Thailand emigreren

*hallo alle maal:dag::dag: ik ben ook al jaaren het aan denken om te gaan emigreren ik ben al een paar keer in thailand geweest en als alles goed gaat ga ik er weer in december heen voor een maand ff weg hier brrrr naar het warme weer ik zou graag met mensen ik contakt willen kommen die daar ook naar toe willen ga dit jaar wat invoormatie op doen maar allen invoormatie is wel kom ik moet het ook in me eentje doen. groetjes heidy *

Je kan ook eens op het Thailand-forum kijken…daar kan je ook veel informatie vinden.
Maar wat wil je precies gaan doen als je naar Thailand gaat emigreren ?
Vergeet niet dat vakantie heel iets anders is dan daar permanent wonen. Daarnaast is het als buitenlander zeer lastig om een baan te vinden in Thailand…

*hoi   ik   wil  er lekker genieten van zon zee en strand   ik heb al tijd gezecht ik ben in het verkeerde land gebooren haha je kan er tog wel zo woonen er woonen tog wel meer nedelanders  .                       groetjes  heidy  :chin:                                                                                                                                    *

Je kan er wonen, maar je zal dan wel een visum moeten hebben. Er wonen best veel Nederlanders in Thailand, maar het overgrote deel heeft er een baan of is gepensioneerd.
Je leeftijd weet ik niet, maar misschien kom je wel in aanmerking voor een retirement-visa.
Als je er alleen maar van zon, zee en strand wilt gaan genieten, zal je toch een aardige bankrekening moeten hebben. Het geld raakt ooit op en je zal niet de eerste farang (buitenlander) zijn die berooid weer terugkeert naar zijn/haar eigen land.

Hoi, ook ik ben sinds kort aan het uitzoeken naar mijn mogelijkheden om in Thailand te wonen, Bali is voor mij een tweede optie.
Wat mij benieuwd is waarom jij perse in Thailand wilt wonen, ga je daar werken of alleen maar settelen?
Ik zelf ben een gescheiden man 53 jaar, moet nog wel een aantal jaren werken eer ik mijn pet hier aan de kapstok hangt.
Ben nu serieus zoekende naar mijn mogelijkheden en kansen, was eerlijk gezegd even op een site geweest voor dating thailand maar daar ben ik van terug gekomen. Het aanbod was daar groot maar de angst dat ik verkeerd terecht kan komen met een thaise schone is nog groter.
Ik zocht toendertijds een vrouw aldaar voor direct contact om wat makkelijker in het land te kunnen komen , gelukkig heb ik mijn gezond verstand- weer - gebruik.
In eerste instantie moet ik eerst kennis maken met dat land, vandaar mijn reactie naar u toe.
U bent daar vaker geweest en kan hopelijk wat tips van u gebruiken als het mogelijk is.
Groetjes van Samuel

ja wonen is anders dan vakantie!! heeft dave gelijk in,
2 wat wilje gaan doen idd?

*hoi samuel het heeft een tijdje geduurt he , was de laaste tijd zo druk, je vraag was of ik je wat tips kon geefen ik heb tot nu toe alleen maar vakantie gehouden in thailand in dat hield in lekker naar het strand markjes af lopen lekker eeten en in de avond wandelen en op trasjes zitten lekker lui zijn haha maar het land bevalt me zo goed dat ik er over denk als ik 65 ben er wil gaan emigreren maar ik moet ook nog 7 jaar wachten in die tijd wil ik veel invo op doen dat ik goed weet waar ik aan begin maar mij idee is dat ik dat daar beeter op kan doen als ik er nu weer heen ga ik hoop binnen kort tegaan als me werk het toelaat , groetjes heidy:zon02: *

hoi wat ik er wil gaan doen:vak02:van me ouden dag genieten als dat kan en lukt ik heb altijd gezecht ben in het verkeerden land gebooren haha, groetjes heidy,