en visa
alles bijeen een klein jaartje
als ze vroeger getrouwd is geweest zit je moeilijker
scheiden is heel duur daar(3 a 4000 euro)
fix van nso kan daar ook gevaarlijhk en 10.000 peso minimaal

Voor de vriendin van mijn Belgische vriend duurde het in totaal 2.5 maand.
Voor mijn vrouw, nadat ik terug ging na maand in PH was zij 2 maanden later bij mij.

Kan dus makkelijk binnen 3mnd geregeld.

NSO: Geboorte akte / Singleness verklaring duurt een week maar kan ook versneld (3 dagen)
Kost je maar ongeveer 15 euro.

Daarna DFA certificering van de documenten, kost je ook zoiets (10-15 euro) en kan binnen paar dagen.
(Voor mij 1 dag…maar je moet je netwerk hebben)

Vergeet niet authorisatie van de DFA certifcering door je (B) Ambassade in Manila.
(Waarschijnlijk 25 euro/doc en paar dagen)

Medical kun je overal doen…duurt een volle dag en resultaat na een paar dagen…vraag wel bij Belg Ambassade in Manila welk medische centrum ze accepteren.

Documenten kosten je dus maximaal 2.5 week.
Dan de procedure starten voor de visa.

Je zal ook medishe/reis verzekering moeten afsluiten voor gehele bezoek periode…meestal 90 dagen…kost ongeveer 150 euro…gewoon bij reisburo in manila.(EU dekking 30000)

ps Scheiden bestaat niet in Ph…alleen annulment welke niet altijd mogelijk is.

Vragen?
Hoor het wel.
Success!!
Ron

wat waren de onkosten voor het medisch onderzoek/?
verllofde visa kost 10.000 peso en duurt 6 weken volgens de ambasade in manilla

Medical koste ons 2800 php.
Wel moet je ook zorgen dat zij/of jullie zelf het document naar het Ministery van Health brengen voor certificering (1 a 2 dagen) en daarna moet ook dit document naar DFA.

Beste
Soms duurt het twee jaar vooraleer uw vriendin een visum krijgt om in België te verblijven! Ga eens ten rade bij de consul Peter van Bogaert. Hij kan u oprecht goed advies geven.
Het is van heel veel afhankelijk. Heb je vast werk, heb je een eigendom, hoeveel is het leeftijdverschil ? Ik ken mensen die op een paar maanden hun vrouw hier hebben, ik ken er evenveel die er een jaar of zelfs twee jaar overdoen. Ikzelf heb de juiste procedure gevolgd, heb een verloofdevisum aangevraagd en vanaf de start procedure in oktober heb ik gewach tot in maart het volgend jaar om mijn vriendin hier te krijgen. Wij moesten dan nog het advies van de procureur des konings afwachten om te mogen trouwen hier in België. Na drie maanden kregen we een goed advies.
Het is soms een hele rompslomp om een visum te verkrijgen. Weet waar ge aan begint en weet alleszins ook met wie ! grts

Ronald
Amai dat is wel heel rap gegaan bij jullie, van welke kant van België ben jij ?

Laat ons zeggen bij een normale procedure en een vlugge beslissing mag je toch rekenen op een 6-tal maanden.

medical maar 2800 pesos , mijn vrouw had da ook laten doen , zij moest 12800 pesos betalen heb het ontvangst bewijs gezien van de medical