Ik heb zoals de meeste meiden hier ook een relatie met een tunesier. Ik heb hem leren kennen in april in het hotel waar ik verbleef, in juni ben ik terug gegaan naar hem waar ik zijn ouders en broers en nog wat familie van hem heb ontmoet
Nu wil ik hem graag naar nederland laten komen.
Zelf is hij al een aantal keer naar de nederlandse ambasade in tunis geweest en daar hebben ze hem verteld dat het eigenlijk onmogelijk is om hierheen te komen… Maar mij lijkt het dat het toch op de 1 of andere manier wel mogelijk is om hem voor 2/3 weken naar nederland te laten komen?!
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Vreemd ontmoedigingsbeleid danwel rare communicatie (misschien begrepen ze van hem dat ie gelijk voorgoed weg wilde?). Zelfde procedure als alle andere visumplichtigen, zie
En de pijnpunten zijn vooral zekerheid voor de ambassade dat ie weer terug gaat na die 2-3 weken. Dus door tonen van bijvoorbeeld arbeidscontract en verklaring van vakantieverlof door werkgever (hotel?), of school-verklaring, of andere duidelijke banden met c.q. verplichtingen voor de familie aldaar. Bij zelfstandigen wil dat allemaal wel eens een groot probleem zijn ja maar werknemers of studerenden zou je, desnoods na hoger beroep, moeten gaan lukken.
Het is niet onmogelijk maar mogelijk… de Nederlandse ambassade heeft er een handje van om de eerste aanvraag voor een visum ( kort verblijf) af te wijzen . vaak om gekke redenen.
u moet hem documenten sturen en hij moet een aantal documenten hebben.
uw documenten moeten zijn
kopie paspoort
uitnodiging/ garant stelling van uw gemeente waar u woont ingevuld/ gestempeld
3 salaris stroken van de laatste 3 maanden
uw contract van uw werk ( 12 maanden contract of vast contract )
brief van u in het NLers of Engels … dat u hem uitnodigt en hoe jullie elkaar kennen en hoe lang hij blijft.
zijn documenten zijn.
ingevulde formulier voor aavnvraag kort verblijf.
paspoort
2 pasfoto’s
reservering ticket ( return ) en nog geen ticket die jullie al gekocht/geboekt hebben .
travel verzekering voor Schengen landen . ( dekking van 30.000 euro )
verlof brief school/ werk
als hij werk heeft en u staat niet garant moet hij
salaris stroken inleveren van de laatste 3 maanden en soms bank gegevens
als hij geen werk heeft of op school zit dan moet hij andere dingen laten tonen om de ambassade te over tuigen van zijn terug komst BVB voor verzorging van zijn kinderen, of verzorging van een familielid , eigen huis , etz
soms vragen de ambassades om foto’s van jullie waar jullie beiden opstaan, of telefoonrekeningen ( het is wel tegen de regels… maar foto’s kan je gerust laten zien maar telefoonrekeningen gaan ze niks aan.
alle documenten die hij heeft gekregen van u en zijn eigen papieren moet hij naar de ambassade.