Voltrokken huwelijk in Thailand

Hallo weet iemand hoe het zit als je als Nederlander met een Thai bent getrouwd of je automatisch in gemeenschap van goederen bent getrouwd. zoja hoe kun je dit recht zetten om het op huwelijkse voorwaarden te brengen.

Je bent automatisch in gemeenschap van goederen getrouwd. Of je dit kunt veranderen weet ik niet. De website van de Nederlandse anbassade in Bangkok heeft ook een lijstje met advocaten die je zou kunnen raadplegen.

Als je vooraf niks heb geregeld ben je inderdaad in gemeenschap van goederen getrouwd,als dat niet de bedoeling was had je dat van te voren bij een Nederlandse notaris kunnen laten vastleggen. Even er van uitgaande dat je in Nederland woont, achteraf omzetten van gemeenschap v. goederen naar huwelijkse voorwaarden is niet zo makkelijk, je moet daartoe een verzoek bij de rechtbank indienen die gaat kijken of een der partijen niet word benadeeld.Kortom eeen dure en omslachtige procedure, MIjn tip dan ook aan iedereen regel het vooraf ,das makkelijk en kost weinig, achteraf iets regelen is duur en omslachtig.

Jou verhaal klopt het is mij ook overkomen gelukkig gaat het goed met mijn huwelijk en heb ik een zeer tevreden vrouw. Maar regel alles van te voren goed vooraf bij een Nederlandse notaris die dit vastlegd voordat je in het huwelijksbootje stapt.

Mijn verhaal zat natuurlijk ook anders omdat ik het huwelijk hier heb laten inschrijven geldt dus voor de Nederlandse wet in dit geval Gemeenschap van goederen.
Succes verder