wat heb je allemaal nodig als je gaat trouwen met een tunesier in tunesie?
want op internet is het niet echt duidelijk. is er misschien iemand die getrouwd is met een tunesier in tunesie en die mij er meer over kan vertellen?
Ik kan je wel wat informatie geven als je dat wilt ben net zelf getrouwd met een tunesier in tunesie.
Het lijkt ingewikkeld maar je hebt niet zo heel veel nodig.
Je moet langs de ambasade van nederland in tunesie gaan of even bellen.
Je hebt zelf nodig een uitreksel van het bevolkingsregister in meerdere talen, vraag daar maar om bij je gemeente waar je woond.
En een geboorte acte van jezelf.
Copie van je paspoord.
daarmee ga je naar ambasade en natuurljk de papieren van je vriend die dat ook allemaal moet hebben en het moet gelegaliseerd zijn.
Daar maken ze een verklaring voor je, die je een paar dagen later kan op halen. Kost een klein bedrag.
En dan kan je gaan trouwen, nu kan het zijn dat ze dan nog moeilijk willen doen bij de gemeente daar.
Zoals bij mij ze wilde een bewijs dat ik niet getrouwd ben of geweest ben geweest.
Dat staat op dat uitreksel van mij, maar ze wilde een apart briefje heel gek.
Maar ze gingen niet akkoord terwijl ik een goed keuring had van de ambasade.
Nu zijn wij naar een notaris gegaan, en zijn we daar getrouwd.
Dat is iets duurder, en die zijn niet zo moeilijk.
Ik ga deze maand weer naar tunesie, mijn man heeft de huwlijksakte laten vertalen, en moet daar nog even mee langs gaan bij de ambasade.
Daarna alles regelen in nederland.
Moet zelf nog even informeren bij ambasade wat en hoe ik dat moet doen in nl.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes monique.
hey,ik ben een dame van Belgie en zou met mensen in contact willen kiomen die met een Tunesier willen trouwen zou willen weten welke documenten ik nodig heb groetjes