voorstellen, 3e emigratie? Thailand?

Hallo allemaal.
Gloedje nieuw op dit forum, maar niet op de wereld, bouwjaar 1967 zeg maar.
Ik ben 20 jaar geleden uit Nederland vertrokken, eerst naar Duitsland, 5 jaar geleden weer geëmigreerd, dit keer naar Hongarije en nu staat de 3e en laatste emigratie voor de deur en wel naar Thailand.
Thailand is al 15 jaar mijn favoriete vakantie bestemming, ben er 13 keer geweest nu en door (bijna)heel het land gereisd. Sinds 3 jaar heb ik er ook de vrouw van mijn dromen gevonden! Dus al met al een happy man!
En nee, deze vrouw werkt niet in een bar oid.
Dus nu druk aan het informatie verzamelen om de laatste emigratie voor te bereiden. En een vorm van inkomsten zien te krijgen in Thailand, ik weet dit wordt niet makkelijk, maar ik ben ook niet makkelijk :slight_smile:

Hoi KlaaSajt,
Welkom op wereldwijzer,
Nou zelf ben ik ook gefacineerd over dit “magisch land” dat Thailand wel is.
Zelf kom ik er al meer dan 31 jaar naartoe,ben ook van plan om in de komende jaren vast tegaan wonen.
Wil je als buitenlander in Thailand gaan werken dan dien je over een werkvergunning te beschikken. Het werken door een buitenlander zonder werkvergunning is in Thailand strafbaar. De makkelijkste manier om in Thailand een werkvergunning te krijgen is om dit te doen in combinatie met het opzetten van een Thai Limited Company (Thaise BV)
Indien je voor een firma werkt in Thailand KlaaSajt dan moet je beschikken over een werkvergunning en een werkvisum. De werkvergunning kan via het Department of Employment van het Ministry of Labour and Public Welfare aangevraagd worden. Een buitenlandse werknemer die een werkvergunning aanvraagt, moet wel al in het bezit zijn van een tijdelijk verblijfsvergunning (non-immigrant visa) of in het bezit zijn van een permanente verblijfsvergunning (residence permit) verkregen op basis van de Thaise immigratiewet B.E. 2522 (1979).
Indien je nog vragen hebt over het werken en wonen in Thailand,dan kan je altijd een berichtje plaatsen wonen&werken in Thailand
suc6 nog voor de toekomst.
groet,georgessiam.

https://www.vliegfabriek.nl/media/images/country/thailand.jpg