Emigreren naar Thailand

hallo kan iemand mij raad geven ,

ik ben 43 jaar , getrouwd met thaise , we hebben samen ook een dochter
wij zouden graag in thailand gaan wonen
mijn vrouw heeft daar veel grond en we zouden daar wat aan landbouw willen doen
kan dit en welke papieren hebben we daar voor nodig
zouden zelfs nooit meer terug naar europa willen
hebben hier al voor geinformeerd maar krijgen van instanties tegenstrijdige informatie
heeft er iemand ervaring mee

bij voorbaat dank

En waarover wil je raad?

dag steven ,

kan ik al definitief gaan ?
mag ik mij bezighouden met landbouw ?
van de informatie die ik heb gekregen moet je de ene keer 50 jaar zijn dan weer niet en mag je niet op het land werken en dan weer wel , heb vorige maand nog een reportage gezien van een nederlandse vrouw die daar met haar thaise man op het land werkte , ik zie daar iedere keer ook jongere mannen wonen , dit zijn toch allemaal geen rijken;
ik hou ontzettend veel van het land en mijn familie daar en wederzijds dat ik er een beetje radeloos van word

het bedrag dat op een rekening moet staan is geen enkel probleem
ik zou enkel de landbouw willen doen als hobby en om een centje te vergaren om te leven
ik heb geen luxe nodig , gewoon de thai way of live op het platteland
waar ik zit (20km ten zuiden van petchabun )zie je geen toeristen en daar is het nog zuiver thai wonen

hier in de westerse wereld voel ik mij slecht met al mijn luxe
als ik informatie ga vragen aan de instanties hier (waar meestal vrouwen werken ) heb ik de indruk dat zij uit jaloezie de juiste informatie verdraaien (dit is weer een met een thaise ) dit was toen ik 9jaar geleden trouwde en nu ook als ik wil emigreren

Onder de 50 kom je niet in aanmerking voor een retirement visum.

Landarbeid is voorbehouden aan Thai, om daar een oplossing voor te vinden zou je een Co. Ltd kunnen oprichten, het land kun je inbrengen in de Co.Ltd en je kunt jezelf dan in dienst nemen. Dan kun je wel werken op het land als manager van de Co. Ltd.

Om te werken is een werkvergunning vereist, die kan de Co. Ltd voor je aanvragen. Om een werkvergunning te krijhgen is een non-immigrant B visum vereist, ook die kan de Co. Ltd voor je aanvragen. Je kunt dan na een jaar een extensie krijgen aangezien je je vrouw onderhoudt.

Ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt.

bedankt voor je snelle reactie

met zo een Co.Ltd : waar kan je die bekomen
en welke inkomsten moet je daar met aantonen
begrijp me niet verkeerd , ik kom daar al 12 jaar en mijn familie is al jaren landbouwer en heb daar nog nooit een betalingsbewijs of factuur gezien , de groenten worden daar gewoon huis aan huis verkocht

Je moet een business adminstrator hebben, die kan de Co. Ltd voor je opzetten, is eigenlijk vrij eenvoudig. Inkomsten hoef je niet aan te tonen, je moet wel maandelijks belastig afdragen en je moet een administratie bijhouden.