Hoi hoi allemaal, ik volg sinds een paar maanden hier vele gesprekken en probeer hier veel informatie tot me te nemen, maar het lijkt wel of Thailand alleen toegangkelijk is voor 60+ers.
Ik ben zelf 35 en zal graag over 5 jaar na Thailand willen emigreren, woon nu in Nederland met me liefste Thaise vrouw en haar dochtertje. En in een eerdere forum van me had ik aan aangegeven over dat we op markten willen verkopen in Thailand.
Als ik dat nu geheel aan me vrouw overlaat, dus dat ik leef van haar inkomens, is dat dan makkelijker voor ons?
Wat is er nodig om naar Thailand te emigreren voor iemand die begin 40 jaar oud is, en een normaal inkomen heeft met niet te veel op de spaarekening?
Grond om huis op te bouwen hebben we, slaapplekken hebben we ook door geheel Thailand, motifatie en doorzettingsvermogen ontbreekt ook niet, financeel is lastig dus dacht als de Thaise zaken op naam van me vrouw staat
en zij gerant staat voor me in Thailand, werkt dat?
Graag reacties hier op, ik hoop dat de situatie beetje duidelijk is.
Groetjes en veel liefde en geluk,
Eric V.
Wat je zult moeten doen is een co.ltd. oprichten. Je kunt dan grond aankopen via de co, geeft je meer rechten, en ook een werkvergunning krijgen. Het geld dat nodig is voor oprichting kun je gebruiken voor bv de grondaankoop.
Er zitten wel enkele randvoorwaarden aan, maar dit is denk ik de beste oplossing voor je.
Ik zelf zie de “bedrijfjes” voor huizen en grondbezit toch als een niet zo een slimme truc om de wetten te omzeilen. Uiteindelijk mag je als buitenlander gewoon geen grond bezitten. Daar zijn allerlei truc’en voor maar die allemaal ook een beetje illegaal. Je blijft gewoon 49% eigenaar, dus geen.
Als je wettelijk getrouwd bent dan kun je een jaarlijkse extension of stay verkrijgen, mits je kunt aantonen dat je 400.000 baht op een Thaise bank-rekening hebt staan. Of een combinatie met inkomen (pensioen).
Voor de rest mag je niet werken zonder werkvergunning ook niet gratis (vrijwilligers werk). Thailand is voor rest & recreation.
Chang Noi
Er is een groot verschil tussen een bedrijf oprichten uitsluitend met als doel eigen grond beheren, dat is illegaal, en een bedrijf oprichten dat ook grond aankoopt, volledig legaal.