Vraag over trouwen met Tunesier.

Hallo iedereen,

Ik heb vorig jaar april mijn vriend leren kennen in een hotel in Tunesie, hij werkte daar in het animatieteam
het was meteen liefde op het eerste gezicht.
In juni ben ik terug gegaan naar tunesie en heb met hem een appartement gehuurd. Ook heb ik toen zijn ouders en zijn broers leren kennen. het was echt geweldig om een keer tunesie van een hele andere kant te zien.
Nu 7 maanden later zijn we nogsteeds bij elkaar. ik heb voor hem geprobeerd een visum aan te vragen om daarmee een paar weken naar Nederland te komen. Dit is jammer genoeg niet gelukt omdat mijn vriend niet alle papieren had…
Ik weet zeker dat hij de man is met wie ik mijn leven verder wil delen maar het liefst wil ik dit in Nederland.
Nu vertelde mijn vriend dat als we zouden gaan trouwen hij wel na een lange tijd een visum zou krijgen om naar nederland toe te komen.
Mijn vraag is nu, heeft iemand hier toevallig eens mee te maken gehad of weet iemand hier misschien meer over?

alvast bedankt,
Groetjes, Kelly

hallo
wat ik weet je hoef niet te trouwen.
maar het beste om je vriend te laten komen is gewoon een( MVV) aanvraag Machtiging tot Voorlopig Verblijf doen bij de vreemdelingenpolitie.
mvg.

Hallo,

Je kunt alleen een visum aanvragen als hij aan alle regels voldoet(zie IND site) en ze zijn heel streng.
Ik ben al ruim een jaar bezig om een visum aan te vragen.
Een MVV kun je alleen aanvragen als je vast werk(jaarcontract) en voldoende inkomen hebt. En hij moet zn inburgeringscursus gehaald hebben.
Al met al een kostbaar plaatje.
Je kunt de IND ook bellen maar ze zijn negatief wees voorbereid.
Mocht het echt waar zijn dat als je getrouwd bent hij na een bepaalde tijd een visum krijgt hoor ik dat graag van je, het zou heel mooi zijn.
Wens je veel succes in je strijd.
Wij vechten ook door tot het lukt bij elkaar te zijn.
Tot die tijd maar heen en weer naar Tunesie.
Sterkte…

Dit is onzin! Sowieso moet je niet trouwen om hem naar NL te kunnen halen.
Je moet trouwen omdat jullie daar beiden aan toe zijn.

Ga eerst is op vakantie met elkaar ofzo… Kies een land waar hij heen mag en kijk eens hoe dit gaat :wink:

Daarbij klopt het inderdaad dat je ook niet zomaar iemand hier naar NL haalt. Dit kost heel veel geld
en idd moet je vast werk en voldoende inkomen hebben. In NL zijn we iig erg streng.
Heb begrepen dat het via België wel wat makkelijker allemaal gaat en dat mensen zelfs zijn verhuisd.
Dan zou je na 5 jaar weer naar NL kunnen verhuizen. Het overdenken waard…

Sterkte.