Ik had een vraag over de huwelijks registratie in thailand op een amphur. Is het zo dat als mijn vrouw na het huwelijk tijdelijk in thailand blijft wonen, dat ze als ze mijn naam heeft alles moeilijker wordt voor haar? Ik doel dan op het evt kopen van een auto, huis, winkel etc. Als ze een van deze dingen wil kopen moet ik dan ook in thailand zijn want anders is het voor haar niet mogelijk om dit te kopen?
Zijn er nog meer nadelen van het registreren van een huwelijk in thailand mbt aanvraag mvv of alles wordt duurder voor haar als ze mijn naam heeft? Heeft iemnad hier toevallig ervaringen mee? Of kun je het beste gewoon trouwen in nederland voor de gemeente?
Aha, nu vraag je naar iets anders, dat heeft niets met de naam te maken.
Volgens mij heeft trouwen ook op dit gebied geen gevolgen, maar weet dit niet 100 procent zeker. Maar volgens mij kan ze gewoon overal zelfstandig voor tekenen, en is handtekening echtgenoot voor bv een lening niet vereist.
is je vrouw zelf bij toch die van mij accepteert het niet, bij officiele overheidsdingen is er geen verschil.
toen ik hier net woonde en een watermeloen moest gaan halen en terug kwam en de prijs zei, werd ik weer op de motorbike gezet en zij achterop terug naar de groenteboer en daar werd ff duidelijk uitgelegd dat ze haar gedl terug wilde en dat ik voortaan de normale prijs betaalde.
Nou Steven, dat ook al ben je er niet bij maar als zij haar ID moet overhandigen en er staat een buitenlandse achternaam bij vermeld dan zegt dat in principe genoeg.
Een paar jaar geleden werd mij dat uitgelegd door een kennis dat er een andere “belastingheffing” is of kan zijn, als men weet dat er een farang bij in het spel is.
En verder weet ik niet of wat de bedoeling was toen er een jaar of 4 geleden bij de ouders van me vrouw werd geïnformeerd of de dochter welke met een farang gaat maandelijks geld overmaakt en dat er werd gekeken hoeveel vee en andere dingen hun bezitten.
Hou me ten goede als het niet zo is maar het lijkt me realistisch, Thai prijs Farang prijs Thaise belasting Farang belasting.
Ik geloof dat niet jan. Het is wel zo dat enkele jaren geleden de wet is gewijzigd, waardoor een thaise getrouwd met een buitenlander nu ook grond mag kopen, voorheen kon dat niet. Maar meer belasting betalen omdat getrouwd met een buutenlander?
Als jullie het zeggen zal ik het absoluut niet tegenspreken maar ik heb wel eens anders vernomen, en aangezien er nog wel eens met twee maten wordt gemeten leek het me nogmaals realistisch.
Hallo. Ik wil even zeggen dat jou vrouw altyd haar thaise nationaliteid zal behouden. Dit wil zeggen dat ze gewoon met haar thaise ID kaart kan betalen. Ik ben ook met een thaise vrouw getrouwd en toen we drie jaar geleden in thailand zijn gaan wonen heeft mijn vrouw gewoon een thaise Id kaart aangevraagt en zonder problemen gekregen.
Dat is op zich ook een ander verhaal als registratie van je huwelijk in Thailand, dan heb je te maken met naturalisatie hier in Nederland, maar dan is het nog mogelijk voor een Thai(se) haar/zijn nationaliteit te behouden als men gehuwd is met een Nederlander(se).
Ik weet niet hoe het nu is ,maar vroeger toen ik getrouwd was met mijn Thaise vrouw(1980)kon zij opteren voor de dubbele nationaliteit,thai&belg ze kon ook de belgische nationaliteit aanvragen maar het werd ons afgeraden,moest er eventueel een kink in de kabel komen,kon ze nog altijd naar Thailand gaan met haar thaise reispas.
Nu ik ga ook in december trouwen met mijn thaise geliefde,en ik heb alles uit handen gegeven(questie:papierenwerk)Het is voor mij de beste oplossing,want ik kan het je verzekeren dat het allemaal zenuwslopend is.
Het is wel bij mij de bedoeling dat mijn aanstaande vrouw meekomt naar Belgie,snap niet waarom je je vrouw ginderachter achterlaat nadat je getrouwd bent(Je zult wel je redenen hebben zeker?)
Ik weet ook niet waarom de ts dat doet, maar het zou puur praktisch kunnen zijn.
Stel dat ik gedwongen wordt door bv de thaise economie naar nl terug te keren, dan is het voor mij vrijwel onmogelijk mijn vrouw mee naar nederland te nemen wegens immigratieregels, laat staan de 2 kleinkinderen die bij ons wonen.
Ook ik ben getrouwd met een Thaise en hebben geen enkele problemen gehad om mijn Thaise echtgenote mee naar Nederland te nemen. Allee.n een Visum aanvraag en onze financiele (inkomen) doorgeven met een verklaring van de Thaise bank erbij.Dit was alles en dus zeer eenvoudig.
Myn vrouw (we zyn alleen in familieverband gehuwd in het dorp) en ik kregen in noord thailand volgend scenario te horen;
voor my uit nederland;
huisvestigingspapier,
2.bewys ongehuwd zyn,
inkomensverklaring
alles te vertalen door officieel vertaalburo.
af laten stempelen door buitenlandse zaken in BANGKOK.
legaliseren op Nederlandse ambassade.
het vertaalburo kan alles opsturen enzo j kosten 10.000 baht.
in nederland samen met dame trouwen voor nederlandsche wet.
maar volgens de nederlandsche wet mag je als man ook naam van vrouw aannemen.
voordelen voor dame en stiefkinderen na 5 jaar nederlandsche rechten.
meteen al kinderbyslag.
LET OP; by echtscheiding dient de thaise echtgenote 50% v d prys vh huis aan de farang terug te geven.
In het geboortedorp van mn vrouw wordt gemakshalve aangenomen dat ook hollandsche aowers vreslijk ryk zyn.
lulkoek want myn zwagertje is net als ik was boekhouder en hy verdient 600 euro netto., maar kan merkwaardig genoeg veel meer doen dan ik met 1300 euro.
sommige thais kyken neer op meisjes die met farangs trouwen.
wel lastig is dat je vrouw als ze permanent in holland wil wonen een inburgeringscursus moet doen en NIET mag werken.>>>