Kan iemand mij misschien verder helpen, wij zijn een jong gezin en willen over een aantal jaren emigreren naar Thailand…
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om als Nederlander/ Buitenlander zijnde daar een huis te kopen zonder dat mijn vriend moet trouwen met een Thai dat is namelijk wat ons wordt verteld…
Zoja hoe werkt dat dan aangezien wij daar natuurlijk samen met ons zoontje willen gaan wonen en zo nee hoe dan…
Is nog een x aantal jaren weg maar wil wel tot die tijd alles uitzoeken wat nodig is…Kan iemand mij ook vertellen wat we allemaal daarvoor moeten regelen etc…
Ik hoop dat iemand mij een beetje verder kan helpen…
1.waarom moet je zonodig kopen? huren is veel voordeliger-en als dat huis na 3-4 jaar verouderd -ja zo snel gaat dat hier-kan je gewoon verhuizen 2.de regel is: een CONDO=aprtmt kan je kopen-tot eenbepaald % in het hele gebouw-maar de GROND kan je nooit kopen-daar komt die Thaise dan in het spel-en de bedriegerij.
3.en verdiep je heel goed in de visa-regels-je zegt je leeftijd niet-maar pas boven de 50 is het redelijk te doen om met een poet geld op de bank langdurig verblijf te regelen.
dit forum lijkt niet erg actief-probeer een s op thailandforum dat is gelinkt of thailand.pagina.nl- iets met xsbb-dan heel goed de juiste regels zorgen.
HET forum voor al dit is in het engels en heet thaivisa.com