Een vriend uit Tunesie naar Nederland op vakantie

???hallo ik heb een vraag en misschien weet iemand hier het antwoord wel…

ik heb een vriend in tunesie die graag met zijn vriendin (uit rusland) bij mij op vakantie willen komen .

nou dacht die jongen dat hij niet zo naar nederland kan komen maar daar eerst een heleboel papieren voor moest regelen.

wie weet of dat klopt en zo ja wat moeten ze dan allemaal voor papieren hebben voor ze naar nederland kunnen komen?

gr.mar

hey,
inderdaad, voor een tunesische jongen is het heel moeilijk om naar belgie of nederland te komen! ik weet alleszins dat ze een officiele uitnodiging moeten hebben (probleem van vluchten naar een rijker land), het meeste gedoe wordt gemaakt rond een bepaalde stempel maar meer weet ik er ook niet van, 1 ding weet ik wel, het zal een moeilijke bevalling worden!groetjes griet

voor zover ik weet zijn dat soort dingen oa afhankelijk van hoe lang ze blijven… in elk geval een paspoort (ja echt) en een visum. en ik geloof dat als ze langer dan 3mnd blijven dat jij je dan garant moet stellen ofzo… kan het wel voor je nakijken, mail me maar even hoe lang ze dan willen blijven enzo…
Esly

Het is haast onmogelijk om een visum te krijgen voor iemand die uit Tunesie komt. Je moet in ieder geval garant staan en ook dan lukt het meestal niet.Het beste kun je de vreemdelingenpolitie in je eigen woonplaats bellen, die zijn precies op de hoogte met de huidige regels. In deze tijd zal het al helemaal niet meevallen, zeker niet naar ons land. Voor bijv. Frankrijk ligt dat veel makkelijker maar Nederland lijkt wel een gesloten vesting momenteel.
ik wens je veel succes toe.

Marianna

hey,
ik en mn vriendin hebben beiden een vriend in tunesie, graag willen we hem eerst uitnodigen naar hier om daarna daar te trouwen in tunesie ,nu is men vraag brengt dat zoveel moeilijkheden met zich mee? want ik hoor vanalles, en ik mis hem zo

Hey,
Kijk ff op de site van de IND:
Aan welke voorwaarden moet de toerist voldoen?

Tunesië is een visumplichtig land. De toerist wilt een toeristenvisum aanvragen voor maximaal 3 maanden. Dan moet hij aan de volgende voorwaarden voldoen en de genoemde documenten hebben:
[ul]
[li]hij heeft een geldig paspoort;[/li][li]hij vormt geen gevaar voor de openbare orde, de nationale veiligheid of de internationale betrekkingen van één van de landen van het Schengengebied;[/li][li]hij heeft voldoende geld;[/li][li]hij heeft een medische reisverzekering;[/li][li]hij dient zijn reisdoel aannemelijk te maken;[/li][li]hij mag niet gesignaleerd staan door Nederland of een van de overige Schengenlanden;[/li][li]Indien hij naar Nederland komt voor een medische behandeling, moet hij kunnen aantonen dat Nederland het meest aangewezen land is voor de medische behandeling.[/ul]Welke documenten heeft de toerist nodig?[/li]
Voor een toeristenvisum voor Nederland voor maximaal 3 maanden, heeft de toerist een aantal documenten nodig. De ambassade of het consulaat waar hij het toeristenvisum aanvraagt, kan extra documenten vragen.
Hij heeft nodig:
[ul]
[li]een geldig paspoort;[/li][li]een bewijs van zijn reisdoel (bijvoorbeeld een uitnodigingsbrief van vrienden of familie);[/li][li]een bewijs dat hij over voldoende geld beschikt voor zijn verblijf, doorreis en/of terugreis;[/li][li]eventueel een garantverklaring (deze is alleen nodig als hij niet zelf over voldoende middelen beschikt. Hij heeft voldoende middelen als hij per dag van verblijf in Nederland over ten minste € 34 beschikt);[/li][li]documenten waaruit blijkt dat hij zal terugkeren naar zijn land van herkomst (bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijvingsbewijs schoolgaande kinderen of een eigendomsbewijs eigen woning);[/li][li]twee pasfoto’s;[/li][li]Indien hij wil komen voor een medische behandeling: verklaring van arts;[/li][li]De volgende zaken moeten in de meeste gevallen pas bij het afhalen van het visum getoond worden:[/li]bewijs van medische verzekering met dekking van tenminste 30 000 euro + reserveringsbewijs van de reis[/ul]hopelijk heb je er wat aan!
groetjes

Doortje het zal best wel moeilijk worden want ook ten aanzien van Tunesie voert Nederland een zogenaamd ontmoedigingsbeleid. Wat houd dit in ? Ook al voldoet je vriend aan de voorwaarden wordt het toch bijna standaard afgewezen. De reden die dan meestal word opgevoerd is vestigingsgevaar in Nederland. Daar kun je dan natuurlijk weer beroep tegen aantekenen, maar de nederlandse overheid hoopt dat op deze manier mensen te ontmoedigen,zodat ze hun pogingen om nederland binnen te komen staken. Zeker wanneer men weet dat je plannen heb om met hem te trouwen zal dat niet in zijn voordeel werken. Importbruiden en importbruidegommen worden door de nederlandse regering als een groot probleem gezien dat sterk moet worden teruggedrongen. Ik wens jullie sterkte met de hele procedure.

Hallo Ik heb een vriend in Tunesie wonen hij wil graag naar mijn komen in nederlan maar hij zegt mij dat hij in zijn land geen visum kaan aanvragen .hj zeg dat ik dat voor hem moet doen in Nedeland klop dit .Nu wil ik volged jaar in augustus naar hem toe gaan voor een week
Groetjes Marianna

Wel JIJ moet garant staan, en hij moet allerlei papieren tonen inclusief brief van werkgever of school dat ie x weken verlof heeft en daarna terug verwacht wordt. Maar met die info inclusief jouw garantstelling moet ie wel degelijk in Tunis aanvragen. Zie www.ind.nl voor alle details…

<Erik> & [Sandya]